10. IJskoffie & Afkoelen

671 36 7
                                    

Luke's POV

Met een zucht ga ik zitten aan het tafeltje in de hoek van het café. Ashton en Michael nemen plaats tegenover me. Beide met gebogen hoofd over hun telefoon. De plastic winkel tas zet ik bij mijn voeten neer onder de tafel en wacht tot er iemand onze bestellingen op komt nemen. Ashton was gisteravond door zijn broek gescheurd en stond erop om vandaag de stad in te gaan om een nieuwe te kopen. Michael en ik verveelde ons en gingen uiteindelijk mee, maar Calum weigerde uit bed te komen dus lieten we hem maar liggen. Om de één of andere reden wist Ashton alle leuke winkels met band shirts en rock kleren te vinden en ik kon het niet laten om een ACDC shirt te kopen. Na een uur in een winkel te hebben gewacht tot Ashton eindelijk de goede broek aan had zijn we naar een café genaamd "Chocolate & Tea" gegaan. Snel werp ik een blik op het raam. Buiten regent het nog steeds waardoor de ramen wat wazig zijn. 'Hallo, kan ik jullie bestelling opnemen?' Ik kijk op naar de vrouwelijke seveerster die naast onze tafel staat. Ze geeft ons een glimlach waarbij ze haar spierwitte tanden bloot geeft. 'Uhm... Ik wil gewoon een zwarte koffie.' Mompel ik en kijk weer naar de twee jongens voor mij. 'Ik uhh' Begint Ashton die snel naar de kaart met drankjes kijkt. 'Een Caffè Macchiato graag.' Besluit hij na een paar seconden. Michael hangt tegen de rugleuning van zijn stoel en kijkt de donkerblonde serveerster starend aan. Nog voor het ongemakkelijk word geef ik hem onder tafel een trap tegen zijn scheenbeen. 'AU!' Schrikt hij op en werpt me een vuile blik en mompelt een zachte 'Fuck you.'

'En wat wil jij?' Vraagt de serveerster vriendelijk aan hem. Met rode oren kijkt Michael weer op naar het meisje. 'Uhmm... Heb je hier een uhh....' Nerveus begint hij in zijn nek te krabben. Ik rol met mijn ogen. 'Verras hem maar.' Zeg ik tegen het meisje met een geforceerde glimlach. Mijn ogen vallen even op haar naam plaatje. Tess, heet ze. 'Oke, jullie drankjes zijn er in een paar minuten.' Zegt ze voordat ze zich omdraait en wegloopt. Ik richt me weer tot Michael. 'Gast, staar niet zo naar d'r, het ziet er echt creepy uit.' Michael scheurt zijn blik los van de serveerster en kijkt me geïrriteerd aan. 'Laat hem nou maar Lukey. Als ze het niet leuk vind dan merken we het echt wel hoor.' Lacht Ashton die zich daarna weer op zijn telefoon concentreerd. 'Moet je kijken.' Zegt hij na een tijdje en houdt zijn telefoon in mijn gezicht. Doordat zijn telefoon zo dicht bij mijn ogen is kan ik niet zien wat hij wil laten zien. 'Ik zie niks.' Zucht ik en duw Ashton's hand iets verder van me af. 'Ik heb één miljoen volgers!' Roept hij blij. Ik kijk naar het scherm van zijn telefoon. Zijn twitter pagina staat open en inderdaad volgen er iets meer dan een miljoen mensen hem. 'Gefeliciteerd.' Glimlach ik. Ashton's glimlach is niet meer van zijn gezicht te vegen voor de rest van de week, voorspel ik. Hij is de laatste van de band die de één miljoen volgers haalt op twitter. Waarom? Geen idee. Om de één of andere reden haalde ik als eerste de één miljoen volgers, daarna Calum, daarna Michael en nu eindelijk Ashton. Het bandaccount zit op ongeveer 1.5 miljoen volgers, wat dus het hoogste aantal is van al onze accounts. Ik vind het nog steeds raar dat Ashton het minst aantal volgers in de band heeft. Één miljoen is veel, weet ik, maar Michael, Calum en ik hebben meer volgers dan hij. Ashton is juist de gene die het meest actief is via social media, weleenswaar niet op twitter. Maar hij is de gene die in interviews het gemakkelijkst praat, die foto's op instagram zet, die keeks maakt. En daarbij hij is de drummer. Was het niet zo dat meiden juist voor de drummer gaan? Ik bedoel drummers zijn het meest gespierd enzo. En gewoon, Ashton heeft de meeste humor en de grappigste lach van iedereen. Het is gewoon een ding dat ik niet begrijp en blijkbaar niet zal begrijpen. Eindelijk schuift Ashton zijn telefoon weer in zijn broekzak en werpt een blik op Michael, die opnieuw naar de serveerster staart. 'Mikey heeft een cruhush.' Lacht hij plagerig. Michael lijkt het niet eens te horen. Even later komt Tess weer terug met de drankjes. 'Een zwarte koffie.' Zegt ze waarbij ze een kopje van het dienblad af haalt en voor me op de tafel neer zet. 'Een Caffè Macchiato.' Het tweede kopje zet ze voor Ashton neer. 'En een ijskoffie karamel voor de jongen met het groene haar.' Zegt ze en zet een hoog, koud glas gevult met lichtbruine vloeistof voor Michael neer. 'Omdat ik dacht dat je wat moest afkoelen.' Voegt ze er glimlachend aan toe voordat ze weer wegloopt. Michael's gezicht was de hele tijd warm en rood. Wanneer Tess uit het zicht is schieten Ashton en ik in een vreselijke lachbui. Ik doe mijn mond open om iets te zeggen, maar ik krijg niet genoeg lucht om door mijn gelach heen iets te zeggen. 'Houd je kop.' Grijnst Michael die nog roder wordt. Wanneer we uitgelachen zijn kijkt Michael over zijn schouder naar Tess die bij een andere tafel bestellingen opneemt. 'Hoe zou ze heten denk je?' Mompelt hij. Ik kijk neem een slok van mijn koffie en beantwoord zijn vraag. 'Wat dacht je van Tess.' Michael kijkt me even aan. 'Ja, dat past wel denk ik.' Met een zucht rol ik mijn ogen. 'Nee slimmerd, er staat Tess op haar naamplaatje.' Ashton begint weer te lachen. 'Vraag haar mee uit ofzo. Ze ziet je echt wel zitten.' Lacht hij. 'Denk je?' Vraagt Michael waarna Ashton en ik elkaar aankijken en weer in de lach schieten. 'Gast, ze zei "Ik dacht dat je even moest afkoelen." Als dat geen hint is dat ze je hot vind weet ik het ook niet meer.' Zeg ik. Onzeker kijkt Michael over zijn schouder. Ik heb hem nog nooit echt onzeker gezien. Michael is juist altijd het meest zeker van zichzelf. 'Wat moet ik dan zeggen?' Vraagt hij zachtjes. 'Vraag eerst wanneer ze klaar is met werken en da-'

'Ja, maar wanneer vraag ik dat. Ik wil niet al te... uhh... raar over komen.' Onderbreekt hij Ashton. Ashton rolt met zijn ogen. 'Kijk en leer.' Zegt hij wanneer Tess langs onze tafel naar de bar loopt. 'Hey Tess!' Roept hij. Tess draait zich verbaasd om en kijkt Ashton vragend aan. Ik krimp in elkaar om mijn lach in te houden. 'Mijn groen harige vriend Michael vroeg zich af wanneer je klaar bent met werken.' Ik bijt zachtjes op mijn hand om mijn opkomende lachbui te onderdrukken. Een glimlach verschijnt op Tess' gezicht. 'Ik ben klaar over vijftien minuten.' Zegt ze grijnzend en gaat weer verder met haar werk. Michael's gezicht is weer rood en hij neemt gauw een slok van zijn ijskoffie. 'Zo doe je dat. Nog vijftien minuten, mate.' Grijnst Ashton die zich tevreden tegen de rugleuning van zijn stoel laat zakken.

Verwachtingsvol kijken Ashton en ik toe hoe Michael naar de bar loopt. Tess is net klaar en doet haar schort af. 'Kom op, Mikey.' Fluister ik zonder mijn blik van hem af te wenden. Tess draait zich naar Michael toe en haar lippen bewegen. Ik kan niet opvangen wat er gezegd wordt, maar ik blijf kijken. Ashton zit nog steeds achterover geleund in zijn stoel. 'Dit moet hem lukken.' Zegt hij vol vertrouwen. Michael staat met zijn rug naar ons toe waardoor we alleen Tess' gezicht zien. Opeens verandert haar gezichtsuitdrukking. Haar mond valt open en ze kijkt de groen harige jongen beledigt aan. Ashton gaat rechtop zitten en kijkt met een serieus gezicht toe. Tess pakt een beker water die op de bar staat en gooit hem in Michael's gezicht. Mijn mond valt open van verbazing. Tenover mij fluistert Ashton een ongelovige "What the fuck?!" terwijl Tess naar de deur van het café loopt. Ashton en ik springen direct op en rennen naar onze vriend toe. 'Wat deed je nou?!' Vraagt Ashton dringend en kijkt hem met grote ogen aan. 'Ik uhh... Ik... Ik had een blackout oké. En toen begon ik maar wat te zeggen en toen zei ik per ongeluk iets over haar... uhh... borsten.' Mompelt Michael beschaamd. Ashton zucht en slaat met zijn hand ongelovig tegen zijn voorhoofd. 'Michael.' Lacht hij. Door het raam van het café zie ik Tess de straat oversteken. 'Wacht hier, ik ga dit wel fixen voor je.' Zeg ik en geef Michael een schouderklopje. Ik ren het café uit de straat op. 'Tess! Wacht even!' Tess die aan de andere kant van de straat op de stoep loopt draait zich verbaasd om. Dan wordt ik verblind door een flits. Een groep paparazzi verschijnt voor mijn neus met hun camera's in de aanslag. Het moment is overweldigend. Nog nooit in mijn leven ben ik gevolgt door paparazzi, tot op vandaag. Ondanks de flitsende camera's weet ik me een weg door de groep heen te banen. Snel ren ik de straat over naar het donkerblonde meisje die me verward aankijkt. 'Alsjeblieft geef hem nog een kans.' Hijg ik buiten adem wanneer ik haar bereik. Ze rolt met haar ogen en draait zich om om weg te lopen, maar ik pak haar pols. 'Wacht nou even, laat me het uitleggen.' Ze draait zich weer naar me toe. 'Oké, leg uit dan.' Zegt ze geïrriteerd. Het klikkende geluid van de camera's is me gevolgt en binnen een paar seconden zijn de flitsen weer overal. 'Ik ken Michael al ongelooflijk lang en ik heb hem nog nooit zo onzeker gezien als daarnet. Hij vind je echt leuk en wil je beter leren kennen alleen is hij wat onhandig als hij onzeker is. Hij had een blackout en zei toen maar wat. Het was echt niet zijn bedoeling om nouja... die opmerking te maken. Alsjeblieft geef hem nog een kans.' Tess kijkt net zo ongemakkelijk door de flitsen als ik, maar kiest ervoor de paparazzi te negeren. Na een kleine stilte zucht ze. 'Oké dan, als je mijn nummer aan hem wilt geven, bel ik hem vanavond.' Stelt ze voor terwijl ze een stukje papier en een pen uit haar jaszak haalt. Snel krabbelt ze haar telefoonnummer op het papiertje en duwt het in mijn handen.

A/N:

HEEEEY!! Eindelijk weer een hoofdstukje in Luke's POV!! Ik heb verder niet heel veel te zeggen behalve: OMG wat heb ik gedaan!!!! haha

Laat alsjeblieft een reactie achter in de comments en vergeet niet te stemmen :)

Oh en heel erg bedankt voor de 1000 votes/stemmen op m'n Ashton fanfic! Daar ben ik echt super blij mee, dus als je daaraan mee geholpen hebt: SUPER BEDANKT!

xxxx

StoryTimeWith

Doubting Love Again (Vervolg Falling In Love Again) || Luke Hemmings || GESTOPTWaar verhalen tot leven komen. Ontdek het nu