Hari camping pun tiba, semua pelajar sudah menaiki bus masing-masing class yang telah ditetapkan oleh cikgu pendamping.
Tzuyu duduk di seat paling belakang sekali bersama momo, mina, nayeon dan juga dahyun. Sementara jungkook duduk bersebelahan dengan chanyeol.
Tak sampai 1 jam, bus pun berangkat. Dalam perjalanan menuju Incheon, semua pelajar class F2-7 pun beria. Semua nampak happy dan bergembira.
Di tengah keriuhan para pelajar, tiba-tiba tzuyu menjerit kesakitan. Semua pelajar terdiam. Dalam waktu yang bersamaan jungkook dan chanyeol berlari menghampiri tzuyu yang terbaring lemas di atas pangkuan momo.
Dahyun mengipas tzuyu dengan bukunya, sedangkan mina dan nayeon memijit bahu dan kepala tzuyu.
"juwi, awak okay?" tanya jungkook dengan nada risau.
"awak demam tzuyu?" kata chanyeol sambil memegang dahi tzuyu.
"apa kau sentuh-sentuh juwi ni? Kau ingat main-main ke?" marah dahyun lalu memukul kepala chanyeol guna buku yang dipeganginya.
"aku serious la. Tzuyu demam!" terang chanyeol.
"weh, yelah dia demam!" kata seorang pelajar bernama jimin or Park jimin.
"a... ku... o... kay je... la...!" kata tzuyu dengan suara parau.
"nah... Minum ni, kurang sikit demam tu nanti!" tiba-tiba chanyeol menghulurkan ubat kepada tzuyu.
"gumawo chanyeol - ah! " ungkap momo dan terus menarik ubat tersebut.
Momo pun meminum kan ubat yang di beri chanyeol tadi pada tzuyu. Setelah minum ubat, momo menidurkan tzuyu atas pangkuannya kembali.
Skip...
Semua pelajar sudah pun berkumpul dan membentuk barisan sesuai class masing-masing. Mereka mendengar arahan dari head master dan para cikgu pendamping.Setelah selesai, mereka bubar dan mengemas barang masing-masing ke dalam kemah yang telah disediakan. Tzuyu satu kemah dengan momo, mina, nayeon, dahyun, sungmi, sana, dan jilhan pelajar class F2-2.
Jungkook yang sudah siap mengemas barang yang dibawanya tadi, tiba-tiba risau dengan tzuyu. Lalu, jungkook pun pergi untuk menemui tzuyu.
Kemah jungkook dan tzuyu tak seberapa jauh mana pun. So, bila-bila masa dia orang boleh jumpa.
Chanyeol pov!
Hmp... Aku kene buat apa, boring betol la! Aku pegi tengok tzuyu je lah! Kan best bole jumpa pujaan hati! Heheh!Aku pergi ke kemah tzuyu yang sedikit agak jauh dari kemah aku. Aku nak pastikan jer yang tzuyu dah sihat. Aku tak nak tengok dia sakét macam dalam bus tadi, kesian aku tengok dia lemas cam tu.
Di perjalanan ke kemahiran tzuyu, aku terserempak dengan sana, ish nyampah betol lah.
"oppa nak pegi mana? Sana ikot boleh?"
"tak yah menyemak jer kalau kau ada!"
"janganlah cakap cam tu oppa! Oppa tak sayangkan sana lagi ke?" gedik sana.
"ish kau ni! Geli aku dengar kau panggil aku oppa-oppa. And one more aku memang tak pernah sayang dekat kau. So, jangan merapu, okay?" chanyeol terus tinggalkan sana.
"tak pe, biar aku jer yang sayangkan awak channie" sana tersenyum sinis.
Jungkook pov!
Aku berjalan dengan coolnya sambil membawa beberapa kue untuk tzuyu. Pasti dia gembira sangat, sebab aku bawak kue kesukaannya, cupcake buatan eomma aku."juwi.... Aku ada bawakan kau..." terputus kata-kata jungkook melihat Sana.
"juwi kau tak de. Dia pegi keluar jumpa someone kat tepi danau" terang sana yang cuba menipu jungkook.
"but, dia kan tengah saket. Takkan dia pegi danau pepetang camni kot, sorang sorang pulak!" jungkook tak yakin apa yang dikatakan Sana.
"terpulang kat kau la. Percaya ke tidak?" Sana pun keluar dari kemah.
Aku harus cari juwi. Aku takot sesuatu yang tak diinginkan terjadi kat juwi.
Aku dail number momo, maybe dia tau juwi kat mana.Dalam talian :
"hello!"
"momo, ni aku kookie! Kau tau tak juwi kat mana?"
"juwi, dia dalam kemah lah. Dia tengah rehat. What wrong?"
"tadi masa aku pegi kemah dia takda"
"wait!!! What??? Seriously, kook?"
"serious la. Tak kan aku tipu kot"
"tapi, dia still tak sihat. Dia pergi mana eh?"
"kalau aku tau takkan aku tanya kau"
"yelah yelah. In 5 minutes aku datang situ eh! Kau tunggu aku"
"h'a. Okay okay. Ppali"
Skip...
No one pov!
Tzuyu pergi ke sebuah tempat yang sedikit jauh dari tempat camping. Di tempat itu ada sungai dan air terjun. Banyak tempat yang pernah tzuyu kunjung tak pernah dia jumpa tempat yang indah camni.Tzuyu duduk di dekat sungai. Melihat air sungai yang jernih, tzuyu pun berdiri. Dia berjalan antara be batuan yang tersusun rapi di sungai tiba-tiba
GEDEBUSH!!!
Tzuyu jatuh ke dalam sungai dengan arus yang tajam. Tzuyu mencoba untuk berenang tapi sayang dia terhentak dengan batu besar dan sebelum itu........ lalu tzuyu pun tak sedarkan diri.
"tzuyu...." jerit seorang laki-laki dan terus loncat ke dalam sungai.
...To Be Continued...
Don't forget vote and comment 😉
LOVE, TN♥
YOU ARE READING
My Bad Boy! (C)
Fanfiction"aku takkan sukakan kau chanyeol si 'badboy'. Never ever~" bisik tzuyu dalam hatinya. "aku akan buatkan kau sukakan aku tzuyu. Just waiting!" tekad chanyeol dalam hati. #1 - tzuyu (15 Ogos 2021)