Part 19

759 35 0
                                    

"hah... Kalau macam tu, pergi cepat... Hati².." pn Melissa berkata.

"ok, ma." Haikal pon terus menuju ke kereta.

Skip
Di hospital.

Doktor keluar dari wad kecemasan.

"macam mana keadaan Alisa doktor?"tanya Haikal.

"jantung Alisa semakin lemah. Alisa perlukan rawatan lebih lanjut.. So, Alisa akan ditahan beberapa hari. " doktor berkata.

"ok, buat jelah apa yang doktor boleh buat supaya Alisa dapt sembuh sepenuhnya." Haikal berkata.

Doktor mengangguk.

"Alisa masih lagi tidak sedarkan diri dan keadaanya pulak masih lagi tidak stabil. Saya harap en Haikal bersabar dan berdoa banyak².." doktor itu berkata.

"terima kasih doktor.. Boleh saya melawat Alisa sekrg..?" tanya Haikal.

"boleh. Silakan." Doktor itu berkata.

Skip
Di wad Alisa.

Haikal duduk di sebelah katil Alisa.

"haih, tulah.. Aku suruh pergi treatment haritu kau tak nak... Sekarang dah jadi macam niyh..aku dengan mama risau tau tak..."Haikal berkata.

Haikal mula mengenggam erat tangan Alisa.

"kuat kan diri kau.. Tolong lawan penyakit kau..aku nak kau sedar.. Bila kau dah sedar..  Aku boleh jadi kawan yang terbaik untuk kau...." Haikal berkata.

Tiba² bunyi telefon kedengaran.

Haikal terus menjawab panggilan itu.

"Hello."

"Haikal macam mana dengan Alisa?"

"takde pape.. Cuma, Alisa perlukan rehat yang secukupnya... Mungkin semalam Alisa tak cukup rehat kot..."

"hmm, tulah.. Semalam mama suruh Lisa pergi rehat... Tapi dye degil.. Nak jugak buat keje rumah.. Padahal ramai je orang yang nak buat."

"mama nak datang ke?"

"takpela..kamu teman Alisa. Biar mama uruskan dekat office."

"hmm.. Yelah.."

"bye."

END CALL.

Haikal mendail nombor seseorang.

"Hello."

"yup."

"Lily, datang sekarang."

"rumah?"

"hospital."

"ok."

End call.
Skip.
Di Hospital.

"Alisa.." Lily terus duduk di sebelah katil Alisa.

"mcm mana keadaan Alisa?" tanya Lily.

"mcm ni lah.. Still tak sedarkan diri..jantung dye makin lemah." Haikal berkata.

"Allahu Akhbar, Alisa... Mcm mana boleh jadi macam niyh?" Lily berkata.

Mrs. Arrogant Vs Mr. Selamba [COMPLETED]Where stories live. Discover now