Chanyeol pov!
What? Tzuyu menghilang! Mana dia pegi. Aku harus temukan tzuyu sebelum jungkook.Aku pergi ke segala sudut tempat camping, namun sayang tak ada tanda-tanda dari tzuyu. Aku tanya kat pelajar class F2-9 pun dia orang tak tengok.
Takkan dia masuk hutan kot, bukannya dia tau seluk beluk hutan ni! Duh... Tzuyu, kau kat mana? Aku risaulah!. Risau Chanyeol dalam hati.
Aku pun memberanikan diri dan masuk ke hutan tersebut mana tahu aku boleh jumpa tzuyu. Banyak pokok besar dalam hutan ni. Macam dalam film-film horror. Ishh seramnya. Kalau bukan di sebabkan tzuyu. Aku taknak masuk hutan camni. Dah la nak malam ni. Hrghhh.
Aku mulai masuk ke tengah laut *oh salah tengah hutan. Berbagai bunyi mengiang-giang di telinga aku. Bunyi owl la. Bunyi binatang yang hidup kan hutan ni la, nyamuk la, cam macam la.
"tzuyu... Did you hear me?" teriakku sampai tekak aku sakit. Aku memanggil lagi name tzuyu beberapa kali.
Petang dah mula nak senja, tapi aku belom juga menemukan pujaan hatiku, Chou tzuyu. Aku berjalan terus menelusuri hutan yang lebat itu. Tiba-tiba aku terdengar suara
" arghhhhhhh~"
Aku lari ke arah bunyi tu berasal. Sungai? Ada ke sungai tengah hutan ni. Eh jab, takda orang pun kat sini, mana pegi suara tadi!.
"help me! Help me! Please!"
Macam suara tzuyu. Aku terus lari ke arah suara itu lagi.
"tzuyu... Where are you?" aku berteriak lagi.
"help me! Help me! Please!"
Lagi - lagi suara tzuyu. Aku pun pergi melihat ke arah sungai. Di situ aku melihat tzuyu.
"tzuyu...."
"tzuyu, gwaenchana. Saya kat sini!"
"Chan...." belum habis tzuyu sebut name aku dia dah pengsan.
"tzuyu! Tzuyu!"
Aku sarungkan baju aku kat badan tzuyu. Sejuk.... Sesejuk ais batu badan tzuyu. Kesian aku tengok dia. Aku pun balik ke tempat kemah dan membawa tzuyu ke tempat kesihatan.
Skip...No one pov!
Semua kawan tzuyu kecuali dahyun ikut serta mencari tzuyu. Jungkook dan kawan kawannya pun sama. Tapi tak juga jumpakan tzuyu.
Mereka pun akhirnya putus asa mencari tzuyu kecuali jungkook. Jungkook sangat risau dan cemas. Sampai dia tak berhenti cari tzuyu. Kenapa tidak, jungkook dah anggap tzuyu macam adik dia sendiri.
"weh... Tzuyu! Tzuyu!" tiba-tiba datang dahyun.
" kenapa? Tzuyu kenapa?" jungkook langsung merespon kata-kata dahyun.
"tzuyu ada kat tempat kesihatan. Chanyeol! Chanyeol!"
"kenapa ngan mamat tu? Dia buat hal kat tzuyu ke? Hah?" riak wajah jungkook dari cemas berubah menjadi marah.
"tak, dia yang selamatkan tzuyu waktu tzuyu jatoh dalam sungai kat dalam hutan sana tu" terang cikgu hyejun sambil tunjuk arah hutan.
"oh ye ke! Bagus la tu. Tapi..." belum habis momo habiskan ayat dia jungkook dah sambung.
"takde tapi tapi sekarang. Jom tengok tzuyu dulu, habis tu baru kita ber'tapi tapi'. Araseo?"
Skip...Di tempat kesihatan
Tzuyu yang sudah sedar pun melihat sekelilingnya. Dengan rasa yang masih pening kat kelapa dia cuba tuk duduk. Dia lihat Chanyeol yang tertidur di atas kursi yang agak berjauhan dengan katil tzuyu dengan muka yang comel macam baby.
Cute boy!!!.
Kata itu tiba-tiba terlintas dalam fikiran tzuyu. Sewaktu dia tersedar, ish bendanya cute. You not a cute boy but you a bad boy. tzuyu gelengkan kepala.
Chanyeol pun terbangun dan melihat tzuyu tengah menggelengkan kepalanya.
Cute girl!.
Chanyeol pun mendekat ke katil, dan terus melihat tingkah tzuyu yang amat sangat comel sehingga dia tersenyum.
Tzuyu menghentikan gelengan kepalanya dan melirik ke arah chanyeol. Tzuyu pun merapikan rambutnya.
"apa senyum-senyum? Lawak ke?"
"awak comel lah tzuyu!"
"thanks sebab tolong saya" tiba-tiba tzuyu menundukkan kepala dan berterima kasih kepada Chanyeol.
"anything for you, tzuyu"
"but why awak tolong saya?"
"cause saya... Saya sayangkan awak. Saya tulus cintakan awak, sayangkan awak, Tzuyu. Tapi..." chanyeol berhenti berkata-kata.
"tapi apa chanyeol?"
"awak tak sukakan saya..."
"chanyeol..... Sebenarnya saya...
...To Be Continued...
YOU ARE READING
My Bad Boy! (C)
Fanfiction"aku takkan sukakan kau chanyeol si 'badboy'. Never ever~" bisik tzuyu dalam hatinya. "aku akan buatkan kau sukakan aku tzuyu. Just waiting!" tekad chanyeol dalam hati. #1 - tzuyu (15 Ogos 2021)