Jungkook dan tzuyu duduk berdua ditaman sekolah. Tahun ni last year dorang sekolah di seoul high-school ni, mereka ingin menghabiskan masa terindah di sekolah tercinta. Kalau di luar jam sekolah dorang sibuk dengan hal masing masing, tzuyu dating ngan Chanyeol lah, Jungkook dating ngan dahyun lah.
Cuma kat sekolah jer nak habiskan masa dengan sahabat ni. Nak tau tak kenapa? Sebab jungkook ngan dahyun ni dorang couple senyap-senyap. Tzuyu pun tak tahu yg dorang couple. So, sebabtu lah jungkook cadangkan kat tzuyu bila luar jam sekolah time untuk date ngan kekasih hati, Chanyeol!
Masa jungkook bagi cadangan tu memang banyak soalan dari tzuyu. Kenapa? Asal pulak? Kau taknak spend time ngan aku ke? Nape tetiba je ni?. Banyak lagi lah. Naik jenuh jungkook mendengarnya. Tapi, lama-lama tu tzuyu boleh terima lah. Habis segala ayat jungkook keluarkan agar tzuyu terima cadangan itu, hahahah!"kook, nanti tengok wayang jom?" ajak tzuyu.
"taknak aku. Kau tau kan aku kena study, kau tu takpe lah sebab kau kan pandai" kata jungkook. Sebenarnya mana nak rajin sangat si jungkook ni nak study, nak berdating lah tu ngan kesayangan jiwa, dahyun, ehekkks.
"alah kau ni. Asyik nak study jer. Luang lah sikit waktu tuk aku, dahlah aku rindu kita keluar sama-sama lagi. Hmmp"_tzuyu.
"abis si Chanyeol?" _jungkook.
"ikot lah dia, tu yang aku ajak kau tu!" _tzuyu.
"taknak ah aku, kacau korang pulak. Baik aku pegi dating dengan...." belum habis jungkook cakap, tzuyu potong.
"dating ngan sapa? Kau...... Kau bercinta tak bagitahu aku kan, sampai hati kau kook"_tzuyu.
" kau bagi lah aku habiskan dulu" kata jungkook. Nasib tak tersasul name dahyun, mati aku kalau si tzuyu tahu. Mulut lah ni punya pasal. Silap hari bulan merajuk pulak si dahyun tambah si tzuyu lagi. Adehhh!
"malas ah layan kau. I hate you!" kata tzuyu seraya meninggalkan jungkook.
Dahyun sedang berjalan di lorong sekolah tersempak dengan tzuyu. Tzuyu berjalan tanpa menghiraukan sekelilingnya. Dahyun pula heran melihat muka masam tzuyu. Asal tzuyu ni. Seorang pulak tu. Kenapa muka masam tak puas hati je aku tengok. Mana jungkook? Biasanya dorang kan selalu spend time kalau kat skolah ni. Gosh, jangan cakap yang jungkook dah bagi tahu tentang hubungan kami! Duhhh
"err... Hai juwi?" _dahyun.
Tzuyu seakan tersadar apabila namanya di panggil seseorang.
"oh, dahyun? Sorry aku tak perasan tadi. Kau nak gi mana ni?" tanya tzuyu.Ehh, tak marah aku pun. Huft, nasib baik. Kata dahyun dalam hati.
"aku nak gi tandas jap, kau nape juwi? Macam takde mood je aku tengok? Mana jungkook?"Mendengar nama jungkook, tzuyu mendengus kasar.
"hurghh, dahlah aku nak masuk class time rehat dah nak habis dah ni. Malas ah aku dengar that name!"Dahyun terkebil kebil setelah ditinggalkan tzuyu seorang diri. Apa dah jadi ni? Tapi kenapa tzuyu dengan junglook ni? Takkan dorang gaduh kot. Aku harus jumpa jungkook ni, tak leh jadi ni! Kata dahyun dalam hati.
Dahyun terus membatalkan niat ke tandas sebentar lagi. Sekarang dia harus mencari jungkook untuk menanyakan apa yg terjadi terhadap tzuyu. Tapi, kat mana jungkook eh? Takkan kena petah balek tanya kat tzuyu. Mahu mengamuk si tzuyu kang, naya aku. Hump? Think dahyun! Think! Pikir dahyun sambil mengetuk dahinya.
"yes! Aku tahu. Jungkook pernah cerita kat aku yg dia selalu lepak kat taman sekolah ngan tzuyu. Aku pasti dia ada kat taman tu!" kata dahyun setelah sekian lama berpikir.
Namun saat dia pusingkan badan, dia terlanggar seorang namja. Dahyun menggosok hidung dan dahinya. Apa pulak aku langgar ni. Takkan tetiba ada tembok, tadi okay jer takde pape kat sini, ni asal tetiba ada. Dahlah hidung aku tak berapa mancung, tambah pula terhantuk ngan apa ntah. Malang sungguh nasibku, huhuuu. Bebel dahyun dalam hati sambil menununduk kepala tanpa melihat 'apa' apa yg ter-langgar tadi.
"eh kau ok tak ni? Tulah lain kali kalau nak main pusing pusing tu biar kat tempat yang sesuai. Ni apa pulak main pusing pusing kat tengah lorong sekolah ni" kata namja tersebut dengan nada yang geram.
"ehh salahkan saya pulak. Awak tu ha yang..." kata-kata dahyun gantung ketika melihat siapa gerangan namja yg terlanggarnya sebenar tadi.
"dahyun?"
"Chanyeol? Awak rupanya yang langgar saya. Taknak minta maaf ke? Dahlah langgar orang pastu marahkan orang lagi" balas dahyun tak puas hati.
"eleh, sikit je pun. Ni, kau ada jumpa ngan tzuyu tak? Aku tengok tadi dia lalu kawasan ni" tanya Chanyeol.
"dia dah masuk class dah. Saya tengok dia macam badmood je. Awak pujuk dia eh? Saya nak uruskan something jap. Bye" _dahyun.
"nak pujuk apa? Bukannya dia merajuk pun nak pujuk bagai" _Chanyeol.
Tzuyu masuk dalam class tanpa menghiraukan panggilan dari momo dan nayeon. Dia langsung menuju tempat duduknya dan menopang pipi dengan tangan(cam pelik je ayat! Hehheee)
"tzuyu!" _momo.
"juwi, asal kau ni?" _nayeon.
"weyh! Juwi, kenapa kau ni? Jungkook mana?" tanya momo yang sadar tidak melihat kehadiran jungkook dengan tzuyu.
"aku sedih lah. Jungkook dia.... dia....hek... hek... " kata tzuyu dengan muka yang sedih.
"kenapa? Apa yang dia buat kat kau? Jangan lah nangis, juwi!" pujuk momo
"mana ada dia nangis momo. Dia sedih je kut!" sambung nayeon.
"kau diam ah nayeon. Kalau sedih tu mesti nangis jugak ujung-ujung dia" balas momo
"aku pun baru tahu yang sedih tu ujung dia tu nangis. Setahu aku lah ni kan? Ujung sedih ni huruf, H! Kan juwi, kan? Betul tak?" kata nayeon yang mengundang tawa tzuyu.
"ahahaha. Kau ni nayeon, ada je yang kau buat lawak en. Ahahaha!" kata tzuyu sambil tertawa.
"malas lah aku layan kau nayeon. Tak tengok ke aku tengah usaha nak pujuk si juwi ni" kata momo tak puas hati dengan nayeon.
"takyah pujuk dah. See, dia dah balek mood dia semula. Tapi, betul apa yang aku cakap tadi. Sedih tu ujung dia huruf H S.E.D.I.H kan H apa pulak kau cakap nangis. Tak logik lah kau, momo" _nayeon.
"ahahaha" tzuyu ketawa hingga dia lupa apa yang terjadi antara dia dan jungkook.
Chanyeol tersenyum bila sudah melihat tzuyu tertawa dengan momo dan nanyeon. Sempat si tzuyu nangis memang dia cari si jungkook tu sampai liang lahat. Berani dia nangiskan pujaan hatinya itu. Memang lunyai Chanyeol belasah si jungkook tu. Namun, niatnya itu terbatal ketika terbit senyum di wajah gadis pujaannya. Senyuman itu sudah cukup buat hatinya rasa tenang. I love you, tzuyu!
...To be continued...
Hai READERS, ada yang rindukan tn tak?
So, inilah special part <1>, Sorry tak buat part chanyeol and tzuyu. Maybe kat special part <2> nanti tn buat part dorang eh? Tapi kalau ada yang minat nak tahu lah lanjutan special part <1> ni. Comment lah ye(tak paksa pun) dan kalau readers nak VOTE tn sangat menghargai itu.
See you in special part <2>
Sila tinggalkan comment disini! Here!!! 😉Love, TN♥
YOU ARE READING
My Bad Boy! (C)
Fiksi Penggemar"aku takkan sukakan kau chanyeol si 'badboy'. Never ever~" bisik tzuyu dalam hatinya. "aku akan buatkan kau sukakan aku tzuyu. Just waiting!" tekad chanyeol dalam hati. #1 - tzuyu (15 Ogos 2021)