Orkideatassu hätkähti unestaan rapinaan leirin sisäänkäynnillä.
Orkideatassu kurkisti varovasti ulos.
Hän huokaisi helpotuksesta huomatessaan, että se oli vain Savupilvi, joka palasi juuri Kuulammelta.
Hän on nyt Savutähti!
Orkideatassu muisti. Muutkin varjoklaanilaiset olivat huomanneet uuden päällikkönsä saapumisen, ja pian Savutähden ympärillä parveili onnitteluja lausuvia kissoja.
"Savutähti! Savutähti!"
Orkideatassu ei olisi jaksanut ottaa askeltakaan, mutta hänen onnekseen muutkin kissat olivat jo poistumassa paikalta takaisin pesiinsä.***
SAVUTÄHTI LOIKKASI komealla loikalla Klaanikivelle ja kutsui klaanin kokoon tutulla tavalla.
"Hän on päättänyt, kenet hän ottaa varapäällikökseen!"
Orkideatassu kuuli Haukkatassun kuiskaavan hänen vierestään.
Kirsikkatähden entinen kumppani Malvalehvä katseli käpäliään murheellisena.
Orkideatassu oli juuri lohduttamaisillaan onnetonta naarasta, kun hän huomasi Pisarapilven jo laskevan häntänsä hänen lavoilleen lohduttavasti.
Malvalehvä kehräsi.
He ovat olleet melko läheiset viimeaikoina. Tuskin joudun enää kauaa olemaan klaanin nuorin.
Orkideatassu ajatteli tyytyväisenä.
Malvalehvä ja Pisarapilvi olivat viettäneet aikaa jo silloinkin, kun Kirsikkatähti vielä eli.
"Varjoklaanin kissat. Olen tehnyt päätökseni."
Klaani odotti hiljaa jännittyneenä Savutähden valintaa.
"Uusi varapäällikköni on Hiekkasydän!"Orkideatassu riemastui.
Emo!
Klaani huusi hiekanväriselle naaraalle onnitteluhuutoja, ja Hiekkasydän asteli hämmentyneenä päällikön eteen.
"Tämä on niin suuri kunnia, Savutähti! Lupaan tehdä parhaani."
Kokouksen jälkeen, Orkideatassu huomasi Savutähden marssivan suoraa kumppaninsa Kuutaivaan luo.Orkideatassu katsahti heihin.
Kuutaivaan vatsa oli kummasti alkanut pyöristyä viimeaikoina.
Orkideatassu arveli hänen odottavan pentuja.
Ei tosiaan kestä kauaa, kun en ole enää klaanin nuorin!
Orkideatassu ajatteli ylpeänä.
YOU ARE READING
Soturikissat | Ensilumi | ✔
FanfictionOrkideapentu on nuori varjoklaanilainen, joka elää hyvää elämää rakastamassaan klaanissa. Hänen tiensä on kuitenkin täynnä vaaroja ja vastoinkäymisiä, ja vasta oppilasnimensä ansainnut Orkideatassu menettää sisarensa kohtalokkaissa tapahtumissa. On...