"so, marry me please." tangan Amirul menggenggam erat jari jemari Alisa.
Alisa memandang muka Amirul.
Alisa seperti termakan dengan kata² Amirul.
Tiba² phone milik Amirul berdering.
Alisa terus mematikan lamunannya dan menarik tangannya semula dari dipegang oleh Amirul.
"Alisa..."
"sorry." Alisa terus masuk ke dalam rumah.
Amirul menjawab call nye.
"ye, ma... Nak apa?"
"balik sekarang. Kamu jangan nak malukan mama eh.. Balik sekarang."
"tapi ma--"
"now!"
End call.
Amirul dengan berangnya terus bla.
Skip.
Di bilik Alisa.Alisa duduk di meja soleknya...dye membuka laci di meja soleknya..
Dye mengambil satu kotak yang bersaiz sederhana dan dibawa ke belakang rumah.
Alisa terus membuka penutup kotak itu dan mengeluarkan semua gambar dye bersama Amirul.
Alisa membakar gambar² tersebut..dan membakar kotak itu sekali.
"Alisa, Alisa bakar apa?" tanya Pn Aisyah.
"bakar sampah." Alisa berkata.
"aik.. Sampah apa?"tanya Pn Aisyah.
"kertas yang dah tak guna.. So, Lisa buang lah." Alisa memandang pn Aisyah sambil tersenyum.
"hmm.. Yelah, lepasniyh.. Makan tau.. Mama dah masak." Pn Aisyah berkata.
Alisa mengangguk.
Alisa pon masuk kedalam rumah.
Skip.
Di rumah Amirul."stop chasing her Amirul.. She's not yours anymore..." kata pn Sofea.
"but ma.. I love her... Mirul cintakan Alisa." Amirul berkata.
"you said you love her, but you curang dengan dye!" marah pn Sofea.
"no matter what happen.. Mirul akan jadikan Alisa milik Amirul balik.. Ma, Mirul dah menyesal dengan perbuatan Mirul ma.." Amirul berkata.
"enough Amirul... Kamu sendiri yang nampak kan macam mana Alisa layan kamu kan? Mama taknak Alisa terluka dan kamu pon terluka... Mungkin ditakdirkan yang kamu berdua takde jodoh.." kata pn Sofea.
"let her go, Amirul.. Mirul boleh cari perempuan lain.. Mungkin lebih perfect untuk Mirul.. Percaya lah cakap mama Mirul.. Just move on.." pn Sofea berkata lagi.
Amirul terus masuk kedalam biliknya..
Amirul menghempaskan dirinya di atas katil.."aku takkan lepaskan kau Alisa Afiqa." Amirul berkata dan terus melelapkan matanya.
YOU ARE READING
Mrs. Arrogant Vs Mr. Selamba [COMPLETED]
Romance"Woi! Mata kau letak mana?!" marah Alisa. "Eh, kau yang jalan tak tengok kiri kanan pastu nak salahkan org." Haikal berkata. Kisah pertemuan antara Alisa dan Haikal. "Alisa Afiqa, will you marry me?" tanya Haikal. Mereka berkahwin kerana niat Ha...