"ada cik." nurse itu berkata.
"boleh saya tau Alisa sakit apa?" tanya Lily.
"kanser jantung tahap 3." nurse itu berkata.
"hah?berapa nom. wad dye?" tanya Lily.
Jantung Lily seperti ingin terberhenti apabila mendengar penyakit yang dihidapi oleh Alisa.
"AM1229" nurse itu berkata.
Lily terus menuju ke wad Lisa.
Lily membuka pintu wad yang diduduki Alisa.
Lily duduk di seblah Alisa
"Lily?"
"kau jahat. Kenapa kau tak bagitahu aku yang kau sakit? Patutla kau selalu hilangkan diri.." Lily berkata. Lily mula menangis.
"hey, relax lah.. Camne kau tahu?" tanya Alisa.
"aku datang rumah kau tadi.. Pastu aku nampak kau ngn doktor kn? Aku ikut smpai sini.. Tapi aku niyh kawan kau tau.. Smpai hati kau!" marah Lily.
"takde sapa yang tahu pasal niyh..aku harap kau rahsiakan." Alisa berkata.
"wow, are you serious Alisa Afiqa? Mak kau tak tahu jugak? Kau dekat hospital takde sape yang tahu?" tanya Lily.
"ya.. Aku dah bagitahu mak aku tadi yang aku nak pergi holiday..."Alisa berkata.
"weyh, kau sakit weyh.. Sakit kau bukn biasa².. Kau sanggup ke pendam sorang²?" tanya Lily.
"aku taknak sapa² tahu..aku rasa bagus gak putus dengan Amirul.." Alisa berkata.
"tak kesahlah.. Sekrg niyh.. Aku akan sentiasa akan ada untuk kau.. Aku takkan bagitah sesiapa.. Aku janji.. Setiap hari aku akan lawat kau.. K?" cadang Lily.
"tak menyusahkan kau ke?" tanya Alisa.
"aku niyh kawan kau tau..kau tak pernah menyusahkan aku pon.." Lily berkata.
"lusa aku kene bedah."Alisa.
"hmm.. Ok lah.. Yang penting aku nak kau cepat sembuh.. Aku tak sanggup tengok kau sakit lagi macam niyy.. Jangan putus asa k?" Lily berkata.
"aku takkan beputus asa... Aku taknak sesiapa sedih pasal aku.. Selagi aku ada peluang untuk hidup aku akn teruskan." Alisa berkata.
"dah sekarang kau rehat..aku balik dulu.. Esok aku datang..." Lily berkata.
"ok." Alisa berkata.
Skip.
Di rumah Haikal."ma, Haikal dah balik." Haikal berkata. Haikal menghempaskan badanny di sofa.
"penat?" tanya pn Melissa.
"mestila penat ma... Layan si Hazreen tuh.. Ya Allah, mama tahu tak? Dye tak berhenti bercakap macam mak nenek. Eh, nenek Haikal pon tak macam dye lah Ma.." Haikal berkata.
"haha.. Dahlah, sekrg niyh, kamu rehat... Esok, pukul 8 pagi kita ada meeting ye." pn Melissa berkata.
"ok, ma.. Haikal naik atas dulu eh." Haikal berkata.
"ye." pn Melissa berkata.
Di bilik Haikal.
Haikal menghempaskan dirinya ke ats katil..
Haikal tersenyum kerana teringat akn kejadian yang dye dan Hazreen bergadoh sebb nk pilih movie apa smpai orang lain pon tengok je.
Tiba² Haikal teringat akan kejadian yang berlaku siang tadi.
YOU ARE READING
Mrs. Arrogant Vs Mr. Selamba [COMPLETED]
Romance"Woi! Mata kau letak mana?!" marah Alisa. "Eh, kau yang jalan tak tengok kiri kanan pastu nak salahkan org." Haikal berkata. Kisah pertemuan antara Alisa dan Haikal. "Alisa Afiqa, will you marry me?" tanya Haikal. Mereka berkahwin kerana niat Ha...