(Edgar, uyandığında tir tir titremektedir. Burnundan gelen kanın tadını alır ve aklından az önce gördüğü şeyler geçer.)
(Tam aklından geçirdiği şeyleri düşündüğü sırada odaya kendisine aynen benzeyen bir adam girer. O kadar benzemektedir ki, bir an önüne ayna koyuldu zanneder.)
MİSTEL: Merhaba ufaklık!
(Edgar'ın konuşmaya hali kalmamıştır, zaten elleri de sıkı sıkıya bağlandığı için modu iyice düşmüştür.)
MİSTEL: Neden konuşmuyorsun adamım!
(Mistel, alamadığı her cevapta sinirlenir.)
MİSTEL: Sana diyorum ahbap!
(Edgar, ağzından anlam dışı sesler çıkarır. Canı çok ama çok acımaktadır.)
(Daha da kötüsü, acının nereden geldiğini bilmemektedir.)
EDGAR: K... K...
MİSTEL: Hadi ama! Bunu söylemekte neden bu kadar zorlanıyorsun! Ben senin abinim. Senden beş dakika önce doğdum!
EDGAR: ...
MİSTEL: Dilini mi yuttun sen?
(Edgar, bayılır.)
***
(Edgar, gözlerini yeniden açtığında az önceki adam karşısına tabure koymuş beklemektedir. Onun kardeşi olduğuna hala anlam verememekte olmasına karşın kabullenmiştir. Bu hızlı kabullenmesinin sebebiyse adını kendi verdiği hatırlama nöbetleridir.)
EDGAR: Neler oluyor Mistel?
(Mistel, hızla arkasına döner ve gülmeye başlar.)
MİSTEL: Yavaş ol ve sakinleş küçük kardeşim. Her şeyi anlatacağım. Şunu da bilmeni isterim. Olaylara objektif bakma. Bu seni intihara teşvik edebilir.
(Mistel gülmeye devam eder. Edgar tekrardan bayılır.)
***
(Edgar, derin bir hırlamayla uyanır ve etrafına bakınır, adam hala beklemektedir. Gördüklerinin rüya olduğunu bilmek için dua etmeye başlar.)
EDGAR: Bana ne oluyor Mistel? Neden her seferinde bayılıyorum?
(Edgar, tam bu sırada yanında duran tüpü fark eder.Tüp, koluna boruyla bağlanmıştır.)
(Her bayılmadan önce bu tüpten ses geldiğini anımsar.)
EDGAR: S... Sen ne yapıyorsun?
(Mistel tüpü tekrar açar. Edgar bayılır.)
MİSTEL: Her şeyi hatırlayacaksın. Sen tam bir şeytansın, umarım biliyorsundur.
ŞİMDİ OKUDUĞUN
TOPLAYICI#salginsenaryosu
Science FictionUnuttuğumuzu bile unutursak Dünya'nın hali ne olur? *** Haber kanalları şehrin dört bir yanında açıktır, helikopterler gökyüzünde olağanca gürültüleriyle ilerlemekte ve bir anonsu duyurmaktadır. *** Edgar, Helena... John'un bilinmezliği... Her şeyin...