İki hafta olmuştu buraya geleli, zaman ne kadar çabuk geçmişti öyle okulumun açılmasına da az kalmıştı bütün işleri halletmiştik zaten ama yinede bir şey eksik kalır diye endişe ediyordum.Evimize yeni gelen arkadaşım Dilara'yla anlaşmaya başlamıştık hatta onu rahat anlamam için kurs almaya bile başlamıştım, sabah akşam onunla birlikteydim her şeyi yapar olmuştuk, arkadaşım pek olmadığı için ona nasıl davranacağımı önce bilememiştim ama o kadar sıcak kanlı biriydi ki kendiliğinden ilerliyordu her şey , yanımdaki odayı düzenlemiştik onun için her şey tamamdı.
Ateş ile o gün dolaşmış erkenden eve gelmiştik. Ona Dilara'yı sormuştum nasıl bulduğunu, aslında Dayımın şirketinde çalışan bir kızın tanıdığıymış, kız dayıma ricada bulunup onu yurtdışında ki şirkete girmesini sağlamış. Ama bana pek inandırıcı gelmemişti bu anlattığı çünkü anlatırken sürekli dalıp gidiyordu.
Ateş; Dilara için aslında çok başarılı bir öğrenci olduğunu söylemişti ,söylerken onun için ne kadar zor olduğunu görmüştüm onu sanki tanıyor gibi konuşmuştu, ona ısrar'da bulunmadım anlatması için ama durup her şeyi tek tek anlatmaya başladı.
Aslında Dilara Ateşin çok yakın arkadaşı olan Dumanın sevdiği o kızmış.
Çok şaşkındım Dumanı yakından tanımasamda Ateş ile konuşurken hep araya girip benimle konuşan çok sevimli güleç bir çocuktu onun ölümünü duyduğumda çok üzülmüştüm .
Dayım ateşin onu biraz olsun unutması için bizim yanımıza yollamak istemişti fakat Ateş kabul etmemişti. Çok uzun zaman birlikte olmuşlar hatta evlenmek bile istiyorlarmış. 1 ay sonra Duman dilara'yı evlilik teklifi yapacağı ormana götürürken yolda çok büyük bir kaza geçirmişler ve çocuk orada ölmüş, Dilara'da patlamadan dolayı kulak zarında sorunlar olmuş aslında konuşabilirmiş ama susma yemini etmiş gibi o günden sonra bir kelime dahi etmemiş.
Ateş bunları anlatırken gözlerinden yaşlar süzülmüş bana bakıyordu, arkadaşını gerçekten çok seviyordu ve sırf onun için sürekli dilara'yı korur olmuş, yurtdışındaki işi de o ayarlamış hatta herşeyiyle Ateş ilgilenmiş, hangisine şaşırcağımı bilememiştim. Uzun bir süre ikisi de kolay atlatamamış bu olaydan dolayı görüşmemişler.
Dilara'nın yurtdışına gitmesini sağlayanın Ateş olduğunu bile söylemişler eğer öğrenseymiş asla kabul etmezmiş.
Eve gelirken bana bu konu hakkında hiçbir şey belli etmememi rica etmişti, onun benimle arkadaş olmasını istemiş başka kimseye güvenemediğini söylemişti.
Bir nevi benim saye'mde görüşmüşlerdi 5 yıl sonra ilk defa ,o kötü olaydan sonra ilk kez birbiriyle konuşmuşlardı.
Dilara dayım iş için çağırdığını zannedip gelmişti aynı uçakta gelmiştik ama iki haftadır aynı evde yaşıyorduk. Gerçekten çok garip ve tuhaf gelmişti bu duyduklarımdan sonra .
*********
Pencerenin önünde dün ki konuştuklarımıza dalmıştım kapı aniden açılınca oturduğum pufdan düşecektim , hemen toparlanıp ayağı kalktım Dilara gelmişti ,bana gülümseyip elindeki meyve tabağını hafifçe salladı, ben de yanımdaki koltuğa elimle vurup oturmasını söyledim.
Gerçekten çok güzel ve bakımlı bir kızdı yüzünde makyaj olmamasına rağmen cildi pürüzsüz duruyordu göz altları şişti ,sanki bütün göz yaşları sadece orayı etkilemiş gibiydi, yanıma oturunca elindekileri sehpaya bırakıp geriye yaslandı, dışarıda puslu bir hava vardı bugün eliyle bir yeri işaret etti ve gülümsedi kafamı çevirip oraya baktığımda bulutlar sanki kalp olmuş sıra sıra hareket ediyor gibilerdi , bende hemen kalkıp masadan makinemi aldım , Dilara'ya gülümse diye bağırıp fotoğrafını çektim, ne olduğunu anlamadan bana bakıyordu şaşkın şaşkın yanına gidip fotoğrafı gösterdim ve çok güzelsin aynı bulutlar gibi dedim.