Part 21

770 42 6
                                    

"sakitlah! Apa masalah kau hah?! Aku benci kau!" Alisa menengking Haikal. Haikal terus menampar Alisa.

Alisa menitiskan air matanya.

"kurang ajar kau eh?! Sapa yang ajar kau mcm niyh hah? Mak bapak kau ke?!" marah Haikal.

Alisa terus menampar Haikal.

"jangan sesekali cakap mcm tuh pasal mak bapak aku! Kau nak aku jawab kn?! Ok! Aku tak bagitahu kau sebb aku taknak ganggu kau dengan Hazreen! Mana janji kau sebelum kau kahwin dengan aku hah?! Mana janji yang kau kata kau akan temankan aku setiap kali aku nak pergi hospital?! Lepas mak bapak aku mati, kau jelah orang yang paling penting dalam hidup aku! Kau lah orang yang aku harapkan. Hati niyh sakit bila kene berlakon depan semua org!Kau boleh pukul aku sepuas hati yang kau nak. Tapi, jangan sesekali mention mak bapak aku lagi! Don't you dare!" marah Alisa. Alisa terus keluar dari bilik.

Haikal terdiam.

"apa yang aku dah buat niyh, ya Allah?" getus hati Haikal. Haikal melihat tangannya yang sudah menggigil.

Skip.

Alisa terus menuju ke ruang tamu.
Alisa mula menangis sekuat hatinya..

"mama, Alisa rindu mama.."  Alisa melihat pergelangan tangannya yang mula membengkak.

"macam mana nak sembunyi lebam niyh dari mama? Kejap lagi mama balik."getus hati Alisa.

Belum sempat Alisa berfikir, pn Melissa sudah balik.

Alisa cepat² membuka tv dan menyembunyikan tangannya disebalik kusyen.

"aik Alisa.. Dah pukul 10 tak tidur lagi?" tanya pn Melissa.

"tak nganto lagi ma.. Lagipon tengah tengok tv niyh.." Alisa berkata.

"Haikal mana?" tanya pn Melissa.

"Haikal dah tido." Alisa berkata.

"yelah, mama naik atas dulu.. Dah penat niyh... Tido tau lepas tengok tv."Pn Melissa berkata.

Alisa mengangguk.

Skip.
Keesokkan paginya.

Alisa membuka sahaja pintu bilik terpampang tubuh Haikal yang berdiri di hadapannya.

"Alisa." Haikal memanggil Alisa.

"tepi." Alisa berkata.

"Alisa, aku--"

"TEPI." Alisa berkata.

Haikal terus mengetepikan dirinya.

Alisa terus masuk.

Alisa mengambil tualanya dan ingin menuju ke bilik Air tetapi tanganya sempat dipegang Haikal.

Cepat² Alisa menarik tangannya.

"sakitla." Alisa memegang tangan kirinya yang bengkak.

"Alisa, tangan kau.." Haikal ingin memegang kembali tangan Alisa tetapi Alisa cepat² menarik tangannya.

"don't touch me." Alisa terus masuk ke dalam bilik air.

"aku dah sakitkan dye?" Getus hati Haikal.

Skip.

Alisa keluar dari bilik dan melihat Haikal yang sedang bermain  dengan phonennya. Alisa terus duduk di meja solek.

Perbuatan Haikal terhenti apabila melihat Alisa yang duduk di meja solek.

Alisa hanya menumpukan perhatiannya pada pergelangan tangannya yang bengkak. Alisa membalut tangan itu dengan satu sapu tangan kecil.

Mrs. Arrogant Vs Mr. Selamba [COMPLETED]Where stories live. Discover now