الفصل السادس
والفصل السابع
متاهة عشق
بقلم فاطمة الألفي
نظرت إلى طفلها بصدمة ، بعد أن تفوه بأنه يريد السفر والأبعاد ، عندما وبخه والده ، بأنه غير مسئول ولا يهمه شيا على الإطلاق ، ولا يكترث بأرواح الآخرين ، ..
فيدرة بصدمه . بتقول ايه ، مش قولتلك مهما بابا قالك اسكت خالص واتحمل اى كلام ، وبلاش تسرع دلوقتي وتأخد قرار اهوج عشان بابا قلك كلمتين ، باباك مش فى حالته دلوقتي الحزن مسيطر عليه ، لم يهدى هنتكلم ، وجهز نفسك الصبح هنرجع القاهرة ، غسل وشك وصلي وربنا يصلح الحال وانا هنزل اشوف أبوك ..بقلم فاطمة الألفي
.........................وصل القاهرة فى حاله ضيق ،
منهم من لا يهتم بالأمر وسعيد بعودتهم ، ومنهم يشعر بالاسف على حاله أوس وأيان وفقد ذلك الجواد ...
توجه كل منهما إلى منزله وودع الآخر ..أصبح الآن يقطنون بمكان واحد .
فى مشروع جديد جمع بين الأصدقاء ، كان فى كل جهة ثلاث فلل ، اختارهم أوس بعناية ليجمع بين شقيقه وأصدقائه فادى وطارق .
كان يقطن بالفيلا الأولى تليها فيلا ليث والأخرى تخص فادى وبالجهه الأخرى كان طارق مقابل لفيلا أوس ، ويلى كريم مقابل لفيلا ليث والفيلا الثالثه يقطن بها إحدى رجال الأعمال ..دلف ليث وزوجته الفيلا ، يتبعهم عاصم وجنه بضيق .
ظل يتبادل النظرات بينهم وتركهم وصعد إلى غرفته حزين على ما مر بشقيقه ، .جلست جنه وعاصم بالصالون بإرهاق وهم يتنهدو بحزن على سبب انقطاع عطلتهم ..
فدوة . اعملكم حاجه تاكلوها
عاصم بغمزة . وانتى بتعرفي تعملي حاجه يا خالتو
فدوة بضيق . أحسن خليكم جعانين انا غلطانه ،تركتهم وصعدت إلى غرفتها ، تحاول أن تخفف الضيق والحزن عن زوجها .
دلفت الغرفه بهدوء وجدته ابدل ملابسه ويتسطح الفراش بتعب وينظر إلى السقف بشرود .أقتربت منه بهدوء ووضعت يدها تمسد على رأسه بحنيه .
نظر اليها بعين دامعه وابتسم لها ابتسامة باهته .
وضعت رأسها على صدره وتحدثت باسف .
فدوة . عارفه أن اللى حصل مزعلك ، بس عشان خاطري بلاش تسكت كدة يا ليث ، انا مااقدرش اشوفك كدة
حاوطها بيده يضمها لصدره ويتحدث بحزن . غصب عني اشوف اخويا كدة وكمان مطر اسيبه لوحده وحالته ماطمنش وكمان موت رعد هزني من جوايا ، رعد كان حصان أوس ، بس كان غالي عليه اوى وأول مرة أوس يعلمني ركوب الخيل كان على رعد ،.
تنهد بألم وحاول اغماض عيناه .
..................
فى الأسفل
جنه . هنعمل ايه
عاصم . تعالي نروح نتطفل عند خالي ، انا جعان يا جدعان ، عشان يكون عندنا طاقه نقدر ندرب على رقصه الاغنيه الجديدة
جنه . لا أدرب انت يا خويا ، ماليش دعوة ، انا عاوزة أدخل مسابقه النادي فى الصوت ، لازم أقنع بابي عشان مامي رافضه.
عاصم . اشطه طب تغني رأب واشترك معاكي
جنه . انا مابعرفش رأب
عاصم . طب ناويه تغني ايه
جنه بغمزة . لا دي مفاجأة بعدين تعرف .
عاصم . طب تعالي نروح عند خالي شويا نظبط نفسنا ونرجع .
جنه تسير على أطراف أصابعها ويلحق بها عاصم ، مثل المتسللين ليلا ، ويغادرو الفيلا بهدوء متوجهين إلى منزل خالهم ....
أنت تقرأ
قطة في عالم الذئاب ...الجزء 1-2-3... للكاتبة فاطمه الألفي...
Lãng mạnقطة في عالم الذئاب ...💖 ... الجزء الاول... الثاني .... الثالث ......للكاتبة فاطمه الألفي 💖 جميع الحقوق محفوظة للكاتبة... وقعت فى قبضة الذئاب عن طريق الصدفة . فهل تنجح فى الفرار ام للقدر رأى اخر. وتظل فى براثن الذئاب . ووضعت نفسها فى دائرة الانتق...