Part3

1.1K 68 3
                                    

"lepaskan semuanya Lisa...aku boleh dengar semua luahan kau.. Aku kan kawan kau.. Nangislah smpai kau puas... Yang penting janji dengan aku.. Lepas nangis niyh... Aku nak kau buat keputusan dan aku taknak kau menangis sebb Mirul lagi.." Lily berkata.

"thanks Lily... Kau lah segala-galanya buat aku..."Alisa berkata sambil memeluk Lily dengan lebih erat.

"kau nak balik tak?" tanya Lily.

Alisa mengangguk.

"ok..jom kita balik k."Lily berkata.

Skip.
Di rumah Alisa.

"Assalammualaikum.. Aunty.." Lily memberi salam.

"waalaikummussalam.. Eh,kenapa dengan Lisa niyh?" tanya pn Aisyah.

Mereka pon duduk di ruang tamu..

Lily menceritakan semua yang terjadi..

"Ya Allah,kenapa Amirul sanggup buat macam niyh..Sabar ye nak... Kamu taknak berbincang dengan Amirul dulu ke?" tanya pn Aisyah.

"buat apa bincang dengan dye lagi? Dah sah² pompuan tuh ngaku yang dye girlfriend Mirul." Alisa berkata.

"Amirul memang betul² dah melampau..mama ingat dye betul² sayangkan Alisa.." pn Aisyah berkata.

"esok.Lisa nak settlekan semua niyh...esok Lisa nak jumpa mama Mirul. Mama temankan Lisa eh?" cadang Alisa.

"ok. Mama akan sokong keputusan Lisa kalau dah jadi sampai macam niyh...nasib baik mama ngn mama Mirul belom tempah kad kahwin lagi."pn Aisyah berkata.

"kalau macam tuh..Lily nak balik dululah aunty.." Lily berkata.

"hah..ok." kata pn Aisyah.

"Lisa, kau rest dulu tau.. Papehal call aku." Lily berkata.

Alisa mengangguk.

Lily menyalam tangan pn Aisyah dan terus bla.

Skip.
Beberapa jam kemudian...

"Assalammualaikum..Alisa, keluarla... Saya nak mintak maaf.. Alisa.."Amirul tiba² datang.

Alisa yang duduk di ruang tamu hanya melihat  Amirul di sebalik langsir yang tertutup...Alisa memegang dadanya.. Terasa amat sakit didadanya melihat Amirul merayu-rayu kepadanya untuk keluar berjumpanya..

Alisa akui yang dia masih menyayangi lelaki itu...tetapi keputusan dye adalah muktakmad.

"Alisa.. Please, saya merayu dekat awak... Saya mintak maaf.. Saya mintak maaf sangat².. Saya sayangkan awak... Alisa saya nak bincang dengan awak dulu..Alisa please.. Jangan buat macam niyh kat saya.."Amirul berkata lagi.

Alisa menitiskan air matanya..

"Ya Allah, kau kuatkan lah hati aku...jangan bagi aku terpengaruh dengan rayuan dye yang palsu.."getus hati Alisa sambil memegang dadanya...

"Alisa Afiqa...keluarla.. Saya nak jumpa awak.. Please.. Saya merayu dekat awak..." Amirul berkata.

Alisa hanya memeluk lututnya dan menyembamkan mukanya ke lututnya..

"Alisa.. Bagi saya peluang kedua please.. Saya masih cintakan awak.. Saya sayangkan awak.." Amirul berkata lagi.

Pn Aisyah hendak membuka pintu tetapi dihalang oleh Alisa.

"please Ma..."rayu Alisa agar pn Aisyah tidak membuka pintu.

"Lisa..pergila jumpa Amirul.. Kesian mama tengok Amirul tuh.. Dari mata dye mama dah tahu yang Amirul masih cintakan Lisa... Mama pon tahu yang Lisa masih cintakan Mirul. Pergila jumpa dye..bincang dengan dye elok².. " pujuk pn Aisyah.

Mrs. Arrogant Vs Mr. Selamba [COMPLETED]Where stories live. Discover now