-2-

201 72 12
                                    




          

(Kriz masası toplanmıştır, herkesin suratı fazlasıyla düşüktür, diplomatlar ve bilim adamları sürekli birbirlerine bakarlar, çoğu gözlüklü ve beyaz saçlıdır, yukarıda olayın ciddiyetini arttıracak bir avize vardır, dışarıdan eylem sesleri gelmektedir, küfürler havada uçuşmaktadır.)

BAŞKAN YARDIMCISI: Evet baylar, bayanlar... Bugün sizinle bu lanet olası kriz hakkında konuşmak için bir aradayız. Sempozyum tarzında olacak bu duruşmadaki tüm konuşmalar ses kaydına alınacaktır. Bu sebeple verilerinizi ve fikirlerinizi saygı çerçevesinde söylemeniz rica olunur. Fazla uzatmadan başlayalım. Evet, Sağlık Bakanı Bay Greg'ten başlayalım. Buyrun...

GREG: Elimizdeki verilere bakılacak olursa...

(Odada derin bir sükunet vardır, arada sırada öksürme sesleri gelmektedir.)

GREG: Dünya'ya yayılma hızını yüzde yedi olarak hesapladık akademisyenlerimle. Bu tabii ki de oldukça küçük gibi görünüyor fakat işin sıkıntı ve buhran veren kısmı da bu noktada değil. İnsan nüfusuna demografik olarak baktığımızda yüzde yedi çok küçük bir oran gibi görünse de kişi sayısına vurduğumuzda rakamları işin aslı ortaya çıkıyor. Bu da kanıksanamayacak kadar fazla. Olası bir kıyamet senaryosu çizmek için henüz erken fakat önlemler alınamazsa yan etkileri oldukça ağır. Durdurulamaz ve insanoğlunun sonu gelmiş olur.

(Odadan korku sesleri yükselir.)

GREG: Asıl işin ayrıntısından, AKUT SORUNLAR BAŞKANLIĞI'nın sağlık bölümünden bir arkadaşım bahsedecek. İzninizle...

FRED: Evet. Şimdiii... Baylar nasıl açıklayacağımı bilemiyorum sanırım. Bir kelimeyle durumun kronikliğinden bahsetmek isterim. Unutacağız. Evet, hep beraber unutacağız. Beynin non-lokal bölümündeki bilgileri çürüten bir virüs bu. Ve yayılması yavaş olsa da bunun zamanla artması muhtemel. Tedavi için henüz hiçbir çalışmamız da yok. Çünkü yara çok taze. Denek olarak araştıracağımız insanlardan da teorik bilgiler dışında bir şey elde edemiyoruz. Bunun için hemen bir ekip toplamamız gerekiyor. Fazla konuşup zaman kaybetmek istemiyorum ve çalışmaların hemen başlaması için elimden geleni ardıma koymayacağım. Sizden tek isteğim... Bu kısmı Psikiyatrist arkadaşım Henry açıklarsa daha mutlu olurum.

(Oda iyice gerilmiştir, gözler patlarcasına açılmış, dudakların rengi mora dönmektedir.)

PSİKİYATRİST HENRY: İnsan psikolojisi bir şeyi mübalağaya vurmaktan çok zevk alır. Bu sebeple medyanın gereken ilgiyi daha çok magazin ve eğlence programlarına ayırması hepimiz için çok yararlı olacaktır.

BAŞKAN YARDIMCISI: Başka konuşacak var mı?

(Bilim adamlarından ses gelmemektedir.)

BAŞKAN YARDIMCISI: Hey! Bunca seneyi boşuna mı okudunuz. Buralara boşuna mı geldiniz! Konuşsanıza, insanlık bitiyor! Kendinize gelin! Hiç mi veriniz yok!

(Herkes fazlasıyla irkilmiştir.)

HEPSİ BİRLİKTE: Yok.

BAŞKAN YARDIMCISI: O halde herkes derhal işinin başına... Şu sıralar uyumadan çalışacağız. Gece kaçta olursa olsun toplanabiliriz. İyi günler dilerim, teşekkür ederim.

(Başkan yardımcısı odadan çıkarken homurdanır ve kapıyı sertçe örter, bilim adamları olduğu yerde sıçrar.)

TOPLAYICI#salginsenaryosuHikayelerin yaşadığı yer. Şimdi keşfedin