Part 3

462 27 0
                                    

  Di taman sekolah, tzuyu duduk seorang diri sambil membaca novel yang bertajuk "geranium blossoms" yang menceritakan tentang kisah antara cinta dan sahabat. Mata tzuyu terus membaca novel tersebut sampai tamat. Sejenak dia termenung akan jungkook, akankah dia dengan jungkook menjadi pasangan seperti dalam cerita "geranium blossoms".

"aniya... aniya..." sambil menggelengkan kepalanya.

Di lorong sekolah!
  Takda seorang pun pelajar kecuali baekhyun, dia adalah kawan rapat chanyeol si 'badboy' tapi dia bukan type macam chanyeol yang suka kacau orang, dia pelajar kelas F2-6. Baekhyun yang keluar dari ruang cikgu hearin untuk menghantar tugas yang diberikan pekan lalu. Tak sengaja di terpandang ke arah taman sekolah.

"siapa tu?" kata baekhyun yang tak sengaja melihat seorang yeoja duduk sendiri di taman sekolah dan baekhyun pun menghampiri yeoja tersebut.

Tzuyu pov!
  Aku lanjutkan study setelah selesai baca novel, aku membuka buku  biology muka surat 148. Aku ni memang minat biology dari kecik dulu. Tapi, tetiba terlintas kata" aku sukakan kau!" kata yang chanyeol ucapkan masa camping sekolah hari tu.

" kenapa pulak aku teringat benda cam tu! Takkan la aku sukakan dia jugak, dia tu dah lah suka kacau aku usik anak orang pulak tu" katanya sambil menutup buka biology yang dibacanya.

"aduhhh... juwi forget it!" mengusutkan rambutnya. Tak lame kemudian.

"Oii mak kau monyet!" latah tzuyu ketika seseorang kejutkan dia.

"ha... ha... ha... Comel lah awak ni!" gelak baekhyun melihat latahan tzuyu.

"yah... Byun Baekhyun!" teriak tzuyu dengan marah.

"stt...! Jangan teriak-teriak nti cikgu dengar. Mampus lah kita!" kata baekhyun sambil menutup mulut tzuyu dengan tangannya.

"ish... Takyah la sentuh aku. Biar jer cikgu tau, siapa suruh kejutkan aku!" kata tzuyu sambil melepaskan tangan baekhyun dari mulutnya.

"mmp... Kyeopta!" senyum baekhyun melihat kelibat tzuyu yang pergi tinggalkan dia sendiri.
Skip...

Di dalam class F2-7 (class tzuyu!)
     Semua pelajar riuh tak bertempat, ada yang playing guitar lah, dengar lagu sambil nyanyi besar-besar lah, ada yang usik yeoja lah, ade... Macam-macamlah dia orang buat. Tapi lain halnya dengan chanyeol  hari ni, biasa tak pernah macam ni. Dia asyik termenung jauh jer tengok luar tingkap(ntah apa yang dia pandang?), biasanya chanyeol suka buat hal yang boleh mentadangkan cikgu marah, tapi semenjak tzuyu takda dalam class dia senyap jer.

"chanie oppa!" gedik seorang yeoja yang sukakan chanyeol.

"oppa!!!" gedik yeoja tu lagi, tapi takda langsung jawapan dari chanyeol.

"yah... Chanyeolie!" sedikit menekan nada tapi tetap gedik.

"yah... Park Chanyeol!" teriak yeoja tersebut di telinga chanyeol.

"kau ni dah kenapa? main teriak-teriak jer kat telinga aku! Kau fikir aku pekak ke apa? Ish..." jawab chanyeol dengan riak wajahnya yang menyampah.

"tadi berapa kali sana panggil oppa langsung takda jawapan dari oppa! Jangan lah marah oppa! Tak hensem la!" gedik sana yang pegang bahu chanyeol.

"oppa kepala otak kau! Suka hati kau jer panggil aku oppa! Tak sudilah aku jadi oppa kau!" kata chanyeol kepada sana.

  Sana adalah pelajar class F2-8, dia sukakan chanyeol, tu yang dia gedik sangat kat chanyeol.

"Takyah lah oppa-oppa sangat dengan aku! Ish... Geli pulak aku dengar kau! Ish...!" geli chanyeol ketika sana memanggilnya dengan sebutan 'oppa'. Chanyeol pun keluar daripada class untuk melarikan diri dari sana yang gedik tu.

"ni semua salah kau tzuyu!!! Chanie oppa langsung tak nak dekat dengan aku lagi sekarang ni! Siap kau!!!" bisik sana dalam hati dan menjeling ke arah tzuyu yang sedang berborak dengan momo dan nayeon.

Tzuyu pov!
  Aku kemaskan buku-buku yang aku bawa ke sekolah.

"juwi... Jom lepak! Aku boring lah" sajak momo.

"h'a jom, aku nak join sekali boleh tak?" kta dahyun sambil merangkul tangan momo.

"kau takleh ikot, kau kan anak manja mana boleh ikot lepak sekali ngan kita orang!" perli mina.

"alah boleh lah, please.... Nanti aku belanja! Promise" dahyun tunjukkan muka yang comel.

"alolo~ ok lah! kau boleh ikot. Kau nayeon?" tanya momo kepada nayeon.

"aku on jer!" jawab nayeon singkat.

"okay girls.... Let's go!!!" kata momo dngan semangat.

"guys aku takleh pergi agak ye! Aku harus beli bahan dapur, stok kat rumah dah habes. Korang tau kan yang parents aku holidays kat Dubai!" terang tzuyu kepada kawan-kawan tercintanya.

"alah tak best lah cam ni!" mina mengeluh.

"tapi lain kali aku promise yang aku join dengan korang...aku cau dulu bye" kata aku yang terus berlari meninggalkan mereka.
Skip...

  Selesai sekolah, tzuyu pergi ke sebuah market untuk membeli bahan dapur, sebab tzuyu tinggal seorang diri di rumah kerana parents tzuyu pergi ke Dubai untuk holidays. Tzuyu memeriksa semua bahan agar tidak ada yang terlupa, saat dia menuju ke kaunter pembayaran aku terlanggar seorang namja.

"ouh. Mianhae... Saya tak se...." tzuyu terdiam saat melihat wajah namja tersebut.

"neo...!" kata tzuyu dengan riak muka terkejut.

... To Be Continued...

Siapa agaknya namja tersebut? Kenapa tzuyu terkejut melihat wajah namja tu?
Ada kena mengena kah namja itu dalam kehidupan tzuyu?

Baca part seterusnya!
Sorry kalau cerita ni tak Best!

Help vote and comment ff ni ya!

LOVE, TN

My Bad Boy! (C)  Where stories live. Discover now