AKU melihat ke arah Andrew yang berada di hadapan lockernya seperti mengambil sesuatu. Aku dan Jasmine berjalan beriringan menghampirinya.
"Thanks untuk semalam, froggy" aku senyum mengejek lantas bahu Andrew ditepuk kejap. Walaupun aku dah janji untuk belanja dia sepanjang date kami, tapi Andrew tetap menolak malah segala makan, minum dan tiket kami Andrew yang bayarkan.
Sedar tak sedar, aku dengan Andrew dah makin rapat.
Andrew memandang kembali ke arah aku sambil tersenyum sinis. "My pleasure, kucing pendek"
"Aku ada miss apa - apa ke?" ujar Jasmine bersama pandangan semalam-ada-apa. Hairan dia melihat aku dan Andrew saling berterima kasih.
Sampul surat kecil berwarna putih aku ambil lalu diserahkan kepada Andrew. Di dalamnya terdapat beberapa keping gambar polaroid pelbagai saiz yang menangkap memori kami berdua semalam. Sweet memories. "Simpan elok - elok tau. Saya pergi dulu. Bye, froggy. See ya"
Andrew ketawa.
Kami berjalan pula ke arah locker kami. "Apa yang berlaku semalam?" Muka keliru Jasmine jelas dia masih tertanya - tanya tentang tadi.
"Kitaorang pergi date semalam dekat fun fair" aku menjawab sambil tersenyum manis.
Mana tak manisnya, dapat keluar dengan crush kot. Date pulak tu. Fuh, satu dalam sepuluh lah peluang seperti itu lebih - lebih lagi crush itu ialah Andrew, lelaki yang sombong dengan perempuan.
"Seriuslah, babe? Korang pergi sana?" Aku sekadar mengangguk. "Holy shit! Aku lupa semalam 15 Januari. Untung sial!"
"Relakslah, tahun depan ada lagi"
"Eh tapi seriuslah korang keluar date?"
"Hey, ladies!" sapaan Evelyn menghentikan perbualan kami.
Dahi aku mengerut cuba mengingati gadis di depan aku. Oh, ya dialah gadis yang sentiasa ada di sisi Sophia dan dia juga ada ketika Sophia memberi amaran pertama kepada aku tempoh hari.
Tapi hari ini dia keseorangan tanpa Sophia. Aik, bergaduh ke apa?
"Hai, Eve" sapa Jasmine kembali.
"Amelia, right? I want to apologize about the other day yang Sophia kacau kau on your second day here, I guess. She can be a jerk sometimes. Sorry tau"
Ini yang buat aku lagi hairan. Bagaimana geng Sophia boleh ada kat sini dan minta maaf dengan aku? Tahu dek Sophia, mahu mengamuk sakan dia. "Uh, I don't mind tapi…"
"Don't worry, Amy. Evelyn tak sama dengan Sophia. She's kind actually"
"Oh-okay"
"Jangan risau, aku tak bermusuh dengan kau. Kita boleh jadi kawan"
Aku senyum membalas senyuman Evelyn. Benarlah dia baik orangnya.
"So, aku datang sini for the invitation ke party" Dua keping kad jemputan diserahkan kepada kami berdua dan aku just like wow! Ada kad jemputan bagai. "Jangan lupa datang rumah aku, this weekend"
"What party?"
"Parti ini dikhaskan untuk Senior. This year is our last at school, tak lama lagi nak graduate. Memandangkan semua sedang bertungkus lumus untuk lulus dalam ujian, aku adakan parti untuk kurangkan our fucking tension. Enjoy time you know?"
Nampak sopan, rupanya Evelyn sebut jugak 'F' words. Haha.
"Tema apa pula untuk kali ini?" Perhatian aku tertumpu kepada Jasmine. Nampaknya mereka sudah terbiasa dengan party yang diadakan oleh Evelyn sebelum menghadapi ujian.
YOU ARE READING
HIDDEN : He's My Dark Hero [COMPLETED]
Romance"Kau dengarkan tadi?" Sebelah kening Amelia naik. "About me, vampire and everything" Amelia berkalih. Wajahnya ditundukkan. Perlahan - lahan dia mengangguk kepala. Sejujurnya dia juga terkejut mendengar perbualan mereka tadi. Terketar - ketar...