Part 30

831 34 0
                                    

"uuuu spe kat sebelah niyh..?" tanya Lily.

"Rizal. Tunang Alisa."Rizal tersenyum.

"tunang?! Kau tak bagi tahu aku pon kau dah bertunang.." Lily berkata..

"sorry...aku busy kat sana. So,kau camna sekrg?" tanya Alisa.

"camnila..Aqram pon dh kerja 2 bulan lagi baru balik..uhuk²..nasibla belum sarat lagi..."Lily berkata.

"haha..apalah kau niyh.."Alisa berkta.

"ok,korang duduk dulu ..aku sediakan hidangan paling special kat bakery aku niyh.." Lily berkata.

Skip.

"so,macam mana korang kenal?" tanya Lily.

"aku smpai je kat Perth..dye lah orang pertama yang aku jumpa.. Bukn jumpalah..terserempak dekat hotel.."Alisa berkta...

"so,dah 5 tahun lah korg kenal?" tanya Lily.

"yup..2 minggu lepas kiterorg bertunang..so ,saya pon ajak dye balik Malaysia sebab dye asik² sebut pasal awak..mesti dye rindu sngat dengan kawan baik dye..lagipon ,kiterorg nak buat majlis dekat sini..lepas buat majlis kat sini..kiterorg terus balik Perth..disebabkan saya bekerja dekat sana..so,dapat cuti panjang niyh..tkleh sia² kn..kn Lisa?" Rizal berkata.

"Haah...aku harap dye yang terakhir ...aku tknk ade org lain dlm hidup aku lagi dah..hanya dye je.." Alisa menggenggam tangan Rizal dengan erat sambil memandangnya..

"Alisa?" panggil Haikal yang tiba² muncul di belakang mereka.

Alisa memandang kebelakang dan terus bangun dari duduknya..begitu juga dengan Rizal dan Lily.

"Lisa,aku lupa nak bagitahu kau. Haikal selalu datang sini..sebab dye tolong aku waktu Aqram tkde." Lily berkata.

"sokay. Kiterorg balik dulu ye. Jaga diri tau..jangan buat kerja berat sngt...aku dengan Rizal ada hal yang nak kena buat.bye!" Alisa berkata.

"Alisa." Haikal memegang tangan Alisa tetapi ditepis oleh Rizal.

"kau ex husband Lisa kn?"tanya Rizal.

"ye,kau sapa?" tanya Haikal.

"Rizal,tunang Alisa." Rizal tersenyum.

"Alisa...awak dah tak cintakan saya lagi ke? Saya tunggu awak 5tahun Lisa." Haikal berkata.

Alisa hanya diam. Dye terlalu rindu kn Haikal.

"Rizal jom. Kita dah lambat niyh." Alisa berkata sambil menarik tangan Rizal tetapi pergerakan mereka terhenti apabila Haikal menghalang.

"please..i need u. Saya taknak hilang awak..awak ingt kan janji kita dulu..janji yang saya takkan---"

"janji tuh dah lapuk en Haikal. Kita dah berpisah. Semua janji tuh dah tak bermakna buat saya lagi. En Haikal kena move on sebab saya dah jumpa teman hidup saya yang baru. So please..stay away from me."Alisa dan Rizal pon bla.

Skip.
Di dalam kereta.

Alisa memegang dada kirinya yang tiba² sakit..

"Lisa,tarik nafas pelan²..." arah Rizal.

Alisa menuruti apa yang disuruh Rizal.

"are you okay right now?"tanya Rizal setelah melihat Alisa yang kembali tenang.

Alisa mengangguk.

"terima kasih." Alisa berkata.

"sebab dh tolong saya. Saya taknak Haikal berharap dekat saya lagi. Saya taknak dye tau yang saya dah tak lama..sebabtu saya buat semua niyh.." Alisa berkata .

Mrs. Arrogant Vs Mr. Selamba [COMPLETED]Where stories live. Discover now