10

1.3K 55 18
                                    

Louis' POV

"Louis, schiet nou op! Je hebt nog 5 minuten!" Roept Niall vanaf de woonkamer.

Ik geef mezelf nog een snelle look in de grote spiegel en loop snel naar de badkamer. Ik gebruik de laatste twee minuten om mijn tanden te poetsen en loop dan snel naar de woonkamer.

"Hoe zie ik eruit?" Vraag ik onzeker aan Niall. Hij staat op en glimlacht.

"Goed." Ik glimlach naar hem en knik. "Je haar zit leuk." Zegt hij. Hij trekt me in een knuffel. "Ik ben trots op je, Lou." Ik lach en knuffel hem terug.

Ik loop zenuwachtig naar de deur wanneer de bel gaat. Ik open de deur en zie Harry staan. Ik scan zijn lichaam en probeer mijn mond niet open te laten vallen.

Hij draagt zwarte skinny jeans met een witte bloes die half dicht zit en doorschijnt en zijn haar in een soort kuif. Ik slik en kijk weer naar zijn gezicht, waar een grote grijns opstaat.

"Hi, Louis."

"Hi, Harry."

"Hi, Harry!" Hoor ik achter mij Niall roepen. Ik lach en zet een stap opzij.

"Hi." Zegt Harry.

"Ik ben Niall." Zegt Niall en steekt zijn hand uit die Harry aanneemt.

"Harry."

"Als beste vriend moet ik dit doen." Zucht Niall. "Harry, als je Louis pijn doet. . . Dan ben ik bang dat je dat niet kan na vertellen." Ik probeer mijn lach in te houden en kijk naar Harry. Hij trekt zijn wenkbrauwen op.

"Is dat een bedreiging?"

"Zie het als een waarschuwing." Harry lacht en knikt.

"Mag ik dan nu de mooie jongen naast je meenemen?" Ik bloos en kijk naar Niall.

"Dat mag." Ik lach en geef Niall een knuffel.

Ik pak Harry's uitgestoken hand en samen lopen we naar zijn auto. Hij opent de deur voor me en doet hem ook weer dicht zodra ik zit. Gentlemen.

"Wat gaan we doen?" Harry's blije gezicht veranderd naar een serieus gezicht en ik frons. "Wat?" Hij zucht.

"Louis, ik had echt de perfecte date geregeld en het had heel romantisch moeten worden." Zegt hij. "Maar de mensen waar ik het geregeld had hebben afgezegd en ik had geen tijd meer een nieuwe date te bedenken." Hij kijkt beschaamd naar zijn benen.

"Harry." Glimlach ik. "Het is oké." Hij kijkt op. "Ik vind McDonalds halen en opeten in de auto terwijl we uren praten, ook een perfecte date." Harry glimlacht breed en knikt.

"You're the best." Zegt hij zacht. "Dat doen we." Ik glimlach en zie hoe hij de afslag naar de Mac neemt.

— — —

"Misschien was dit zelfs wel beter dan de date die ik gepland had." Mompelt Harry.

We zitten op de achterbank van Harry's auto. Ik lig met mijn hoofd op zijn schoot terwijl hij met zijn hand door mijn haar gaat. Zo liggen we nu al twee uur, denk ik.

"Het maakt mij niet uit." Mompel ik. Ik pak mijn telefoon uit mijn zak als het voor de zoveelste keer over gaat. Ik rol mijn ogen als ik zie dat het Niall is. "Wat is er?" Vraag ik.

"Yo Louis, leef je nog?"

"Dat hoor je toch." Ik kijk naar Harry die grinnikt.

"Is het zo gezellig? Je maakte me ongerust." Ik lach.

"Ja, natuurlijk, Niall. Er ligt geld in mijn nachtkastje." Zeg ik. Ik hoor Niall juichen. "Als je alles opmaakt, Niall, dan krijg ik al m'n geld terug."

"Oké! Thanks, Louis. Ik hou van je!" Ik lach.

"Ja, ja, ik hou ook van jou. Mag ik nou weer verder?"

"Ja! Veel plezier. Doe het wel veilig, hé!" Ik rol mijn ogen.

"Zal ik doen hoor." Ik zucht en hang op.
"Hij had honger." Zeg ik tegen Harry die me vragend aankeek. "En aangezien hij gister alles opgegeten heeft, moet 'ie nu naar de winkel en nieuw eten halen." Harry lacht.

"Louis?" Ik hum als antwoord. "Naar wat voor films kijk je graag?" Ik lach zacht en denk na.

"Ik hou wel van actie films, maar ik kijk altijd meer naar romantische films. Of romantische Comedie films." Harry glimlacht.

"Wat is je favoriete roman?" Ik antwoord zonder na te hoeven denken.

"Titanic." Harry glimlacht breder.

"Goede keuze. Mijne is The Notebook." Ik glimlach.

"Ik ken de film, maar ik heb hem nooit gezien." Zijn ogen worden groot.

"Hoe heb je die nooit gezien? Je moet hem echt kijken." Ik lach en knik.

"Ga ik doen." Ik sluit mijn ogen wanneer Harry weer zachtjes door mijn haar gaat. Dit is één van de beste avonden die ik in tijden heb gehad. En ik ben blij dat het met Harry is.

Strange truelove. Larry Stylinson.✔️Waar verhalen tot leven komen. Ontdek het nu