Seperti yang telah dijanji kan, hari ini Chanyeol dan tzuyu pergi tengok wayang bersama kawan-kawan yang lain. Tapi disebabkan dorang tak jadi ikut terpaksa lah peggi ber_dua sahaja. Selepas membeli popcorn dan minuman Chanyeol dan tzuyu terus bergegas.
Setelah selesai dari wayang Chanyeol dan tzuyu pun pusing pusing satu mall. Banyak jugak barang yang tzuyu beli, like a beg, sepatu, dress, banyak lagi lah. Dah orang tu kata nak belanja, hentam jelah! Ahaaks....
Chanyeol ajak tzuyu ke sebuah kedai yang menjual baju couple. Tzuyu pun akur dan mengikuti Chanyeol. Dari banyak baju yang ada kat situ, dorang tertarik dengan sepasang baju yang berwarna hitam berlengan panjang yang ada tulisan berwarna gold * HE IS MY BOY♡ * dan * SHE IS MY GIRL♡ * di masing-masing baju.
Setelah melakukan pembayaran, mereka melanjutkan aktiviti pusing pusing mall (ayat pelik sikit 😅). Setelah beberapa minit berpusing dan membeli beberapa keperluan, walaupun tak semua diperlukan. Tzuyu meminta dibelikan aiskrim pada Chanyeol. Chanyeol apalagi? Cepat cepat dia pergi beli aiskrim tuk pujaan hati.
Ada yang tahu siapakah pujaan hati Chanyeol? Sila tinggalkan comment terbaik anda disini.
Yang pasti bukan tn, kenal pun tidak 😂Tzuyu memutuskan untuk duduk di sebuah kursi panjang yang tak seberapa jauh dia berdiri. Sambil menunggu Chanyeol dia membuka laman Instragram miliknya. Tersenyum sendiri saat melihat gambar kawan-kawannya, siapa lagi kalau bukan momo, nayoen, dahyun dan sana. Namun, jarinya terhenti pada gambar milik dahyun. Wajah pelik dipamerkan selepas sahaja membaca caption dahyun yang betuliskan "'dear, today! I miss him so much♥'"
"him? Siapa pulak him si dahyun ni. Sah tengah angau dia ni" _tzuyu.
Tak sampai lima belas minit kemudian. Terlihat kelibat Chanyeol sambil membawa (hummp!) banyak aiskrim, banyak? Yup banyak, sampai tiga plastik. Tzuyu tersenyum melihatnya. Chanyeol menghampiri tzuyu sambil mengangkat beg beg plastik berisikan aiskrim yang dibeli tadi.
"why banyak sangat beli ni? Satu cukup lah" _tzuyu.
"tak banyaklah, chagi. Tiga plastik je kut bukannya satu kedai" _Chanyeol.
"siapa nak habiskan semua ni?" _tzuyu.
"dah, takyah banyak cakap. Jom kita, habiskan berdua. Siapa makan lebih banyak dua menang, yang kalah kena buat apa yang disuruh siapa yang menang sebagai hukuman. So, juwigi?" cabar Chanyeol sambil mengangkat sebelah alisnya.
Chop Chop Chop! Siapa masih ingat apa itu 'juwigi'?
Good luck.
Ok, back to story!" eh eh, takyah. Tak kuasa aku nak makan banyak aiskrim. Aku makan satu je dah kenyang perut. No, a big NO!" _tzuyu.
"so, taknak jawap cabaran aku lah ni. Ok tak pe. Aku pun dah fikirkan hukuman buat kesayangan aku ni. Hahahaha" _Chanyeol.
"ok aku terima cabaran kau yang kebudak-budakan tu"_tzuyu.
"we'll see siapa yang akan menang" riak Chanyeol.
"takyah nak bangga sangat. Suka sangat buat benda pelik pelik. Padanlah ngan 'BAD BOY' kau tu. Huuhf!" _tzuyu.
"apa chagi?" _Chanyeol.
"takde apa lah sayangku" _tzuyu.
Maka bermula lah pertandingan makan aiskrim antara Chanyeol dan tzuyu. Tzuyu memang suka makan aiskrim tapi taklah makan banyak sangat. Setakat satu dua tu lalu lah dia makan. Si Chanyeol ni pun satu takde benda lain ke dia bagi lomba makan siapa paling banyak. Kalau tahu dibuat camni tadi takde nya aku suruh beli aiskrim. Dari banyak makanan kat korea ni aiskrim jugak lah yang dia pilih buat kerja gila ni. Lainlah kalau keropok lekor, yang tu satu kedai pun aku sanggup makan. Dongkol tzuyu dalam hati.
YOU ARE READING
My Bad Boy! (C)
Fanfiction"aku takkan sukakan kau chanyeol si 'badboy'. Never ever~" bisik tzuyu dalam hatinya. "aku akan buatkan kau sukakan aku tzuyu. Just waiting!" tekad chanyeol dalam hati. #1 - tzuyu (15 Ogos 2021)