Arghhhhhhhh
"Apa? " dia memandang ruang bilik tidurnya. Dia tercungap-cungap sambil meraba-raba badanya yang basah lencun dek peluh.
"Apa berlaku? Adakah itu mimpi. Ya Allah. " dia meraup mukanya. Basah. Pelik, mukanya rasa lain. Dia merasakan hidungnya tinggi hari ini. Dia memgurut batang hidungnya. Hidungnya dulu biasa- biasa saja. Tapi hari ini mancung. Badannya sasa berbanding semalam.
Dia hanya hiraukan. Dia mengambil tuala dan keluar menuju ke tandas. Dia rasa sesuatu yang pelik tapi dia tidak mahu ambil tahu. Keadaan biliknya lain dan dia tidur selalunya pakai baju. Hari ini separuh bogel. Ehem.
Tandas sudah ada orang yang guna. Dia menunggu di meja makan.
"Woi cepat ler sikit. Aku sakit perut ni" Dia menjerit kepada orang yang berada dalam tandas. Tiba-tiba pula sakit perut.
"Sekejap la" orang di dalam membalas.
Dia hanya menggeleng. Dia mengusap dagu. Ada jambang sedikit. Ish geli laa. Dia pun masuk ke dalam bilik dan mengambil cermin kecik. Senang nak cukur jambang ni nanti. Di dalam tandas tiada cermin. Oleh itu mereka mempunyai cermin setiap seorang. Kemudian dia krmbali ke dapur semula
Muncul seorang lagi teman housemad berjalan keluar dalam keadaan mamai sambil pinggangnya dililit ke pinggang.
"Awal kau bangun Aris. Selalunya kau la yang paling lambat" kata housemadnya. Syaitan masih bergayut agaknya mata masih terkatup. Boleh pula dia berjalan arah yang betul.
"Pening ae? Aku Ammar la. Kau pening ni Mat" house madnya hanya diam sahaja. Mungkin dia salah pandang.
"Aku rasa kau pun pening. Aku Mikael la " sesudah itu dia sambung tidur di meja.
"Ha? " Ammar kalih ke belakang. Mamat sudah tidur. Rasanya tadi Mamat macam bicarakan sesuatu tetapi tidak dengar pula. Biarkan saja la. Masa itu haousemadnya yang terakhir kluar sambil pnggang dililit di pinggan juga dan menyambung tidur di meja makan sebelah dengan Mikael
Beberapa minit berlalu. Baru housemad yang satu itu keluar dari tandas. "Next" katanya pada Ammar. Dia memandang Ammar. Dia terkejut. Sekejap kenapa muka dia macam aku? Fikir Aris.
Ammar bangun menuju ke Aris.
"Kau buat apa lama sangat ha Mikael?? Memerut ke?. Ish ish syuh sana. Nak terkucil ni" Ammar menolak Aris ketepi dan kini giliran Ammar menakluki tandas rumahnya.Aris yang kebingungan hanya berjalan ke arah biliknya sambil melihat dua rakannya lagi sedang tidur.
Dia berjalan kedalam bilik. Rasanya tafi dia keluar dari bilik yang lain.. Dia perasan tapi dia endahkan saja. Setelag mengelap badan dan memakai baju , dia berjalan ke meja solek. Dia tilik mukanya di depan cermin. Dia berhenti. Aris memegang wajahnya. Kenapa matanya besar sedangkan dia hanya mata kecil? Badanya lebih tinggi dari badan asalnya. Hidungnya macung kenapa kini hidung sedang-sedang?. Wajah ini seakan. ..... Mikael?
Arggggggggggggggg
Aris mahu menjerit tetapi sudah ada yang mula menjerit. Dia bergegas ke dapur yang mana terletaknya tandas. Setelah tiba dia nampak takan-rakannya juga terkejut. Mereka mengetuk pintu tandas. Menjerit memanggil Ammar. Ammar keluar, jambangnya penuh dengan buih. Tangannya memengan pencukur.
"Kau kenapa ni Aris?? " tanya Mamat sambil memengan bahu Aris. Jika ada yang mengendap mereka berempat mungkin pengendap itu fikir yang mereka ini semuanya gay. Semuanya memakai tuala yang dililit di pinggang. Ok abaikan.
"Asal? Asal muka kau macam aku?? Kau curi muka aku ae??? " Ammar separa jerit. Dia terkejut semasa mahu mencukur jambangnya. Muka dia kelihatan lain. Lagi buat dia terkejut orang depanya serupa dengan wajahnya.
Mereka memandang antara satu sama lain. Masing-masing kaku. Adakah mereka....... Tertukar badan???? Mustahil!!.
Warggghhhhhhhh!!!!
YOU ARE READING
Body - Swap (COMPLETE)
FantasyDisebabkan kejadian pada malam itu semuanya berubah. SUSU KAMBING!!!! "Wei nanti nak mandi tutup mata ke tak payah??" "Asal??" "Sebab nanti kalau buka nampak benda lain. Kalau tak buka tak nampak jalan" "Straight to the point laah " "Kan ini badan...