Part 9

304 19 0
                                    

   Seperti hari-hari biasa, tzuyu dan kawan-kawannya yang lain memulai aktiviti sekolahnya. Tapi, hari ni head master of Seoul high-school mengadakan meeting. So, is...... Free time!

   Semua class riuh tak bertempat, loncat sana loncat sini, lari sana lari situ (eh jab, jab! Cam laen jer ngan ayat ni. <loncat sana, sini> okay! Takde hal. <lari sana, situ> ni yang pelik sikit ni) *lari sana lari sini.

   Chanyeol? Hari ni dia tak sekolah. So, aman tentram sekolah, sebab takde yang buat kecoh kat sekolah.

   Tzuyu? Dia ni, tiap hari pegi sekolah. Tak pernah sekalipun absen apalagi Ponteng! No it's no tzuyu's style.

   Jungkook? H'a, dia dah mulai start sekolah. Apalagi time dia dengar information yang seoul high-school nak adakan camping, Incheon pulak tu. Cepat-cepat dia amik tiket and balik seoul.

   Sapa lagi 'eh?

Dahlah...

Back to the story!
  Tzuyu keluar dari class menuju ke taman tengah sekolah. Dia pergi seorang jer! Saja tak ajak jungkook or member dia yang lain. Taknak mengganggu konon!

   Tzuyu duduk sendiri di bawah pokok yang teduh sambil merebahkan diri. Dan tak lama kemudian pun tzuyu ter.... tidur.
Skip...

 
Di class F2-7 (ada yang tahu class sapa ni?) <comments la ye -takpaksapun->

   Jungkook yang sedang bercanda gurau dengan membernya pun menyadari bahwa kerusi yang di duduki tzuyu, kosong.

   Jungkook memeriksa sekeliling class, tapi dia tak nampak kelibat tzuyu. Jungkook pun mulai risau. Dan cari tahu kat momo mana tahu momo tahu. Tapi, momo pun tak tahu. Duh... Mana kau ni juwi,?

   Jungkook tiba-tiba tersenyum sinis sambil memikirkan sesuatu.
Skip...

"korang tengok or jumpa ngan juwi tak?" tanya jungkook pada beberapa pelajar yang lewat depan classnya.

" juwi? You mean Tzuyu!" kata salah seorang pelajar itu.

"h'a, iya. I mean tzuyu, korang ada nampak dia tak?" jungkook bertanya lagi dengan nada risau.

"tadi, time head master adakan meeting aku tengok dia pegi arah taman, tapi aku tak sure la dia pegi mana?"

"oh, ye ke! Thanks for your information"

"okay, no problem!"

   Jungkook langsung cepat-cepat menuju ke taman belakang sekolah, tapi sampai sana tak ada tanda-tanda dari tzuyu. Jungkook pun mulai risau dan takut.

   Saat jungkook lewat dekat taman tengah sekolah, dia nampak macam ada seseorang yang tengah tidur terlena di bawah satu pokok yang besar.
 
  Jungkook pun mendekat untuk memeriksa.

"aigoo~ Kat sini kau rupanya ohh juwi busuk! Penat aku cari sampai dalam longkang aku masuk cari kau. Ish Ish Ish!" kata jungkook sambil tersenyum bahagia, sebab dah jumpa tzuyu.

"yah~ juwi, wake up. Juwi-ah!"

"hah... Nugu?" jawab tzuyu yang masih setengah sedar.

"ni aku, jeon jungkook. Pahal kau tido sini ni, juwi. Tak nak balek rumah ke apa?"

"ishh kau ni. Aku bukan saja tido sini, aku tetido la!"

"yelah, yelah. Dah jom balek, bag kau dah aku kemas dah! Nah. Esok kalau nak tido jangan kat sini, tido jer kat bilik kesihatan. Sejuk ada air-cond"

"kau perli aku 'eh?"

"eh takde. Aku tak perli kau, juwi. Aku just bagi nasihat jer kat kau"

"he'eleh,bagi nasihat konon. Kalau memang niat nak perli aku, perli jer lah. Tak kesah pun!"

"yelah tu. Silap tak silap, merajuk pulak nanti"

"up to you la! I don't care"
Skip...

  ((Hari ahad))

   Seperti yang dijanjikan,sana pergi ke sebuah Cafe yang biasa dia lepak dengan geng dia.

   Sana duduk di meja paling hujung sekali. Tak berapa lama dia tunggu seseorang tu datang, ada seorang pelayan Cafe kat situ pun kejut kan dia.

"sorry cik, cik kawan cik dah sampai dah! Cik ada perlu apa-apa lagi yang boleh saya tolong!?"

"tak, thanks"

"nanti kalau cik nak minta tolong apa-apa lagi cik call jer saya"

"h'a... Okay, thanks sebab tolong saya"

   Selang beberapa saat kemudian, di saat sana tengah melihat selembar kertas berwarna hijau, dia pun berdiri ketika seseorang memanggil namenya dan tersenyum sinis melihat wajah kawannya tersebut.

   Sana mempersilakan kawannya duduk.

"duduk la!"

"thanks"

   Sana pun memulai perbincangan dengan kawannya itu. Sana memang sudah berkawan lama dengan kawannya ini, dari sejak sana masih tadika di Incheon, mereka berdua sudah berkawan dekat. Tapi, sejak parents sana pindah kerja kat Seoul, sana dan kawannya pun berpisah. Kalau rindu mereka Video Call jer.

"kau kenal tak minah ni!" tanya sana sambil menunjukkan selembar gambar.

"ni tzuyu kan! Chou Tzuyu. Kenapa ngan dia?"

"aku ada nampak kau ngan dia dekat market hari tu. Korang couple kan?"

"dulu... Not now!"

"tae, kau nak tak dia jadi milik kau lagi macam dulu? Kalau nak, aku boleh tolong kau tuk dapatkan dia lagi"

"kau gurau ke? Dia tu keras kepala sikit. Kalu dia taknak, dia takkan nak. Kau tak kenal dia macam mana, sana!"

"tapi kau kenal dia kan?"

"of course I know!"

"kau tau kelemahan dia kan?"

"yup!"

"aku dah agak dah yang aku tak salah berkawan dengan kau tae!" kata sana sambil tertawa jahat.

"kau dah kenapa gelak macam ada plan jahat ni!"

"aku nak kau dapatkan tzuyu balek!"

"cara dia?"

"kelemahannya..."

   Sana pun memberi kertas hijau yang di pegangnya kepada taehyung, ya! Kim taehyung(ex-boyfriend kepada Chou tzuyu). Mereka saling bertatapan dan tersenyum sinis.


...To Be Continued...

Vote and comment, please!
Thankyou untuk yang sudah....

LOVE, TN♥

My Bad Boy! (C)  Where stories live. Discover now