Part 28

734 39 0
                                    

"abg tipu kn? Mama, Haikal tipu Lisa kan? Mama jawabla mama..kenapa mama diam.???!!" Alisa mula menjerit dan air matanya tidak berhenti mengalir.

Alisa mula menjerit-jerit dan bertindak luar kawalan.. Nurse dan doktor pon dtg..nurse itu mengarahkan supaya Haikal dan pn Melissa keluar dri wad... Nurse sudah memegang tangan Alisa dan doktor itu terus membuat suntikan di lengan kanan Alisa. Alisa terus pengsan.

Skip.

Doktor keluar dri wad Alisa.

"mcm mana dengan Lisa doktor?" tanya Haikal.

"Allhamdulillah ,Lisa dah kembali reda..cuma, Alida perlukan privacy. Pesakit yang keguguran niyh pasti akan ada gangguan emosi. Saya harap encik dan puan fahmlah keadaan dye." Doktor berkata.

"ermm lagi satu, buat masa sekrh niyh encik dan puan tidak boleh melawat Alisa ..esok encik dan puan boleh dtg lagi sebb esok Alisa akan keluar."Doktor itu berkata lagi.

Haikal mengangguk.

Skip.
Keesokkan harinya..

Di rumah.
Di bilik.

Alisa hanya baring sambil memegang perutnya. Alisa mula mengalirkan air matanya.

"sayang, maafkan ibu.. Ibu gagal lindung kamu." Alisa mengusap perutnya.

Haikal mengetuk pintu biliknya . Haikal duduk dihadapan Alisa.

Alisa mula baring kearah yang bertentangan..

"syg,abg ada bawak makanan niyh..dari pagi tadi syg tak mkn" Haikal berkata.

Lisa hanya mendiamkan diri.

"syg,mknla..abg sedih tengok syg mcm niyh tau.." Haikal berkata.

Lisa hanya diam.

Dye mula menangis kembali.

Haikal yang mendengar tangisan Alisa terus mendekati Alisa.

"syg..." Haikal memegang bahu Alisa.

Alisa memandang Haikal.

Alisa duduk dan terus memeluk Haikal.

"anak kita.."Alisa memegang perutnya..Alisa mula menangis teresak-esak.

"ye,abg tau..tabah ye syg..syg kena kuat...abg sygkn syg ..syg kena ingt tuh" Haikal berkata.

"maafkan Lisa abg..Lisa tak jaga anak kita elok²." Lisa berkata .

"tkpe,kita boleh cuba lagi kan? Dah² jngn nangis..abg ada bawak makanan niyh..syg mkn eh?" Haikal berkata.

Lisa menggeleng.

"mknla sikit..syg kn tak makan dri pagi tadi..nnti sakit." Haikal berkata.

Lisa mengangguk.

Skip.

Keesokan harinya
Di rumah Alisa.

"ma,biar Lisa tolong hidang eh"Alisa berkata.

"eh,tkpelah..Lisa kn belum cukup sembuh lagi..biar mama yang hidang ye?" Pn Melissa berkata.

"tkpe ma. Lisa ok." Alisa berkata.

"betul niyh?" tanya Puan Melissa.

"ye betul." Alisa berkata.

Tiba² bunyi loceng rumah kedengaran.

"biar abg bukak pintu." Haikal terus menuju ke pintu dan menuju ke pintu.

"Hai!" Hazreen terus masuk kedalam rumah.

Alisa yang berada di meja makan melihat saja Hazreen yang menuju ke arahnya dan duduk dihapannya..

Mrs. Arrogant Vs Mr. Selamba [COMPLETED]Where stories live. Discover now