Part 5

344 23 0
                                    

Tzuyu pov!
   Telinga aku dah mulai panas dengar percakapan pelajar yang berada di kantin. Nak je aku baling semua benda kat depan aku, tapi aku kena sabar. Aku biarkan jer dia orang cakap hal yang tak masuk akal fikiran aku tentang aku.

"aku takkan sukakan kau chanyeol si 'badboy'. Never ever~" bisik tzuyu dalam hatinya.

"aku benci kau monyet! " geram aku dengan nada rendah.

"ni semua kau punya pasal chanyeol, asal kau panggil-panggil name aku, siap lambai tangan pulak tu panggil 'chagiya' segala! Huft... Kalau jer kau tak perangai macam tadi, takkan telinga aku panas camni dengar orang perli aku. Bla... bla... bla..." merepek aku aku dalam hati yang nak jer aku kutuk si monyet tu.

 
Aku hentakan meja bila telinga aku dah semakin menjadi-jadi panasnya sampai-sampai tangan aku merah dan terasa perih, tapi aku tahan. Semua pelajar yang sedang perli aku serentak tertidam. Momo, mina, nayeon, dah yun pun terkejut tengok aku yang berdiri sambil tundukkan kepala aku, mereka pun terdiam jugak.
 
  Aku melihat sekeliling dengan pandangan yang tajam, dia orang hanya tertunduk kepala dan terdiam. Tak buang masa, aku langsung menuju meja dimana pelajar yang asyik dari tadi jelingkan mata atas aku jer kerja dia.

"hai... Boleh aku join sekali. Macam Best jer cerita korang" perli aku dan duduk diantara mereka.

Mereka hanya diam dan tak berani nak berbicara.

"cerita lah! Aku nak dengar ni" perli aku lagi, menyampahnya aku tengok muka dia orang ni.

"h'a kau jungyeon, kan? tadi kau yang cakapkan kau ni 'kesian' tengok jungkook, sebab tzuyu si 'perampas' tu dua kan cinta dia' cerita lah lagi, aku dah ready nak dengar ni! " sambil menunjuk ke arah pelajar 4 yang bernama jungyeon pelajar class F2-3.

Mereka hanya terdiam, tak satupun berani menjawab tzuyu. Tzuyu just menghembuskan nafas bila dia orang diam.

"esok kalau nak kata tuk orang tu fikir sikit. Aku dan jungkook just kawan jer, bila masa aku 'couple' dengan dia. And one more, Aku dan chanyeol bukan ada hubungan pun. Korang tau kan yang dia tu 'badboy' Kat sekolah kita ni. Takyah aku jelaskan lagi. So, stop it now!. Araseo? " sengaja di aku tekankan suara kat 'now!' tu biar dia orang sedar sikit. Aku laku pergi tinggalkan kan meja itu dan mengambil minumanku dan tinggalkan momo,miba,dahyun dan nayeon. Boleh buat sakit jantung aku lelama lepak situ!
Skip...

Chanyeol pov!
   Aku yang duduk di pojok class sambil pandang lagi yang cerah tetiba jer nak buat hal jahat. Aku memang suka buat hal camtu, biar tak bosan.

"hah... Aku ada idea!"

Di depan class F2-7!

  Saat tzuyu cuba tuk buka pintu class nya, tiba-tiba tzuyu pun di halang oleh seorang pelajar, name dia sangmi or Park Sangmi pelajar class sebelah, F2-8. Tapi tzuyu langsung menolak sungmi yang cuba menghalangnya. Sangmi pun terjatuh, dia berusaha bangun dan tarik tangan tzuyu.

"jangan masuk, tzuyu! Ada perangkap!" terang sungmi sambil tarik tangan tzuyu yang berusaha tuk berdiri.

"ishh... Lepaslah aku nak masuk class ni, nanti lambat pulak, mesti cikgu woobin marahkan aku" kata tzuyu yang melepaskan tangannya sungmi.

"don't..." larang sungai tapi tetap jer tzuyu abaikan.

  Tzuyu pun mula buka pintu class dan tiba-tiba... Bummp!!! Sebuah kotak yang berisikan sampah busuk itu pun jatuh mengenai kepala tzuyu(takkan kepala tn pulak, kan!!! (heheh, kidding jer!)), uniform sekolah yang dikenakan tzuyu pun habis kotor dari hujung kepala sampai hujung kaki, busuk pulak tu! Tzuyu hanya diamkan kan diri di situ melihat semua pelajar kat class dia sedang ketawakan dirinya saat itu.

"huh..." tzuyu just mengeluh jer dan menjeling ke arah pelajar yang menertawakan dirinya yang dah kotor dan busuk! Lalu bahu dia di pegang seseorang dari arah belakang.

"awak okay ke tzuyu?" tanya sungmi dengan nada risau.

"it's okay, I'm fine!" kata tzuyu yang pura-pura tersenyum tenang.

   Momo, mina, dahyun dan nayeon yang baru sahaja balik dari kantin berlari kearah tzuyu yang sedang menuju ke tandas. Mereka pelik melihat keadaan tzuyu yang baru mandi dalam longkang(hahah!). Mereka hanya menahan tawa melihat tzuyu.

"kau mandi longkang ke, juwi!" perli mina.

"atau kau main kat tempat sampah tadi? Busuk la!!!" tanya dahyun sambil munutup hidungnya sebab tak tahan bau tzuyu yang menyengat.

"kau kenapa ni? Apa yang dah berlaku? Kau kena bully ke? Apa?" tanya Momo hairan sambil garu kepalanya.

"aku kena perangkap waktu nak masuk class. Dah la, aku nak ganti baju dulu!" kemudian tzuyu langsung bergegas ke loker dan pergi ke tandas tuk bersihkan diri.
Skip...

Di tandas yeoja! (takkan tzuyu masuk tandas namja! 😑)

  Di tandas, hanya tzuyu seorang diri. Dia nak jer carut orang yang buat kerja tak berfaedah camni. Tapi dia tak tahu siapa buat hal ni! Tapi, tzuyu yakin ni semua kerja budak monyet tu. Siapa lagi kalau bukan si monyet Chanyeol tu.

"ishh... Geramnya aku!" kata tzuyu sambil membersihkan rambutnya.

"ni pasti si monyet tu punya pasal" yakin tzuyu dan menggenggam tangannya saat dia makin geram dengan si 'monyet chanyeol' tu.

   Tzuyu  bersihkan dirinya di dalam bilik air. Tiba-tiba ada dua orang pelajar masuk ke tandas, tapi tzuyu hiraukan mereka. Tzuyu terkejut dan membulatkan matanya ketika mendengar percakapan antara dua orang pelajar yeoja.

"what?" kata tzuyu dalam hati dengan riak muka tak percaya.

...To Be Continued...

Hai semua!!! 👋
So, macam mana part ni, best tak?
Kalau tak best comment ye?
Kalau best pun comment jugak!
Heheh!
Don't forget to vote my ff, guys!
See you.................

LOVE, TN

My Bad Boy! (C)  Where stories live. Discover now