"bagus jugak tuh.. Apa kata kau keje dekat tempat keje aku... Sebab bos aku nak pekerja yang dapat jaga kaunter.." Lily berkata.
"bagus jugak tuh.. Nanti aku pikirkan.." Alisa berkata.
Skip.
Keesokkannya.."nurse, semua dah siap sedia?"tanya doktor itu.
"dah doktor." nurse itu berkata.
"sekarang, kita akan bawa pesakit ke bilik pembedahan.." doktor itu berkata.
"baik, doktor." nurse itu berkata.
"are you ready Alisa?" tanya doktor itu.
Alisa mengangguk...
"Li, tolong doakan aku ye...." Alisa berkata.
"kau jangan risau... Aku akan doakan kau.. Kau kene bertahan k?" Lily menggenggan tangan Alisa dengan erat.
"ok.nurse, tolak katil niyh ke bilik pembedah sekarang." arah doktor.
"baik doktor." beberapa nurse telah menolak katil Alisa.
"ermm.. Lily, awak kene tunggu kat luar ye... Doa banyak² supaya pembedah ini berjalan dengan lancar." doktor itu berkata.
Lily mengangguk.
Doktor itu tersenyum dan terus masuk ke dalam bilik pembedahan...
Lily duduk di kerusi menunggu..dan berdoa supaya pembedahan Alisa berjalan dengan lancar.
3 jam kemudian.
Doktor keluar dri bilik pembedahan. Lily terus menghampiri doktor itu.
"Alhamdulillah, pembedahan berjalan dengan lancar." doktor itu berkata dan tersenyum.
"Alhamdulillah.. Lega saya doktor.." Lily akhirnya mampu tersenyum lega.
"mungkit Alisa bru tahap 3... Semuanya akan ok.. Kalau Alisa dapat ikut semua appointment saya dengan dye. " doktor itu berkata.
"jangan risau.. Doktor whatsapp je saya.. Saya akan hantar dye buat check up ikut jadual." Lily berkata.
"Kamu memang seorang kawan yang sangat baik Lily.. Senang hati saya bila Lily dapat bantu Lisa.. Lisa pemendam orangnya..." doktor itu berkata.
"no problem" Lily tersengih.
"kami akan menghantar Alisa ke wad biasa..selepas ini.." kata doktor itu..
Lily mengangguk.
Skip.
Di rumah Haikal"Haikal...mama nak tanya sikit boleh?" tanya pn Melissa.
"apa dye ma?"tanya Haikal sambil bermain dengan phonennya.
"ok tak si Hazreen tuh?" tanya pn Melissa.
"yaa.. She's okay with me.. Why?" tanya Haikal. Jarinya masih ralit menekan-nekan di screen phone.
"I mean.. Hazreen ok tak kalau jadi menantu mama?" tanya pn Melissa.
Haikal mula meletakkan phonnya di tepi dan memandang pn Melissa.
"mama..Haikal dah cakap banyak kali kn? I think you understand what I say right? I'm not ready about this... If I'm ready, I told you okay? But not with Hazreen ma...Haikal dah anggap dye macam adik Haikal sendiri.." Haikal berkata.
"tapi sampai bila?smpai bila mama nak tunggu?nak tunggu sampai mama sakit ke?" tanya pn Melissa.
"ma, I've already told you.. Dont you ever talk about this anymore.. I dont like it and I hate it. Haikal sayangkan mama... Haikal tahu, mama nak cepat dapat cucu.. Tapi, its hurt me when you cakap pasal sakit. I know you strong. I really² love you...please Ma.. Tolong faham keadaan Haikal sekarang niyh.. Jangan desak Haikal boleh?.. I'm so sorry if I'm too rude with you this time.." Haikal bangun dan terus meluru ke dalam biliknya.
YOU ARE READING
Mrs. Arrogant Vs Mr. Selamba [COMPLETED]
Любовные романы"Woi! Mata kau letak mana?!" marah Alisa. "Eh, kau yang jalan tak tengok kiri kanan pastu nak salahkan org." Haikal berkata. Kisah pertemuan antara Alisa dan Haikal. "Alisa Afiqa, will you marry me?" tanya Haikal. Mereka berkahwin kerana niat Ha...