"aku?? Melampau?? Kau yang melampau.. Aku dah agak dah. Memg kau ada apa² dengan betina tuh. Kalau kau rasa aku niyh dah tak berguna lagi untuk kau..tolong lepaskan aku. Aku tknk hidup mcm org terdesak kt dlm keluarga niyh." Alisa berkata.
"Alisa Afiqa binti Aizat, aku ceraikan kau dengan talak satu. Puas? Itu yang kau nak kan?" Haikal berkata.
Alisa terus menitiskan air matanya..
Alisa terus meninggalkan tempat itu.
Haikal terus duduk di kerusi nya dan mula menolak keras kertas² yang berada di hadapannya sehingga jatuh.
Skip.
Hujan mulai turun...Alisa berjalan smbil menangis.
Alisa memegang dada kirinya..sakit...perit...bagai ditusuk dengan petir....
Skip.
Di rumah Lily.
Bunyi ketukan pintu kedengaran."kejap!" jerit Lily dari dapur.
Lily pon membuka pintu dan melihat Alisa yang basah kuyup.
"ya Allah,Lisa..kenapa basah kuyup niyh?? Meh,masuk dulu..keringkan diri kau..baru cerita semuanya.." Lily berkata.
Skip.
Di ruang tamu.."nah..minum niyh...bagi legakan sikit..nanti kau demam."Lily berkata.
"thanks ..Lily.." Alisa minum dan meletakkan cawan itu diatas meja.
"so,apa yang jadi?" tanya Lily.
"Haikal dah ceraikan aku Li.."Alisa mula menitiskan air matanya...
"ya Allah..apa yang jadi sebenarnya niyh..?" tanya Lily.
Alisa menceritakan semuanya..
"tak guna punya Haikal..sanggup dye ceraikan kau.." Lily berkata.
"takpelah Lily..memg slh aku pon..aku yang suruh dye lepskan aku.."Alisa berkata. Alisa terus lap air matanya..
"boleh tolong aku tak?" tanya Alisa?
"tolong apa?" tanya Lily pula.
"esok,tolong teman aku gi rumah Haikal. Aku nak ambik barang² aku kat rumah dye." Alisa berkata.
"boleh..untuk kau semua boleh.." Lily berkata..
Skip.
Keesokan harinya..
Di rumah Haikal."kau tunggu luar..aku nak kemas cepat² supaya tak bertembung dengan Haikal." Alisa berkata.
Lily mengangguk.
Alisa masuk kerumah dan menuju ke bilik.
Alisa mengambil semua barangnya dan masukkan ke dalam bagnya..
Tiba² Haikal masuk.
"syg,syg nak pergi mana?"tanya Haikal.
"kau dah lupa ke? Kau dah ceraikan aku..buat apa aku duduk dalam rumah niyh lagi?" tanya Alisa.
"syg,abg mintak maaf...abg tak patut cakap mcmtu..kita..kita rujuk balik."Haikal berkata.
Alisa bangun dan mengambil beg nya.
"dah takde makna untuk kita rujuk balik. Aku sygkn kau..aku cintakan kau..tapi aku taknak hidup mcm org terdesak yang nakkan kau." Alisa terus keluar dari bilik itu dan turun ke tangga.
"eh,Alisa nak pergi mana?"tanya Pn Melissa.
"saya nak keluar dari rumah niyh..sebb saya bukn lagi menantu mama..dn saya bukn lagi isteri Haikal."Alisa berkata.
YOU ARE READING
Mrs. Arrogant Vs Mr. Selamba [COMPLETED]
Romance"Woi! Mata kau letak mana?!" marah Alisa. "Eh, kau yang jalan tak tengok kiri kanan pastu nak salahkan org." Haikal berkata. Kisah pertemuan antara Alisa dan Haikal. "Alisa Afiqa, will you marry me?" tanya Haikal. Mereka berkahwin kerana niat Ha...