"mestila pandai..belajar dengan arwah ma-." Muka Alisa yang tadinya ceria terus bertukar a menjadi muram.
"Ma, Lisa nak masuk bilik dulu."Alisa terus masuk ke dalam bilik.
Di bilik.
Alisa duduk di birai katil smbil memegang gambar arwah pn Aisyah yang berbingkai.
"Alisa rindu mama. " gambar itu terus diletakkan didadanya..
Haikal yang tiba² muncul mengetuk pintu bilik Alisa.
Alisa memandang Haikal yang bersandar di pintu.
"boleh aku masuk?" tanya Haikal.
"tak bole, saya nak tido." Alisa berkata.
Haikal terus duduk berhadapan dengan Alisa.
"kan saya cakap, saya nak tido. Awak niyh tak faham bahasa ke?" tanya Alisa.
"mama ada bincang dengan aku.. Pasal kita." Haikal berkata.
"kenapa dengan kita?" tanya Alisa.
"mama kata minggu depan kita terus..." Haikal mula memberhentikan percakapannya.
"terus apa?" tanya Alisa.
"kita terus..."
"terus apa--"
"kahwin." Haikal berkata.
"wait, what?!" jerit Alisa.
Haikal tiba² meluku kepala Alisa.
"sakitlah setan." Alisa terus menutup mulutnya.
"apa kau panggil aku tadi? Setan?" tanya Haikal.
Alisa menggeleng kepala.
"ey, kau niyh kang..." Haikal menunjukkan buku limanya ke arah Alisa.
"sapa suruh luku kepala saya?"tanya Alisa.
"aku luku kepala kau sebb kau jerit setan. Nanti mama dengar lah. Hah kan dah kene balik." Haikal berkata.
"so cmne?" tanya Haikal.
"arwah mama baru je meninggal Haikal... Saya takde mood nak cakap pasal niyh.." Alisa terus baring dan menyelimutkan diri nya dannnn memalingkan dirinya ke arah lain.
"kalau tk de ppe lagi.. Please, go. Bagi saya masa." Alisa berkata lagi.
"okay....arwah mama ada cakap, walau apa pon yang terjadi dekat arwah mama... Kita mesti kena kahwin.. Sebb Amirul pernah ugut arwah mama...Memang Amirul dah kena tangkap.. Tapi orang dye masih tengah mengawasi kau...kau dalam bahaya sekarang Alisa... Aku tau, benda niyh terlalu cepat untuk dibincangkan..tapi, tolong lah pikir masak²... Aku nak jawapan besok." Haikal berkata dan terus menuju ke arah pintu bilik.
"and, don't forget to close the door." Alisa berkata. Alisa terus memejamkan matanya.
Haikal mengeluh dan terus menutup pintu.
Keesokkan harinya
Di meja makan."Alisa, boleh tak bangunkan Haikal dekat atas? Mama tengah masak sarapan niyh.." Pn Melissa berkata.
"hah, ok ma." Alisa terus naik ke atas. Alisa menuju ke arah bilik Haikal yang bertentangan dengan bilik Alisa.
"Haikal.. Bangun, dah pagi niyh..." Alisa mengetuk pintu bilik Haikal.
Alisa cuba untuk membuka pintu bilik Haikal. Tidak berkunci.
Alisa terus masuk.
Kelihatan Haikal yang masih baring di katil.
YOU ARE READING
Mrs. Arrogant Vs Mr. Selamba [COMPLETED]
Roman d'amour"Woi! Mata kau letak mana?!" marah Alisa. "Eh, kau yang jalan tak tengok kiri kanan pastu nak salahkan org." Haikal berkata. Kisah pertemuan antara Alisa dan Haikal. "Alisa Afiqa, will you marry me?" tanya Haikal. Mereka berkahwin kerana niat Ha...