Part 12

253 18 0
                                    

   "tapi apa chanyeol?"

"awak tak sukakan saya..."

"chanyeol..... Sebenarnya saya..."

"tzuyu juga sayangkan kau chanyeol!" tiba-tiba datang jungkook dari arah belakang dan menepuk pundak chanyeol.

  "kookie???" ~tzuyu

"jungkook" ~chanyeol

    Rupanya jungkook sudah mendengar percakapan yang berlangsung antara tzuyu dan chanyeol.

   Tzuyu pernah bercerita tentang chanyeol kepada jungkook.

Flashback :

  "kookie! Aku nak cakap something. Tapi, kookie akan rahasiakan perkara ni. Okay?"

"okay, kookie janji!"

"juwi. Juwi sebenarnya suka, sukakan chanyeol"

  "what???"

"heheh"

"but why?"

"I don't know. Tapi semenjak juwi tau dia tu suka buat hal, juwi jadi tak suka lagi!"
End Flashback.

    Pipi tzuyu pun merah menahan rasa malunya. Tzuyu tak tahu nak buat apa lagi. Dan akhirnya di putuskan tuk berehat.

" ermmmp! Juwi nak rehat dulu la! Kalau boleh juwi nak korang bincang kat luar boleh? "pinta tzuyu dan pipinya makin merah ketika bertemu mata dengan chanyeol.

Duh... Malunya aku. Kookie pun satu, dia kan dah janji benda ni jadi rahsia. Ish, bencilah kookie. Tak nak kawan!. Geram tzuyu dalam hati.

" okay, juwi. Kookie tinggal dulu eh! Get well soon, juwi!"~jungkook

"bye tzuyu. Jumpa lagi!"
Skip...

Di hutan samping perkemahan:

     Sana bertemu dengan taehyung untuk membahas mengenai plan yang sudah di rancang sebelumnya. Tapi sayangnya taehyung ingin membatalkan keinginannya untuk menjadikan tzuyu miliknya seperti dahulu.

   Kini taehyung sudah menyadari mengapa tzuyu putuskan hubungan mereka. Taehyung menyadari apa yang berlaku dulu adalah kesalahannya sendiri. Seandainya dulu dia tak menduakan cinta tzuyu dengan chayeong semua takkan jadi macam ni.

    Sana? Dia tak tahu harus buat macam mana lagi. Setelah mendengar penjelasan yang amat panjang dari taehyung, takda seorang pun yang bisa membantunya lagi. Sana hanya bisa mempercayai taehyung seorang selama ini. Tapi, sekarang taehyung telah berubah.

  "you... Kenapa tiba-tiba you jadi camni Tae. I tak sangka yang you buat keputusan yang buat  I kecewa"

"aku takda niat tuk kecewakan kau Sana. Never!"

    "you tak pernah sekali pun buat I kecewa. Tapi, sekarang you buat I bukan sekedar kecewa tapi hati I rasa remuk. Kenapa lah semua orang dalam dunia ni care sangat kat si minah tzuyu tu, termasuk you Tae. Why? Why?"

  "bukan cam tu Sana. I taknak buat tzuyu menderita lagi"

"ouh,, jadi kalau I boleh lah menderita, si minah tu tak boleh menderita. You lebih pentingkan dia daripada I sekarang ni lah. Okay, fine!"

"Sana! Sana! Wait"

     Sana terus pergi dan kembali ke kemahnya. Taehyung hanya bisa melihat kelibat Sana yang lama kelamaan menghilang dari pandangan matanya.

  "I'm so sorry Sana!" hanya kalimat itu yang mampu taehyung ungkapkan. Taehyung kembali ke rumahnya usai dia berjumpa dengan sahabat kecilnya, Sana!
  
Sesampai di Kemah, Sana langsung merebahkan badannya dan menutup mukanya dengan bantal. Sana menangis terisak-isak.

    Tzuyu yang mendengar Sana sedang menangis, dia pun berusaha memujuk dan menenangkan Sana. Tapi, sana menolak tzuyu hingga tzuyu terjatuh. Momo yang melihat tzuyu jatuh, cepat-cepat momo tolong tzuyu.

  "hei, Sana. Kau ni dah kenapa? Tzuyu tolong pujuk kau je pun. Takkan kau tolak dia sampai jatoh camni. Kau tau kan yang dia ni baru sihat. Memang perempuan tak tahu di untung!"

"aku benci kau, tzuyu! Kau rampas semua hak aku"

   Tzuyu terkejut mendengar kata-kata yang keluar dari mulut Sana. Tzuyu tak paham apa yang di maksudkan Sana. Hati tzuyu macam terhiris-iris, rasa macam dia dah rampas milik orang lain. Tapi tzuyu tak tau apa itu?

  "apa salah aku kat kau, Sana? Aku rasa aku tak pernah buat kau marah. Aku yang berhak marah kat kau, sebab kau fitnah aku. Tapi aku abaikan semua tu. Sebab aku tak nak ada pergaduhan antara aku ngan kau sana. Apa salah aku Sana apa?"

  "kau nak tahu. First, kau amik chanyeol dari aku. Kau tengok sekarang kan, dia langsung tak hiraukan aku lagi bukan macam dulu. Dia belanja aku makan, dia tunggu aku time balik dari sekolah. Tapi, semenjak kau hadir dalam hidup dia, dia langsung tinggalkan aku seorang, tzuyu. Second, Taehyung. Kau kenal dia kan. Kim taehyung, your ex-boyfriend. Dia sahabat aku, sahabat aku daripada tadika lagi. Dia tak pernah buat aku terluka, buat aku kecewa, buat aku sakit hati. But, setelah kau datang, kau jadi girlfriend dia. Dia dan aku lost contact. Dia buat aku kecewa, sakit hati. Sebab apa? Sebab kau tak guna"

   Sana menarik kasar rambut tzuyu. Momo langsung meleraikan keduanya.

"enough, Sana!" teriak momo.

    "aku benci kau, tzuyu! Aku benciiiiiii kau......"

...To Be Continued...

Kenapa sana bencikan tzuyu kan?
Tzuyu tak buat apa pun kan?
Ye tidak?

Help vote and comment!

LOVE, TN♥

My Bad Boy! (C)  Where stories live. Discover now