2 bulan kemudian...
Chanyeol yang berjalan ke arah kantin time rehat, pelik melihat Sana yang langsung lalu tak hiraukan dirinya. Sana tak kacau dia macam hari biasa.Biasanya:
'oppa!'lah
'channie oppa' lah
Macam-macam lah.
Sana panggil chanyeol.Sana ingin sekali menyapa chanyeol, tapi dia rasa malu bila tengok chanyeol.
Dari kejauhan Sana melihat tzuyu dan kawan kawan nya tengah beratur tuk membeli *sandwich maybe.Sana pun duduk di meja yang biasa mereka duduk(Sana,tzuyu, momo, mina, dahyun dan nayeon).
"hey! Kenapa muka monyok cam tu!" kejut momo dan menepuk bahuku dari arah belakang.
"tak beli apa-apa ke, Sana?" tanya tzuyu.
"ni makan punya aku. Aku ada beli lebih tadi, nah?" dahyun menghulurkan sandwich."eh takpa, susah susah jer dahyun. Aku dah makan dah tadi. Aku bawak bekal" tipu Sana.
"k lah!"
Di rumah tzuyu!
Tzuyu yang baru sahaja pulang sekolah melihat seseorang yang macam dikenalinya. Jungkook! Ya tu jungkook. Kenapa dia berdiri kat luar rumah aku. Biasanya masuk jer!, kata tzuyu dalam hati.Tzuyu pun menghampiri jungkook dan kejutkan jungkook.
"oh kerbau atas pokok pinang! Ish kau ni. Suka hati kau jer kejutkan aku kan?" marah jungkook.
"eh jangan lah marah-marah, kookie. Aku sengaja jer! Tapi kan, aku rasa macam lain je ayat kau tadi. Ada ke kerbau panjat pokok pinang"
"tak tau!" jungkook buat muka merajuk. (comelnya!!!)
"jangan merajuk. Tak hensem tau tak.... Kenapa kau datang sini eh? Kau datang pun kenapa tak langsung masuk? Kenapa diri luar ni?"
"aku tunggu kau balik lah! Kalau aku masuk dulu, nanti eomma kau tanya mana kau? Aku jawab apa. Nanti eomma kau risau pulak kau tak balik ngan aku!"
"yelah tu! Dah jom masuk"
"takpa lah! Aku balik dulu. Salam kat eomma kau ngan appa kau eh?"
" h'a ok ok!"
" bye" jungkook melambaikan tangannya dari kejauhan.
Tzuyu pun masuk ke rumah dan langsung masuk ke kamarnya. Tzuyu merebahkan diri di atas katil hingga terlelap tidur.
Beberapa minit kemudian :
"aigoo~anak dara ni seorang! Pulang sekolah langsung tido tak tukar baju dulu" kata eomma tzuyu, menggelengkan kepalanya melihat anak perempuannya yang tertidur.
"yah~ juwi! Bangun. Ish kamu ni. Kenapa tak tukar baju dulu?" eomma tzuyu menepuk-nepuk bahu tzuyu.
"eomma... Juwi penat la, eomma" tzuyu menyahut dengan setengah sadar.
"amboi~ anak dara aku ni! Penat yer? Abis tu eomma tak penat la bila kerja siang malam? Tak penat ke eomma tiap-tiap hari buat kerja rumah sorang sorang ke, huh?"
"yelah. Mian, dah menyusahkan eomma selama ni!"
"tau kan eomma penat. Dah sekarang tukar baju tu abis tu tolong eomma masak kat dapur. Araseo?"
YOU ARE READING
My Bad Boy! (C)
Fanfiction"aku takkan sukakan kau chanyeol si 'badboy'. Never ever~" bisik tzuyu dalam hatinya. "aku akan buatkan kau sukakan aku tzuyu. Just waiting!" tekad chanyeol dalam hati. #1 - tzuyu (15 Ogos 2021)