" Good morning mama, papa!" Ujar Eriin riang. Hari ini adalah hari pertamanya untuk meneruskan perjuangnya sebagai student di kolej Malaysia dan bukannya France.
"Good morning princess Melson. Dah sedia untuk masuk ke kolej hari ini?" Soal Que Evriiq sambil menyuap sekeping roti bakar.
"Opcozz la dah papa! TAK SABAR PULAK RASA NAK MASUK NEW KOLEJJJ" perli Eriin
"Amboiii perli papa nampak. Papa buat semua ni untuk kebaikan princess papa ni jugak" ujar Que Evriiq dengan risk selambenya.
"Erm ye la papa. Eriin follow je. Takut nanti kena marah pulak. Okelah Eriin gerak dulu. Abang Eriiq pun dah tunggu dah dekat garaj. Bye papa, bye mama. Assalamualaikum!" Ujar Eriin lalu berlari anak untuk ke garaj dimana tempat Eriiq menunggunya. Sebelum berlalu, sempat lagi dia mencuri 2keping roti lalu disumbat masuk ke dalam mulut nya.
"Tengok la anak perempuan awak tu. Gelojoh bebeno! Anak sapew la ni! Haih nasib badan la dapat anak nakal macam ni" ujar Que Evriiq.
"Anak saya, anak awaq jugak kan abang...." Jawab Que Emily.
"Hmmm ye lah"
.
.
.
SETIBANYA DI KOLEJ...
"Bang, mana kelas aku ni? Aku mana biasa dengan tempat ni. Jom ahh teman aku kejap." Ujar Eriin dengan muka monyoknya.
"Ye laa. Kejap la aku nak call kawan aku ni. Haish tak menyabar betul kau ni kan" balas Eriiq sambil menekan-nekan telefon nya untuk mencari nama kenalan 'kawannya' itu.
"Hello Ray! Ni Aku ahh Eriiq. Aku nak mintak tolong ni. Tolong hantar adik aku pergi class dia kejap. Aku ada meeting dengan client dari Dubai. Aku suruh adik aku tunggu kau dekad depan cafe ni ok! Ok cau!" Ujar Eriiq sebelum mendengar apa apa balasan dari Ray di corong hp.
"Dik, aku suruh kawan aku hantar kau sampai dekat depan kelas. Kau tunggu sini je lah ye. Nanti dia datang. Balik nanti pun dia akan hantarkan kau. Sebab aku dengan Eniiq ada meeting dengan client dari Dubai. So maybe balik lewat kot. Ok aku cau dulu. Pape hal roger aku ok! Bye dik I love u" ucap Erriq tanpa mendengar balasan dari Eriin. Huh! Bala bala!
seketika kemudian...
"Awak Eriin kan? Jom satu tunjukkan bilik kelas awak. " ujar Rayyan dengan senyuman manis dibibir. Sekali pandang fuhhhhh cair siottttt.
"Hmmm" jawab Eriin. Ceh nak 'ber-awak' saya bagai! Ingat aku cair la tu! Pigilah luuuuu.
.........
"Ni kelas awak. Kalau ada apa-apa, just call saya je ok. Saya pergi dulu" ujar Rayyan.
Tanpa membuang masa, Eriin melangkah masuk ke dalam 'kelas barunya' itu.
"Ermm not bad" komen Eriin.
Seketika itu...
"Hai awak, nama saya Ayu. Boleh kita berkenalan. Maaf la kalau saya ganggu awaq, tapi saya nampak awak lain daripada student dekat sini. Baru masuk ehh?" Soal wanita yang bernama Ayu itu.
"Ermm hai nama aku Quin Eriin Melson. Kau boleh panggil aku Rin je. Hah aku new student dekat sini. Asal dari France" jawab Eriin. Si Eriin ni bukanyya boleh berlembut sangat. Orang elok-elok bercakap guna perkataan 'awak-saya' dia dengan selambe badaknya guna perkataan 'aku-kau'. Nampak tak yang dia ni memang benci orang yang hipokrit.
"Oooo. Awak kacukan ehh? Sebab tengok muka awak memang tak nampak macam muka melayu pun." Tanya Ayu dengan riangnya. Mana taknya, dia tak pernah terfikir pun akan ada student baru yang berpindah datang ke sini yang dari luar negara. Lebih lagi apabila dia bertemu dengan gadis kacukan seperti Eriin.
"A'haa. Aku anak kacukan. Mak aku France+Italy. Ayah aku pulak france+Malay." Terang Eriin.
Maka, bertambah bersinar la si mata budak yang bernama Ayu ITU.
"Nama kau apa and kau berasal dari mana?" Soal Eriin pulak.
"Nama saya Nur Rihayu. Asal dari Pahang" jawab Ayu.
Maka, bermula laa sesi perkenalan antara mereka berdua sehingggaaakannnn....
"Assalamualaikum class!" Maka, bermula la sesi pembelajaran pertama di kolej ini bagi QUIN ERIIN MELSON.
Eriin dan Ayu mengambil tempat duduk dibahagian berlakang sekali. Bagi mereka, ia nampak private sikit. Mujurlah si Ayu ni boleh dikira satu kepala dengan Eriin. Kalau tak, rela dia berkawan dengan monyet la. Bukan tu je, si Eriin ni pulak dengan kepandaian yang telah dimilikinya ITU dengan selambe badak mengajar Ayu untuk menukar perkataan daripada awak-saya kepada aku-kau. Baginya, dia lebih selesai berbicara seperti ITU. Maka dengan si Ayu yang lurus bendulnya ITU hanya turuti sahaja memandangkan dia tidak mempunyai Seorang kawan pun di kolej ini. Kesiannn...
SKIP MASA BELAJAR...
.
.
HABIS WAKTU PEMBELAJARAN..."Weh Yu, kau balik dengan sapew?" Soal Eriin.
"Oh aku balik dengan abang aku" jawab Ayu. See? Cepat tak Ayu ni terikut dengan jejak si minah brutal ni.
"Mana abang kau Yu? Aku tunggu abang kau datang ambik kau je laa."
"Ehh takpe ke. Kau pulak balik dengan sapew?"
"Takpe, aku balik dengan abang aku"
Ayu hanya meng'o'kan aje.
SELEPAS 15 MINIT MENUNGGU...
"Rin, tu abang aku dah sampai dah tu. Kau nak kitorang hantarkan tak? Risau lah aku tengok kau Sesorang je dekat sini. Marilah aku hantarkan" ujar Ayu.
"Ahh takpela. Nanti abang aku datang tengok aku takde gasak aku nanti. Dituduhnya ada orang culik adik kesayangan dia pulak. Tak pepasal masuk dalam melodi minggu depan. Kau pergi je lah balik dulu. Semak je kau ada dekat sini" gurau Eriin.
"Erm betul ni? Okelah kalau macam tu, aku gerak dulu. Kalau ada Pape call eh. Sampai rumah jangan lupa mesej aku!bye Eriin!" Ujar Ayu lalu dia meluncur laju kereta myvi nya ITU bersama abangnya.
Seketika ituuuu...
"Mana Eriiq nih. Lamanya." Eriin yang sedang menunggu bagai orang kurang siuman ITU lupa bahawa abangnya tidak dapat menjemputnya pulang...
"Hai adik manisss...mau pergi mana sorang-sorang ini? Mau abang temankan tak?......
Hah sudah sapew pulak yang tegur Eriin tu.
Yeah Eriin dah ada kawan baru dekat kolej.
Plezz vote and komen guyssss
YOU ARE READING
ISTERI AKU KETUA MAFIA!!!
ActionDia perempuan, tetapi bukan sebarang perempuan. Dia satu satunya princess dalam keluarga MELSON. Prinsip hidup dia simple je. Kau tak kacau dia, dia pun tak HINGIN nak kacau kau. Segala yang telah diajar oleh Kedua abang kembarnya iaitu QUE ERIIQ M...