3-Bibit cinta

590 20 2
                                    

a/n : Meskipun Dania seorang yang pemalu dan senyap,ada satu tika dia akan jadi tegas. Namun dia rela simpan ketegasannya kerana takut perkara yang tidak diingin terjadi.

Curios? Maybe Dania ade split personality kot..hmm we'll see later...

BIBIT CINTA ♥

"Nah..take this..and we never meet before..deal?" Dania menghulur ic pada Daniel. Kak dee dah pun memegang sampul berwarna putih. Pasti itu Rm5 ribu yang dia minta tempoh hari.

"Its a deal..if u take this flower.." Daniel tersengih. Ini sahaja peluang dia berhadapan gadis ini. Dan dia takkan sia-siakan peluang yang ada sekarang.

Dania membulatkan matanya. Dia tak serik ke kena tumbuk dengan aku?

"Fine.." lantas dia mengambil jambangan bunga dan terus masuk ke ruang kerjanya. Gadis itu hilang dari pandangan Daniel. Ana dan Kak Dee tersengih.

Jual mahal. Daniel senyum pada mereka berdua. "Saya gerak dulu ye.." Daniel melangkah pergi. Satu senyuman terukir dibibirnya. Entah apalah rancangannya.

Dania membelek2 jambangan bunga tersebut.

"Kalau pertemuan ini berakhir dengan indah,kan bagus

Perlukan teman lunch.. hubungi 019-7444***"

Kad yang terselit di bunga itu hampir di buang. Tiba-tiba Ana muncul

"Dania....mamat tu tertinggal ic die....."

Dania tengok ic tersebut. Oh Crap... Dia memang sengaja.

Dania mencatit sesuatu di kertas memo.

"Call no ni smpi dapat...suruh dia amik ic" arah Dania. Dia tidak akan sesekali guna telefon bimbitnya. Pandai mamat tu susun strategi,getus hati Dania.

Daniel meneruskan perjalanan. 5 kali no office Dania call. Dia tidak perlu angkat. Dia hanya akan angkat jika ada no telefon bimbit yg tertera di skrin telefonnya.

Jam baru menunjukkan pukul 9. Hmm..apa yang patut dia buat hari ni? Aeon..itu destinasinya.

★★★★★

Salam Aidilfitri semua. Cik AyuDania akan berhenti berkarya buat sementara. Hope semua dapat merayakan Aidilfitri dalam kesederhanaan sambil mengenang Mangsa MH17, MH370 dan saudara kita di Gaza.

Dalam kesempatan ini..

Cik AyuDania mohon kemaafan jika ada salah dan silap ye..salam kosong-kosong semua!

★★★★★

Dania memandang skrin telefon bimbitnya. No telah didail...tapi dia tidak pasti samaada untuk meneruskan dengan panggilan atau pesanan ringkas

Jari jemarinya pantas menaip sesuatu. Dan tanpa berlengah dia menekan button send.

Daniel menatap skrin telefonnya. Dan ternyata yang dia rancang benar menjadi.

"Salam..dealing with me is not a good decision,u know. Come pick up ur ic in my office before 5. Or.." sms tergantung. Mungkin sengaja dibuat begitu.

Daniel ketawa. Garang. Dia membalas msj Dania.

"Wasalam,im so sorry..i didnt mean to leave my ic in ur office..u know..btw..i've meeting with client at Aeon..would u mind to send my ic there..im sorry for troubling u...but i've got flight to catch this evening...so u know how i need my ic so much..rite...tq for ur effort..,i'll repay ur kindness someday...seriously,,"

Dania memejamkan mata. Sebal. Dia pula kena jadi penghantar. Tapi bila memikirkan semula,jejaka tersebut benar2 menginginkan icnya. Tambahn lagi dia ada penerbangan petang nanti.

Hadirlah CintaWhere stories live. Discover now