Qasyaf X hantu hensem 😎 siapa cakap semua hantu hodoh?
“Handsome sangat ke hantu macam aku ni?” Jiran sebelah Qasyaf menegurnya ketika dia sedar Qasyaf asyik merenung dirinya.
Qasyaf tersentak. Kantoi mengusya anak teruna orang. Orang?
“Jangan cakap yang kau masih nak tanya soalan yang sama? kau ni manusiakan?”
“Bagus.. memang itu pun aku nak tanya tadi. Kau ni manusiakan?”
Dia angkat kedua bahunya. Kemudiannya menggeleng. “Sayang sekali, aku tak seperti apa yang kau harapkan.”
Qasyaf masih tak percaya. Dia yakin jiran sebelahnya itu seorang manusia. “Manusia dengan hantu berbeza auranya. Dan aku tahu macam mana nak bezakannya.”
“Macam kau bezakan yang belaan depan kau tu ialah seekor hantu bukan seorang manusia?” Dia bersarkastik dengan Qasyaf.
“Yup.”
Jiran sebelah Qasyaf tersenyum sinis seolah mengejek apa yang Qasyaf iyakan tadi. “Jangan mudah percaya dengan hijab mata kau yang terbuka. Masih banyak lagi rahsia dunia lain yang mata kau sendiri tak dapat bezakan. Kau sebagai manusia tak sepatutnya masuk campur hal alam lain kalau kau nak hidup normal. Pendek cerita, hidup je macam manusia lain walau mata kau tanpa hijab.”
“Ingat senang ke? sejak hijab ni terbuka, dah lama hidup aku tak normal.”
“Ada cara nak tutupnya.”
“Aku dah cuba dan ianya tak berhasil. Sebab ini bukan kali pertama hijab aku terbuka.”
“Kau tak suruh orang yang bukakan hijab kau tutupkan balik?” si dia masih nak menang.
Qasyaf bagaikan terkena renjatan. “Aku sendiri yang buka.”
Dia memandang Qasyaf dengan pandangan yang boleh menimbulkan persoalan. “Kau percaya kau je penyebab benda tu terbuka? Kau tak cukup hebat untuk buatnya sendiri.”
“Maksud kau?”
“Qasyaf, kau ni buat aku meremang je lah.” Mia di depan menyampuk tiba-tiba.
Qasyaf kerutkan dahinya. “Kenapa?”
Mia pandang kiri dan kanan Qasyaf. “Kau cakap dengan siapa? Kalau kau sunyi sangat duduk sorang-sorang kat belakang tu.. kau cakap je dengan aku.”
“Haa.. tak akan kau tak..”
Jiran sebelahnya tersengih. “Kau masih rasa aku manusia?”
Mata Mia masih bergerak ke kiri dan kanan sebelum dia merinding ketakutan. “Lebih baik kau jangan kacau benda yang tak sepatutnya dikacau. Seram aku!”
“Biar betul..”
“Aku ni nampak sangat macam manusia ke?” sekali lagi dia cuba menggoyahkan anggapan Qasyaf.
Seriuosly budak ni hantu?
-Anda rasa jiran sebelah Qasyaf ni hantu ke idak?🤔
YOU ARE READING
HIJAB QASYAF {Terbitan Jun 2019}
HorrorKisah yang terinspirasi dari kisah benar yang diolah dan ditokok tambah. BLURB HIJAB QASYAF - RM23/RM26 Hijab Qasyaf bukanlah hadir dengan semula jadi, tapi hijabnya terbuka atas hatinya yang hitam dan dendamnya dengan Nada, kakaknya. Qasyaf Ilmi me...