"ye lah tu.. Tah² kau syok kat aku. Hahaha." Haikal terus bla.
"HAIKAL ASYRAF!!"Jerit Alisa.
2 minggu kemudian..
"Ya Allah, cantiknya kau Lisa.. Tak pernah aku tengok kay secantik niyh... Berseri-seri." Lily berkata.
"amboi, selama niyh aku tak cantik la?"tanya Alisa.
"aah, selama niyh aku tengok muka kau serupa beruk yang bertenggek dekat pokok." Lily berkata.
"ish, kau niyh.." Alisa mula membuat muka masam.
"alaa, aku gurau jelah.. Kau always cantik.. Tak pernah tak cantik." Lily berkata.
Alisa mula tersenyum balik.
Pn Melissa pon masuk.
"cantik menantu mama niyh... Jom kita turun.. Majlis dah nak mula." pn Melissa berkata.
Muka Alisa terus berubah.
"mama, Alisa takutlah.." Alisa mula gelisah.
"tak de apa yang nak ditakutkan... Jom.. Lily pimpin Alisa." arah pn Melissa.
Lily mengangguk.
Skip.
Selepas majlis akad nikah.
Waktu malam.
Di ruang tamu."Alisa, mana Haikal?" tanya pn Melissa.
"urmmm, Haikal kat bilik dye ma.. Dah tido kot." Alisa berkata sambil menumpukan perhatian pada tv.
"laaa, kenapa biarkan Haikal sorg² dekat dalam bilik.." pn Melissa berkata.
"tapi ma, Alisa baru nak teng---"
"dah takde tapi²..mama nak Alisa pergi masuk bilik sekarang. Teman Haikal." pn Melissa terus menutup tv.
"baik, ma."Alisa pon bangun dari duduknya. Tapi masih tidak bergerak.
"Ya Allah budak niyh.. Alisa Afiqa... Pergila naik atas.."pn Melissa terus menolak Alisa sehingga ke tangga.
"ha, ye ma.. Lisa nak naik niyh.." Alisa terus menuju ke bilik Haikal.
Alisa mengetuk pintu bilik Haikal.
"masuk."Haikal berkata.
Alisa membuka pintu dan menutup pintu setelah masuk.
Alisa pusing sahaja kebelakang melihat Haikal yang hanya memakai seluar dan tidak berbaju sambil mengeringkan rambutnya menggunakan tuala.
"aaaa--"
Haikal terus menutup mulut Alisa.
"tak perlula jerit." Haikal berkata.
Alisa terus menutup matanya.
"asal kau tutup mata?" tanya Haikal.
"boleh tak awak pakai baju sekarang?"tanya Alisa.
"why? Kita dah kahwin.. Tak berdosa pon kalau kau tengok. Lagipon... Malam niyh kan.. Malam per--"
Alisa terus mencubit perut Haikal.
"aduhh, sakitla.." Haikal berkata
"jangan nak ngada² eh... Nampak niyh?" Alisa mula menunjukkan buku lima ke arah Haikal.
"eleh, aku gurau je. Lagipon tak salah pon.. Memang diwajibkan kn?" Haikal mula menaikkan kening sebelahnya.
"Ish tepi lah.. Saya nak mandi." Alisa menolak perlahan Haikal ketepi.
YOU ARE READING
Mrs. Arrogant Vs Mr. Selamba [COMPLETED]
Dragoste"Woi! Mata kau letak mana?!" marah Alisa. "Eh, kau yang jalan tak tengok kiri kanan pastu nak salahkan org." Haikal berkata. Kisah pertemuan antara Alisa dan Haikal. "Alisa Afiqa, will you marry me?" tanya Haikal. Mereka berkahwin kerana niat Ha...