Part 13

809 50 0
                                    

Skip.
Dibilik Alisa

"dye still nak kahwin dengan aku? Tapi kenapa? Kenapa ada perasaan lain yang datang? Please Alisa. Takkan aku cintakan dye... Dye pon tak cintakan aku.. Tapi... Aku rasa tenang bila dye ada. Tapi²... Eh malaslah nak pikir..." Alisa terus tidur.

Keesokkan harinya..

"Alisa, cepatlah sikit...kesian Haikal tunggu lama²." pn Aisyah berkata.

"kejap!" jerit Alisa dari dalam bilik.

"ok dah! Jom!" Alisa berkata.

Haikal terus menggenggam tangan Alisa.

"kiterorang pergi dulu ye.. Assalammualaikum.." Haikal memberi salam.

"waalaikummussalam.." pn Aisyah menjawab salam.

Masuk sahaja di dalam kereta...

Muka Haikal yang happy tadi terus bertukar menjadi masam. Haikal memandang Alisa.

"kau apahal lambat sngat?" tanya Haikal.

"lambat 5 minit je.. Bukn 5 jam." Alisa berkata.

"hah menjawab. Nilah pompuan suka sangat bersiap lambat sngt. Cuba contohi lelaki sekejap je." Haikal berkata.

"eleh, lelaki bersiap cepat sebab diorang mandi mcm mandi kerbau. Kerbau pon tak mandi macam lelaki." Alisa berkata sambil menjelirkan lidah ke arah Haikal.

"eeh kau niyh..."Haikal berkata.

"apa? Betulla kan? Lelaki mandi macam kerbau mandi? Patutla bau busuk." Alisa mula menutup hidung.

"ouh kau cakap aku busuk eh..takpe²" Haikal berkata.

Alisa mula ketawa terbahak - bahak.

"hah ambek kau!" Haikal terus menarik hidung Alisa dengan sekuat hatinya.

"Haikal Asyraf!!! Sakit lah!!!awww!!lepaslah!!" Alisa menepuk-nepuk tangan Haikal.

"hah cakap lagi aku busuk. Hah try lah cakap lagi." Haikal masih lagi menarik hidung Alisa.

"ye, awak tak busuk! Sakitlah! Lepaslah!" marah Alisa.

Haikal terus melepaskan jarinya dari menarik hidung Alisa.

"hah, padan muka. Berani ah lagi kutuk aku.. Siap kau aku kerjakan." Haikal berkata.

Alisa terus menjeling ke arah Haikal.

"dye je nak menang." Alisa berkata.

"apa dye?" tanya Haikal.

"takde pe."

Skip.
Di kedai emas.

"selamat datang ke kedai kami.." pekerja itu berkata.

"hah pilih." Haikal berkata.

"awak pilih kan lah. Saya ikut je." Alisa berkata.

"eh kau niyh... Yang nak pakai kau.. Bukan aku." Haikal berkata.

"duit guna duit spe? Awak kn? So, awaklah yang pilih." Alisa berkata.

"memglah guna duit aku.. Tapi yang nak pakai tuh kau." Haikal berkata.. Mulalah mereka nak berperan di kedai ini.

"erk, cik, disebabkan saya perempuan apa kata saya yang pilih?" tanya pekerja itu.

"ah, boleh.. Tolong pilihkan untuk dye." Haikal berkata.

Alisa mula menjeling.

"saya rasa, cincin niyh sesuai untuk cik." pekerja itu berkata.

"hah ok gak.. Awak, ok kn?" tanya Alisa. Alisa mula menyarung cincin ditangannya..

Mrs. Arrogant Vs Mr. Selamba [COMPLETED]Where stories live. Discover now