Zarif memandang Nura yang masih lena. Dia duduk di sebelah Nura sambil tangannya mengusap lembut rambut Nura. Dahi licin Nura dikucupnya lembut.
"I love you."
"Betul ke?"
Zarif memandang Nura yang sudah sedar. "Kau dah sedar?" soal Zarif. Nura hanya mengangguk. Dia cuba bangun dari pembaringannya sambil dibantu oleh Zarif.
"Nak air?"
Nura hanya menggeleng. Dia memandang Zarif. "Ulang balik apa yang kau cakap tadi." kata Nura. Zarif menjongketkan keningnya.
"Nak air?"
"Sebelum tu."
Zarif senyum. "I will only say it once only my dear." tutur Zarif. Nura mencebik.
"Mana aci. Aku tak sedar tadi."
"Yeke tak sedar?" usik Zarif. Nura menggulingkan biji matanya. Dia bangun dari katil. "Nak pergi mana ni?"
"Tandas."
Zarif menarik lengan Nura. "Kejap." tuturnya. Dia mengambil kotak pregnancy test stick di atas meja. "Tadi Doktor Karmilla tak sure kau pengsan sebab penat or.."
"Or?"
"Or pregnant. So, kau buat test ni eh?" kata Zarif sambil menghulurkan kotak tersebut.
Nura memandang Zarif sebelum mengambil kotak tersebut. "Okay."
Zarif senyum kecil. Dia mundar-mandir di bilik sementara menunggu Nura keluar dari bilik air.Beberapa ketika kemudian, pintu bilik air dibuka. Zarif memandang Nura yang keluar dengan muka hambarnya.
"Nura? What is the result?"
Nura memandang Zarif sebelum melangkah ke arah katil. Zarif dah tergamam. Dia masuk ke bilik air. Pregnancy test stick yang diletakkan di atas singki diambil. 2 lines.
Zarif terlopong sebelum berlari keluar. Badan Nura segera dipeluknya kuat.
"You're pregnant. Omg!"
"Zarif, lepaslah!" tutur Nura. Zarif melepaskan pelukan. Dia mencium dahi Nura.
"I love you."
Nura tersenyum. Zarif duduk di depan Nura. Tangan Nura dipegangnya.
"I'm sorry about what happen lately. I'm sorry for making you cry. I'm sorry for everything."
Nura senyum kecil. "Aku pun nak minta maaf sebab aku tak percayakan kau tak buat perkara tu."
Zarif senyum. Dia mengusap lembut rambut Nura. "Tapi aku tau, jauh di dasar hati kau, kau percayakan aku kan? Even you're hurting."
Nura hanya senyum. Dia melentokkan kepalanya pada bahu Zarif. Zarif memeluk lembut badan Nura.
•••••||•••••
Zarif yang baru masuk ke dalam bilik study memandang Nura yang tertidur di atas meja belajar. Senyuman terukir di bibirnya.
"Sayang."
Zarif menyentuh bahu Nura. "Sayang, wake up." tutur Zarif. Nura berkerut dahi sebelum membuka matanya. Dia memandang Zarif yang tersenyum.
"Bangunlah. Kenapa tidur kat sini?" soal Zarif. Dia memandang buku di atas meja. "Study ke?"
"Dah tu? Takkan memasak pula." balas Nura sinis. Dia menutup mulutnya yang menguap. Zarif senyum.
"Pergi masuk bilik. Mandi. Lepas tu turun makan." kata Zarif. Nura berkerut kening.
"Takde seleralah."
YOU ARE READING
IF I NEVER LOVE YOU ✔
Teen FictionSYED ZARIF IZZHAN jatuh cinta pandang pertama kepada NUHA QISRINA, adik kembar NURA QISTINA. Dia sanggup merendahkan egonya untuk meminta bantuan daripada NURA QISTINA untuk menawan hati NUHA QISRINA. Tapi dia tidak tahu ada yang lebih mencintainya...