Part 8

287 18 0
                                    

   Tanpa disadari hari telah berganti, hanya tinggal menghitung hari seoul high-school mengadakan kegiatan camping ke incheon.

   Di kantin, banyak pelajar yang bahas pasal camping tu. Tzuyu? Ofcos la! Tapi dia lain dari yang lain. Dia asyik fikir jungkook jer... Mana kookie ni? Napa tak muncul lagi? Takkan dia sesat pun? Duh... Takkan dia tak join camp ni! Aku taknak sorang nanti.

   Dengan mimik muka yang risau, tanpa tzuyu sadari dia membaca buku yang terbalik.
Duh hai juwi! 😂

"rajinnya awak, tzuyu!"
Satu suara dari arah belakang yang ntah dari mana muncul pun membuat tzuyu terkejut.

"oi mak kau!"
"eh kat sini takde mak aku lah. Yang ada anak mak aku, aku! HAHAHA!"

"ish, menyampah aku tengok muka kau tu tau!"

"asal menyampah pulak? Takkan hensem cam ni awak nyampah?"

"hensem lah sangat. Macam domba takde bulu! Perasan."

Tzuyu langsung pergi berhambus dari situ, malas nak layan budak tak penuh akal tu (chanyeol).

   Dari kejauhan, chanyeol tersenyum tipis melihat kelibat tzuyu yang semakin jauh.
"perfect girl!" kata chanyeol.
Skip...

Sana pov!
   Makin hari, makin menjadi-jadi kebencian aku terhadap tzuyu. Makin hari makin geram aku tengok chanyeol yang nak cari perhatian dari tzuyu. Panas gila aku! Apa lagi tengok chanyeol memang dah ada benih-benih pada tzuyu, ouh... Panas tingkat matahari ni, besi melebur ni.
 
  Takleh jadi ni, aku takkan pernah biar kan korang bersama. Noway! Aku kene rancang plan baru ni, aku harus buat oppa yang aku cintai satu-satunya in the world ni benci si minah tzuyu tu!. Kata sana dalam hati.

   Ku raih phone yang ku letakkan di atas meja belajar ku, dan dail number seorang yang maybe boleh tolong aku dalam kes ni.

"hai... You free tak ahad ni?"

"aku free je. Pa hal kau call aku? Nak ajak aku launch ke?"

"hek eleh, takda masa aku nak launch ngan kau! Buang masa aku jer! Aku ada satu job tuk kau ni"

"job?"

"ye nak tak? Aku bayar"
"mahal tak?"

"mahal lah"

"okay, kita jumpa Kat Cafe biasa!"

tut... tut...

   Aku pastikan kali ni aku plan aku berjalan sesuai apa yang dab aku rancang, HAHAHA.

...TO BE CONTINUED...


Help vote and comment!

LOVE, TN

  

My Bad Boy! (C)  Where stories live. Discover now