Tzuyu adalah seorang pelajar di seoul high-school. Tzuyu seorang gadis yang cantik dan menarik perhatian para namja di sekolahnya.
"annyeong... Tzuyu-ssi" panggil seorang namja.
"ohh... Annyeong jungkook-ssi" sahut tzuyu.
"jom masuk class!" ajak jungkook, tzuyu hanya mengangguk tanda setuju.
Jungkook adalah sahabat tzuyu dari masa kanak-kanak hingga sekarang ini. Mereka sangat dekat sampai banyak pelajar di seoul high-school berfikir mereka 'couple'.
Kring! Kring!
"weh... Tak da cikgu la!!!" teriak seorang namja yang bernama 'jimin-Park jimin'.
"kau biar betul? Bila masa cikgu woonbi tak masuk class ni?" teruja momo dengan muka yang gembira.
"ni first time cikgu woonbi tak masuk class!" sambung seorang pelajar yang duduk di barisan paling belakang, his name is Suga or Min Yoongi.
"maybe dia lupa kot yang dia ada class hari ni. Dia kan dah tua! Whahaha" sambung seorang pelajar yang di kenal dengan sebutan 'badboy' siapa lagi kalau bukan chanyeol or Park chanyeol.
"woii chanyeol, kenapa kau cakap cam tu? Suka hati kau je cakap dia tua!" sahut jin or Kim Seokjin.
"ha'a, mulut kau tu cantek sikit!" kata nayeon or Im Nayeon.
"yelah... Aku diam ni! Hmmp okay?" kata chanyeol sambil menzipkan mulutnya.
"cikgu woonbi masuk hospital... Dia Saket! Tulah yang dia tak masuk class hari ni! Korang ni... Please la! Jangan lah bising sangat aku tengah study ni!" tetiba tzuyu bersuara dengan riak wajah masamnya(comelllnya juwi!)
...........Skip
Saat time berehat, tzuyu dan jungkook pergi ke kantin. Banyak pelajar yang pandang mereka dengan beragam rasa, ada yang jealous la, ada yang marah la, banyak lah!. Mana taknya, tzuyu tu cantek ramai namja yang minat dia and lagi satu jungkook dia tu memang diminati oleh semua yeoja seoul high-school tu, sekolah luar pun banyak minat jungkook tu! ~amboiii famous nya diorang berdua ni.
"tzuyu! Kau nak makan apa, biar aku amikkan?" tanya jungkook sambil menarik kursi untuk tzuyu.
"aku nak sandwich je lah!"
"minum? Takkan kau tak minum!"
"suka hati kau la! Aku ikot jer".
Saat jungkook sedang memesan makanan, tiba-tiba tangan tzuyu di tarik seseorang dan di bawa ke belakang kantin sekolah."weee saket la tangan aku ni!" marah tzuyu.
"saket ke? Mana saket sini biar saya ubat kan!" kata chanyeol sambil memegang tangan tzuyu.
"apa ni? Jangan la kacau aku lagi, aku kan dah cakap hari tu yang aku tak sukakan kau! Kau reti bahasa ke? And satu lagi awak-saya dengan aku, geli pulak aku dengar!" teking tzuyu dan meninggalkan chanyeol sendiri.
"takpe,,, sabar chanyeol... Tzuyu be yours, not other's" bisik dalam hatinya.
Tzuyu pov!
"kenapa si chanyeol bodo tu selalu je kacau aku! Tak bosan ke apa ntah la?" bisikku dalam hati.Aku teruskan study aku, malas aku tak fikirkan orang yang tak guna macam si chanyeol tu!
Setelah habis study, aku keluar dari bilik dan pergi ke dapur. Aku dengar macam ada yang panggil-panggil nameku di luar rumah.
" tzuyu... tzuyu... tzuyu... "
Aku pun keluar nak tau siapa lah yg panggil aku malam-malam camni. Sebenarnya aku takot, kalau aku dah kat luar rumah takda siapa-siapa cam mana. Takkan hantu kot nak panggil name aku. (serammm)Author pov!
Tzuyu pun memberanikan diri membuka pintu depan rumahnya. Mata membulat melihat seorang namja berpakaian serba hitam berdiri di depannya."si... Siapa a... Awak?" tanya tzuyu tergagap-gagap.
"a... Awak nak ap... Apa se... Sebenarnya?" tanya tzuyu lagi.
"and wh... Why you call my name?" lanjut tzuyu dengan muka ketakutan.
... TO BE CONTINUED...
Terima kasih banyak buat sesiapa yang sudi baca ff tn ni!
Sorry kalau cerita tn tak menarik!!
Ni baru first time tn try buat ff camni!
So,,, I hope banyaklah ya sokong ff tn buat ni..
Help vote and comment ye!
Khamsahamnida
Annyeong~~~LOVE, TN❤
YOU ARE READING
My Bad Boy! (C)
Fanfiction"aku takkan sukakan kau chanyeol si 'badboy'. Never ever~" bisik tzuyu dalam hatinya. "aku akan buatkan kau sukakan aku tzuyu. Just waiting!" tekad chanyeol dalam hati. #1 - tzuyu (15 Ogos 2021)