Leirissä vallitsi kireä tunnelma.
Ruskalehti teki kaikkensa auttaakseen Kirsikkatähteä, mutta hiljalleen alkoi näyttää siltä, ettei häntä voisi enää pelastaa.Orkideatassu kävi usein katsomassa sisartaan parantajan pesällä.
"Kuinka Kirsikkatähti voi?"
Orkideatassu kysyi astuessaan sisään pesään. Pesän perällä Kirsikkatähti makasi voipuneena sammalvuoteellaan.Lehtitassu huokaisi.
"Ruskalehti ei usko, että hän selviää. Tuntuu melko turhauttavalta, että tämä on on ensimmäinen parantajantehtäväni oppilaana, enkä voi tehdä mitään."
Lehtitassu käänsi katseensa maahan."Älä nyt viitsi syyttää itseäsi! Ei Ruskalehtikään voi pelastaa häntä, vaikka hän onkin ollut Varjoklaanin parantajana kuiden päivät." Orkideatassu laski häntänsä lohduttavasti sisarensa lavoille.
"Sitäpaitsi hän menettää vain hengen." Orkideatassu jatkoi, vaikkei voinut olla varma jos tämä olisikin ollut päällikön viimeinen.
Ruskalehti kääntyi katsomaan Orkideatassua.
"Älä kerro kenellekään, mutta tämä.... tämä henki on hänen viimeisensä."
Ruskalehti kuiskasi.
Hän näytti heti katuvan sanojaan.
"Et olisi saanut kuuulla tuota! Vain parantajat ovat kartalla päälliköiden hengistä."
"Ei hätää, en kerro kenellekään."
Luuleko hän tosiaan, että ryntään ulos ja kuulutan kaikille, että Kirsikkatähti menettää hengen?
Ruskalehti näytti helpottuneelta.
"Hyvä."***
SAAPUKOON JOKAINEN OMAN riistansa metsästämään kykenevä Klaanikiven alle klaanikokoukseen!"
Orkideatassu hätkähti. Huoli valtasi hänet, kun huutaja ei ollut tuttuun tapaan Kirsikkatähti, vaan Savupilvi."Hyvät Varjoklaanin kissat, niinkuin te kaikki tiedättekin, Kirsikkatähti haavoittui vakavasti eilen taistelussa Myrskyklaania vastaan."
Savupilvi nyökkäsi vieressään istuvalle Ruskalehdelle merkiksi jatkaa.
"Hän on menettänyt hengen. Ja se henki- se oli hänen viimeisensä."
Kissojen läpi kävi surumielinen kohahdus.
Orkideatassun ympärillä kissat supisivat järkyttyneinä."Matkaamme kuuhuipun aikaan Kuulammelle, jotta saan kaikki yhdeksän henkeäni." Savupilvi julisti.
Kissat Klaanikiven juurella nyökkäsivät hyväksyvästi.
"Kokous on päättynyt."
Savupilvi julisti.Orkideatassu vilkaisi aukion keskellä makoilevaa Kirsikkatähden ruumista.
Ruskalehti valmisteli häntä illan valvojaisia varten.
Kirsikkatähti näytti levolliselta, ihan kuin hän olisi nukkunut.
Orkideatassu käänsi katseensa pois hänestä.Orkideatassu kuuli Ruskalehden kuiskaavan;
"Lepää rauhassa Kirsikkatähti."
YOU ARE READING
Soturikissat | Ensilumi | ✔
FanfictionOrkideapentu on nuori varjoklaanilainen, joka elää hyvää elämää rakastamassaan klaanissa. Hänen tiensä on kuitenkin täynnä vaaroja ja vastoinkäymisiä, ja vasta oppilasnimensä ansainnut Orkideatassu menettää sisarensa kohtalokkaissa tapahtumissa. On...