18 | Christina 2.0

240 8 5
                                    

{Emily}

Christina en ik zitten samen op Scott zijn bed. Hij is aan het douchen in de badkamer die aan zijn kamer vast zit. Dan hoor ik zijn moeder naar boven lopen. 'Christina?' Roept ze. Ik schrik en ren de badkamer in. 'Heey.' Zegt Scott zacht hij staat achter het douchegordijn. 'Heey.' Zeg ik en ik wijs naar de kamer waar zijn moeder nu is binnen gestapt. 'Waar is Scott?' Hoor ik haar zeggen waarop Christina reageert: 'In de douche. 'Ik hoor voetstappen deze kant op gaan.' Uit paniek stap ik bij Scott onder de douche. Hij doet zijn best zijn lach in te houden. Ik bekijk hem en bijt dan op mijn lip. Hij ziet mijn blik en trekt zijn wenkbrauw op. Ik hoor de deur open gaan. 'Scott?' Hoor ik zijn moeder zeggen. 'Ja?' Reageert hij. 'Waar liggen de borrelnootjes ik neem aan dat jij die voor het laatst hebt gehad?' Vraagt zijn moeder en een opgeluchte zucht verlaat zijn mond. 'In de kast met ontbijt spullen.' Zegt hij dan. Ik hoor de deur weer dicht gaan en de voetstappen vervagen. 'Sorry.' Zeg ik zachtjes. 'Maakt niet uit.' Zegt hij. Ik glimlach. 'Waarom ging je eigenlijk niet in de kast.' Zegt hij lachend. Ik sla mijn hand op mijn voorhoofd.

Lachend lopen we terug de kamer in. Scott heeft zich inmiddels omgekleed. 'Waar lachen jullie nu weer om.' Sist Christina. 'Om jou.' Zeg ik lachend. Ze trekt haar wenkbraua omhoog. 'Hoelaat komt Cole nou?' Vraagt ze. 'Alsof ik dat kan ruiken.' Zegt Scott. Dan op het moment komt er iemand door het raam klimmen. Cole. 'Cole!' Roept Christina. Hij kijkt haar aan en geeft haar een knuffel daarna drukt hij een kus in haar haren. Zijn ogen vallen op mij. 'Jij bent Emily neem ik aan?' Ik knik. Hij steekt zijn hand uit. 'Cole.' Zegt hij ik kijk hem arogant aan maar schudt dan uiteindelijk toch zijn hand. 'Sorry nog van dat gebeuren met Scott.' Zegt hij dan en ik knik. 'Wij gaan naar de andere kamer.' Zegt Christina en zij pakt zijn hand en trekt Cole mee naar een andere kamer. Scott doet de deur dicht. 'Zullen we een film kijken?' Vraagt hij. Ik knik. Ik heb niet veel gezegd vandaag maar dat is ook niet echt nodig. Ik lig tegen hem aan. En val dan in slaap.

Een uur later maakt hij me wakker. 'Em, Emily, je moet nu echt gaan mijn ouders komen.' Zegt hij. Ik ga rechtop zitten en wrijf de slaap uit mijn ogen. 'Oké dan.' Zeg ik nog. En ik klim weer terug uit het raam.

{Scott}

Een paar minuten na dat Emily gegaan is komen Christina en Cole naar mijn kamer. 'Hoe was het met je meisje?' Vraagt Christina. Cole grijnst. 'Leuk.' Zeg ik droog. 'Doei schatje.' Zegt Cole tegen Christina en hij klimt ook het raam uit.

Dan plotseling duwt Christina me tegen de muur. Ze kijkt me aan. En zegt: 'Kom op Scott zullen we het nog een keer doen om het goed af te sluiten. Ik weet dat je het wilt.' Ik zwijg, net waarneer zij haar lippen op de mijne wilt drukken draai ik mijn hoofd. Ik duw haar aan de kant. 'Mooi niet.' Sis ik. Ze gaat op het bed zitten. 'Nou die meid heeft je aardig veranderd. Vroeger deed je gewoon waar je zin in had, vroeger was je veel leuker Scott. Je bent saai geworden.' Zegt ze en ze rolt met haar ogen. Ik rol ook met mijn ogen. 'Ik ga slapen.' Zegt ze dan en ze kruipt in mijn bed. Ach laat ook maar ik til haar wel over als ze slaapt.

Even later, ligt ze toch echt te slapen. Ik til haar op en loop naar de gang waar ik haar moeder tegen kom. 'Erg schattig. Zijn jullie weer een ding?' Vraagt ze en ik schud hevig mijn hoofd. Dan druk ik mijn wijsvinger op mijn lip en wijs naar Christina. Haar moeder knikt begrijpend. Een zucht verlaat mijn mond. Dan kom ik aan bij de extra kamer. Ik leg haar even op de grond. Ik bedoel waarom ook niet. Dan pak ik een deken en maak ik het bed op. Een kleine vijf minuten later til ik haar op het bed en stop ik haar in. Ik kijk haar niet eens na en loop naar mijn eigen kamer. Ik stap in bed en ga slapen.

________________________________

Rewrite the stars. - voltooidWaar verhalen tot leven komen. Ontdek het nu