Bölüm 12

668 50 11
                                    

Harry şaşkın bir şekilde karşısındaki adama bakıyordu. Lark ise kardeşi kadar şoka girmemişti. Zaten felsefe taşını çalmaya çalışan kişinin Snape olduğunu en başından beri düşünmüyordu. Tabii karşısındaki adam olacağına da pek ihtimal vermemişti aslında. Yani bir düşününce, kim Quirrell gibi bir titreğin felsefe taşını çalmaya kalkışacağını düşünürdü ki?! "Quirrell?" dedi Harry şaşkınlıklıktan dolayı yeşil gözleri irice açılmışken. Quirrell sakince gülümsedi. "Ah! Gelenlere bak hele, bunlar benim en sevdiğim öğrencilerim değil mi? Harry ve Lark Potter!". Lark kaşlarını kaldırdı ve etkilendiğini belli edercesine bir ıslık çaldı. "Demek felsefe taşını almaya çalışan sendin ha!". Quirrell'ın gülümsemesi büyüdü. "Evet, bendim" dedi sakince.

"Ama Snape.. Ben sanmıştım ki..." Harry'nin cümlesi, Quirrell'ın soğuk kahkahalarıyla kesildi. "Severus mu?. Evet, Severus öyle birine benziyor değil mi? Sinsi bir yarasa gibi etrafta dolaşmasının büyük yararı oldu. Onun yanında zavallı Quirrell'dan kim şüphelenebilirdi ki?!". Harry kafasını iki yana salladı, bu gerçeği kabul etmek istemiyordu. "Ama Snape beni öldürmek istemişti. Süpürgeme büyü yapıyordu..." Quirrell "Hayır" dedi o soğuk ve keskin ses tonuyla. "Seni öldürmek isteyen bendim. Arkadaşın Granger, Quidditch maçında Snape'i ateşe vermek için koşarken bana çarptı. O zaman göz temasını yitirdim ve büyü bozuldu, eğer biraz daha zamanım olsa seni süpürgeden düşürebilirdim. Aslında daha öncede düşürebilirdim, ama Snape karşı büyü yaparak seni korumaya çalışıyordu".

"Snape beni korumaya mı çalışıyordu?" Harry sordu şaşırarak. Bu sırada Lark başını yavaşça sallayarak "Eh, işte bu çok mantıklı" dedi. "Zaten Snape'in o yaşlı moruğu üzecek bir şeyler yapmayacağını düşünüyordum, şimdi senin anlattıklarını da duyunca her şey mantıklı hale geldi". Gözlerini kısarak Quirrell'a baktı. "Şu cadılar bayramında zindana giren ifrit... onu içeriye sokan sendin, değil mi? Bir dikkat dağıtma, diğer profesörler ifriti ararken sende karışılıktan yararlanıp felsefe taşını almaya çalışıyordun!". Harry kareşine baktı. "Snape, o gece Snape'i de gördük! Ayrıca ertesi gün de bacağında bir yara vardı?" dedi kardeşinden açıklama beker bir şekilde. Lark omuz silkti. "Quirell'in yokluğunu fark edince, Snape şüphelenmiş olmalı. Üçüncü kata, üç başlı köpeğin bulunduğu odaya girdi. Köpekten kurtulurken de yaralandı".

"O gece, ifriti alt etmenize şaşmamak gerek" dedi Quirrell sırıtarak. "Biriniz aşırı derecede meraklı ve etrafta olan olayları çok iyi sezebiliyor. Ayrıca her işi burnunu sokacak kadar da cesaret sahibi. Diğeri ise hem zeki, hemde kurnaz. Ayrıca etrafındakileri istediği gibi yönlendirebiliyor. İki kardeş birlikte çok tehlikelisiniz! İkinizin de burada ölmesi gerekiyor sanırım!". Quirell parmağını şıklattı ve havadan sarkan ipler aniden Harry ve Lark'ı sımsıkı kavrayıp sardılar". Şimdi sessizce bekleyin bakalım Potter'lar. Şu ilginç aynayı incelemekle meşgulüm".

Quirell arkasını döndü ve ortada duran aynaya bakıp incelemeye başladı. "Taşı bulmanın anahtarı bu ayna" diye mırıldandı. Lark kendini sıkıca saran iplerden kurtulmak için debeleniyordu. Durumları pek de harika değildi. Ne güzel konuşurlarken bu ipler neden çıkmıştı ki ortaya? Quirrell, Lark'a zeki ve kurnaz demişti. Bunlar bir Slytherin için iltifat sayılırdı. Acaba Lark da ona iltifat falan etse daha mı iyi olurdu? Sonra vaz geçti bu düşünceden. Quirrell gibi sinir bozucu bir pisliğe iltifat olarak kullanabileceği kelimeler henüz dünya üzerinde bulunmamıştı...

Harry ise o sırada kardeşinden çok daha farklı şeyler düşünüyordu. Quirrell'ın incelediği aynayı hemen tanımıştı, Kelid Aynası'ydı bu. Quirrell'ın aynayı çözmesini istemediği için, onu oyalamaya çalışmalıydı. Ama nasıl? Ne yapmalıydı? "Bütün bu olanlar?" diye sordu Lark aniden. Harry kardeşine baktı, sırıtıyordu. "Söylesene, hepsi gerçekten senin planın mı? Yani, alınma ama, bana gerçekten buraya gelip taşı çalacak kadar cesur görünmedin. Birde şu planlar var tabii, pek akıllı olduğunu da düşünmüyorum!" Yüzünü buruşturup Quirrell'a baktı. Quirrell aniden Lark'a baktı gözlerini kısıp. "Sözlerine dikkat et Potter". Harry "Voldemort" dedi. "Voldemort'a hizmet ediyorsun, değil mi? Bütün bu planları yapan o!".

Slytherinde Bir Potter/HarryPotter FanficHikayelerin yaşadığı yer. Şimdi keşfedin