Hafidz memerhatikan di sekeliling taman.Dia sedang mencari kelibat Qalesya mereka sudah berjanji untuk berjoging bersama di taman pada pukul 5.30 tetapi batang hidung Qalesya pun dia tak nampak dari tadi.
"Hafidz,sorry tau saya tolong mak saya pergi kedai beli barang jap tadi"kata Qalesya sebaik sampai di bangku tempat Hafidz duduk.
"Takpe,saya memang suka tunggu org ni"perli Hafidz sambil tergelak melihat Qalesya yg tercungap-cungap.
"Eee,dia ni kan.."Qalesya mengetuk bahu Hafidz dengan botol air mineral di tangannya,"Sakitlah"
"Tau pun sakit"
"Alaa,saya gurau je sorry yer awak"
"Yelah-yelah,dah jom joging"
"Jom"Mereka meneruskan aktiviti mereka sehingga pukul 6.30.
Setelah menyejukkan badan,mereka pulang ke rumah masing-masing.♡♡♡
Kedengaran bunyi suara berbisik-bisik di kelas 5Atlet.Perbualan tentang Qaleef dilantik menjadi ketua pengawas menjadi topik utama.Mana taknya 'pengawas hot' yg menjadi dambaan para gadis di sekolah memegang jawatan yg besar.Makin bertambahlh gediknya 'geng dak² hot' di kelas itu.
"Dahlah hensem,bertanggungjawab pulak tu"kata salah seorang ahli geng itu.
Qaleef yang mendengar hanya membuat muka endah tak endah.
Tak lama kemudian Qalesya bersama rakan-rakannya yg lain masuk ke kelas."Hai,Qalesya"sapa Hafidz
"Hai"balas Qalesya dgn senyuman manis yg mampu membuatkan pelajar lelaki yg lain cair.
Hafidz membalas senyuman Qalesya itu.Hafidz juga mempunyai lesung pipit yg dalam sprti Qalesya."Lesya,tolong ajar saya AddMath tajuk ni"kata Amirah.
"Ok,nantilah saya ajarkan saya ada hal jap"kata Qalesya lalu bangun dari tempat duduknya.
Amirah hanya mengangukkan kepala tanda faham."Hafidz,saya nak cakap sikit boleh?"tanya Qalesya dia melabuhkan punggungnya di tempat duduk sebelah Hafidz.
"Apa?Cakap jelah"jawab Hafidz bersahaja."Awk sakit ke?"pertanyaan Qalesya itu membuatkn Hafidz sedikit tersentak.
"Maaf,saya tak berniat nk tnya macam tu"Qalesya rasa serba salah melihat reaksi Hafidz itu."Eh,mana ada.Alhamdulillah saya sihat"jawab Hafidz."Betul ke.Awk jgn buat saya risau.Sbb sjak kebelakangan ni saya selalu nampak wajah awk pucat"jelas Qalesya. Terpancar riak wajahnya yg risau akn sahabatnya itu.
"Pucat?Eh,awk ni muka saya mmg macam ni lah"Hafidz cuba meyakinkan Qalesya.
"Hmm"Qalesya hanya tersenyum lalu pergi.Sungguh dia amat risaukan Hafidz.Dia pernah nampak Hafidz terbatuk-batuk ditangga sehingga rebah dan mukanya terlalu pucat sewaktu itu.Hafidz hanya memandang Qalesya. Dia tidak mahu jika Qalesya risau jika mendapat tahu yang dirinya sakit.
"Maafkan saya,Qalesya. Saya tak boleh bagitau awk perkara sebenar"bicara Hafidz di dalam hati.♡♡♡
Qaleef duduk sendirian di beranda rumahnya.Dia terfikirkan perbualan antara Qalesya dan Hafidz yg dia terdengar ketika di sekolah tadi.
"Lesya,kalau saya suka awak,awak percaya tak?"
"Awak suka saya?Mmg tak lah"
"Haha,saya gurau je lah"
"Dah agak dah"Kalaulah Hafidz mmg btul² sukakn Qalesya,dia tak mampu nak buat apa-apa.
Tpi klau kita nakkan sesuatu kita kena usaha.So,keep fighting Qaleef!♡♡♡
Lebih kurang 1 minggu lagi keputusan SPM akan keluar.Debaran di dada kian terasa.Setelah berusaha bersungguh-sungguh demi memperoleh keputusan cemerlang,mereka semua mengambil peluang utk brkumpul.Maklumlah nanti semua dah busy dgn haluan masing-masing.
Jadi ini lah masanya utk melepas rindu,menggila,luahan perasan atau banyak lagi.
Amirah,Qalesya,Diana,Humaira,Fikri,Hafidz dan Qaleef duduk semeja di sebuah café.Mereka berbual tentang university yang bakal dipilih nanti.
"Kalau ada rezeki saya tak kisah pun kat mana"kata Amirah
"Saya kalau boleh nak dekat USIM"kata Diana pula.
"Hmm,nanti mesti semua duduk jauh-jauh jadi jaranglah kita dpt jumpa"kata Humaira dgn wajah yg sunggul.
"Tapi untunglah kalau ada diantara kita dpt satu university"Qalesya bersuara."Betul,lagi best kalau kita semua satu U"Fikri berkata dgn wajah yg ceria.
"Eh,tak nak lah,aku dah bosan tgk muka kau"Qaleef menolak bahu Fikri disebelahnya sambil tergelak.
Hafidz hanya menggeleng-gelengkan kepala melihat gelagat sahabatnya itu.♡♡♡
"Jaga diri elok-elok kat sana tau"pesan Humaira sambil memeluk erat Qalesya yg akn berangkat ke Kuala Lumpur bagi meneruskan pembelajarannya ke peringkat university.
"Awak pun sama,lusa awk pulak yang pergi kan.Jaga diri,jauh tu"pesan Qalesya pula kpd Humaira yg akn menyambung pelajaran di New Zealand."Tapi awak satu U dgn Hafidz dan Qaleef kan?"tanya Amirah.
"Ha'ah,lega sikit saya sekurang-kurangnya adalah jugak geng nanti sementara nak dapat kawan bru kat sana"kata Qalesya.Diana pula telah berangkat ke Pulau Pinang seminggu yang lalu,tak sempatlah mereka nak bertemu.
"Mirah,awak pergi minggu depan eh?"tanya Humaira.
"Eh,tak lusa.Nak pergi awal sikit,yelah nak round² tempat dulu hehe"jawab Amirah dia memang suka kalau bab keluar jalan-jalan ni dia lah org pertama yg setuju.Mereka berpelukkan sebelum Qalesya berangkat ke Kuala Lumpur.
Hafidz dan Qaleef telah sampai di sana sejak kelmarin lagi.
YOU ARE READING
Rahsia Kita [C]
Historia CortaApabila masing-masing mmpunyai perasaan sesama sndiri tpi tkut untuk diluahkn.Perasaan itu dibiarkn mnjadi rahsia di hati mereka.Walaupun tlah lama memendam, perasaan itu tidak pernah pudar di hati mereka. . . . . . . Areeffa Qalesya-seorang gadis y...