BAB 25

4.7K 123 66
                                    

5 bulan kemudian...

"last hantar dekat saya tugasan kamu pada minggu depan. Lebih pada itu, saya takkan terima lagi. Faham!?"

"Faham Sir!!!"

"Okey, boleh bersurai semua"

5 bulan, tiada lagi suasana yang membingitkan di kampus. 5 bulan, tiada lagi geng tiga serangkai. Dan, 5 bulan juga la, Tengku Rayyan menjalani hidup tanpa isteri di sisi. Sedih? Siapa yang tidak merasakan sedih jika isteri sendiri pergi meninggalkan kita. Kecewa? Siapa yang tidak kecewa bila si isteri tidak menanya khabar walau sekali sejak pergi meninggalkan kita. 5 bulan, Rayyan tidak pernah berhenti mencari sang isteri. 5 bulan, tidak pernah Rayyan berhenti berdoa kepada Ilahi untuk dilembutkan hati sang Isteri agar kembali kepangkuan suami. 5 bulan jugalah, kehadiranya dalam melawat keluarga sang isteri ditolak mentah mentah. Penat? Ya. Amat. Sangat. Sedih? Ya. Amat. Sangat. Hanya aku sahajakah yang dipersalahkan dalam perkara ini? Hanya aku sahajakah yang ditindas sebegini? Hanya aku sahajakah?

Benar, semua orang akan memandang yang perkara ini, aku yang bersalah.

Benar, semua orang akan menilai, aku seorang suami yang tidak bertanggungjawab.

Benar, semua orang yang mendengar, aku lah punca utamanya si dia melarikan diri.

Tetapi, pernahkah mereka terfikir, yang semua ini tidak akan terjadi, tidak akan berlaku, jika si dia menjalankan tanggungjawabnya sebagai seorang isteri dengan baik. Pernahkah mereka terfikir, jika si dia, yang sudahpun bergelar isteri, tidak keluar sampai lewat malam, meninggalkan suami keseorang di rumah, semua ini takkan berlaku? Pernahkah mereka terfikir sebegitu rupa?

Tidak!

Kerana, hanya aku, si suami yang merasainya.

Hanya aku, si suami yang mengetahuinya.

Dan...

Hanya aku, si suami yang mengalaminya.

Benarlah kata SI DIA, "Orang akan nampak salah kita, orang akan nampak keburukan kita, tanpa orang itu sedar, dari manakah datangnya punca itu ".

Sayang, abang rindukan sayang....

Sayang, abang rindukan nasihat sayang...

Sayang, abang rindukan teguran sayang..

Sayang, abang rindukan belaian sayang.

Benar... Orang akan mengatakan aku gila bayang...
Benar...orang akan mengatakan aku tidak cukup pada yang satu...
Dan..
Benar... Orang akan katakan, aku manusia yang tidak mengerti maksud bersyukur..

Aku...hanya keliru..

Aku...hanya perlukan jawapan..

Dan aku..

Hanya perlukan perhatian daripada seorang yang bergelar isteri..

Hanya itu...

Dan itu...

Ya Allah, kau lindungilah dirinya, walau dimana pun dia berada...

Eriin, pulanglah kamu..
Kembalilah kamu...
Akan ku bina...
Kebahagian...
Buat dirimu....

Tanpa sedar, air mata lelakinya menitis perlahan... Untuk kali kedua, jejaka bernama Tengku Rayyan, menitiskan air matanya untuk wanita yang bergelar isteri...




💧💧💧💧💧💧💧💧💧💧💧💧💧💧💧💧

ERIIN POV_

5bulan, ku menetap di negara kelahiranku ini, tanpa pengetahuan semua orang.

5bulan, aku melarikan diri dari si dia, tanpa sebarang berita.

Puaskah aku?

Tenangkah aku?

Suka kah aku dengan kehidupan begini?

Dan hati aku menjawab,

Ya, aku suka...

Ya, aku tenang...

Dan,

Ya, aku puas...

Kenapa? Aku puas?

Kenapa? Aku merasakan tenang?

Kerana, apabila diri ini tidak lagi berada disisinya, tiada lagi hati yang akan terluka...

Kerana, bila hati ini tidak berdegup kencang melihatnya, tiada lagi air mata yang akan minitis apabila melihat dirinya tersenyum untuk orang lain...

Akukah yang bersalah?

Akukah yang harus dipersalahkan?

Salah akukah mengahwininya untuk melindunginya daripada SI DIA?

Salah akukah, berkorban memilikinya untuk menjaukan dirinya daripada SI DIA?

Tahukah dia, yang SI DIA itu racun dalam kemanisan.

Tahukah dia, yang SI DIA itu, penghulu dalam kekejaman...

Dia tak tahu Riin...
Hatinya dibutai dengan cinta...
Fikirannya dikawal oleh cinta...
Dirinya dikawal oleh nafsu..

Maafkan aku Ray...aku terpaksa lakukan semua ini, supaya engkau tidak diapa apakan..

Maafkan aku Ray...

Aku sanggup berkorban demi engkau..

Kerana...

AKU CINTAKAN ENGKAU...DARI DULU LAGI...





HEHEHEHEHEHEHEEHEHE AUTHOR RAJIN HARINI UNTUK BUAT CHAPPTER BARUU KHAS UTK HAMPA SMUAAAAAA....

You've reached the end of published parts.

⏰ Last updated: Jul 27, 2019 ⏰

Add this story to your Library to get notified about new parts!

ISTERI AKU KETUA MAFIA!!!Where stories live. Discover now