Chapter 33

5.1K 344 0
                                    

Andrew meletakkan Jade yang sedang lena perlahan - lahan ke dalam baby coat. Fuhh, susah betul nak jaga budak sorang ini.

     Dia menghampiri Amelia yang sedang berehat di atas sofa di dalam bilik Jade. "Is that okay tinggal Jade tidur sorang - sorang diri. I mean kot - kot malam nanti dia nak pee ke minum susu ke?"

     Hujung bibir bawahnya digigit. Betul juga kata Amelia. Kebiasaannya, Jade tidur bersama ibunya jadi tidak pula dia tahu Jade ini jenis yang bangun malam atau tidak? "Kita bawa dia tidur dengan kitalah. Boleh?"

     "Boleh"

     "Okey, tapi sekarang jom pergi dapur. Masak. Aku lapar gila tahu tak"

     "Alolo, ciannya boyfriend saya ni eh" Amelia bangkit lalu memeluk pinggang Andrew dari tepi. Mereka berdua berjalan bersama - sama turun ke bawah.

     Namun, terus berubah mood Amelia apabila bertembung dengan Keyra di dapur. "What is she doing here?" tanya Keyra dengan wajah tidak berpuas hati. Dia memandang ke arah Andrew meminta penjelasan. Sakit sungguh hatinya melihat teman wanita buah hatinya berada satu bumbung dengannya sekarang. Sudahlah lama dia menunggu kepulangan mereka bertiga di rumah. Entah apa yang dibuat di luar sana.

     "Suka hatilah aku nak bawa keluar masuk sesiapa pun. Ini rumah aku" Berubah terus air muka Keyra apabila dilayan sebegitu oleh Andrew.

     Amelia tersenyum dalam diam. Padan muka! Kan dah kena! Uwuu, sayang Andrew.

    "Oh yea? Korang daripada mana? Matahari terbenam baru nak balik? Sudahlah bawa Jade tak minta izin Keyra"

     "Kitaorang pergi mana, itu bukan urusan kau lah Keyra. Lagipun, kitaorang bukan sesiapa untuk kau tahu keberadaan kami" Amelia mula bersuara. Dirasakan Keyra seperti semakin menyibuk tentang dia dan Andrew. Dan pada saat ini telahannya tentang Keyra sukakan Andrew semakin kuat.

     "Excuse me. I'm talking to Andrew right now. So, kau diam. Jangan masuk campur"

     Amelia tertawa sinis. Jangan masuk campur bontot kau. The fuck perempuan ni? "Yes, memang kau tak bercakap dengan aku sekarang. But as you said, you're talking to Andrew. And for your information, Andrew's matter is mine too. That's mean, aku ada hak nak menyampuk" sengaja ditekan pada perkataan menyampuk. Bertambah geram dia dengan Keyra ini, semakin melampau.

     "Kau..."

     "Keyra please. Aku tak nak gaduh malam - malam buta macam ni. Kau naik atas and mind your own business. Can you? "

     Bukan Keyra sahaja terkilan mendengar kata - kata Andrew, Amelia juga. Keyra mendecit dan mengatur langkah menuju ke dalam biliknya. Sempat dia menjeling dan melanggar bahu Amelia sebelum meninggalkan pasangan kekasih itu ke dapur.

     "Pedulikan dia. Jom kita masak!"

     Apron berwarna merah gelap disarungkan dikepalanya lalu diikat talinya keliling pinggang. Apron yang lain berwarna hijau dihulurkan pula kepada Amelia. "Kau pakai ni. Then, kau sediakan bahan - bahan untuk kau masak"

     "Awak pula buat apa?"

     "Tengok jelah"

     "Amboi, banyak cantik"

     "Aku tak cantik, tapi aku handsome" ujar Andrew sambil menaik - naikkan keningnya dengan senyuman sinis terukir di bibir merah delima itu. Ceyh, berlagak.

     "Perasannya"

     "Bukan aku yang cakap, kau sendiri yang mengaku. Kau lupa eh? Even dalam hati pun kau selalu cakap aku handsome lah apalah. Kacak sangat ke aku ni?"

HIDDEN : He's My Dark Hero [COMPLETED]Where stories live. Discover now