"Thanks Rikky sebab sudi dengar masalah aku! Aku benci dia! Rasa macam nak bunuh je!!" Geram Eriin. Apa dia ingat dia tu hebat ke hah! Pigi la luu! Yini Eriin lah! Mana ada goyang!
"Jangan nak buat gila Rin. Sini Malaysia and bukan france. Kita kerna berhati-hati bila dekat sini. Lagipun kau duduk dekat sini berapa lama lagi?" Tanya Rikky sambil menyedut rokok. Hobi di masa lapang. Ceh masa lapang lah sangat!
"Aku tahu la bahlul. Entah lah papa aku tu. Lepas aku cari calon, aku cau la dari sini. Ahh bosan lah aku duduk sini. Buat darah aku mendidih je! Lama lama boleh jadi tua aku sebab asyik-asyik nak marah orang aje" sememangnya dia rindukan suasana France. Dekat sana bebas. Nak membunuh pun boleyyy! Ceh kau Rin! Sesedap rasa je kan.
"Perghhh! Dahtu kau dah jumpa ke calon yang sesuai untuk dihadapkan dekat king?" Tanya Rikky.
"Takde lagi setakat ni. Papa bagi aku 2bulan je untuk cari calon. Ni tinggal 1bulan lebih lagi. Buntu lah aku!" Keluh Eriin. Korang ingat nak cari calon suami ni senang ke? Suami ni weh! Bukannya partner business.
"Pe kate kalau kau kahwin je dengan mamat tu! Sepadan gak! Brutal and swing! Ermm boley boley boley! MUAHAHAHA" Perghh tengok ahhh dah kuar dah idea bengap dia. Kau ingat senang ke kahwin atas dasar paksaan? Pe kau ingat ni drama tv3 ke hah?
"Babi! Idea kau tu tak boleh bagi bodoh lagi ke hah? Ape kater kalau kau je yang kahwin dengan dia. Sesuai jugak aku tengok. Sebab bodoh sama bodoh. Sial sama sial. Kalau nak anak, ambik anak angkat je." Bodoh tol. Sampai mati pun Aku takkan trima dia. Setiap butir perhinaan dia dekat keluarga aku, aku akan ingat sampai mati!
"Sial la. Aku bagi cadangan je lah sial. Yang kau nak mengamuk tak tentu pasal dah pahal?"
"Kau gila ke nak suruh aku kahwin dengan lelaki sama lelaki? Otak kau ni memang tak berhubung kan? Sama macam dulu. Sial punya olang!" Marah Rikky. Amboi Rikky berani bobona kau marah si Eriin. Dah lama hidup ke?.
.
.
.
"Rin, kau ok tak ni? Kitorang risau lah pasal kau semalam. Semalam kau pergi mana?" Tanya Luna dengan riak risaunya. Semalam dia dengan Ayu telah mencari Eriin di seluruh pelusuk kolej ni. Tapi hampaaaa.. Batang hidung Eriin pun tak nampak.
"Aku pergi release tension semalam. Takyah risau sangat la. Aku okey je." Jawab Eriin dengan selamba badak dan sesedap rasa je.
" lain kali jangan buat kitorang risau lagi ya. Kitorang terus tak masuk kelas lepas kau lari semalam. Kemain lagi kitorang risau." Turn Ayu pulak berbicara.
"Iyya cik Ayu dan cik Luna. Dengan ini aku berjanji yang Aku takkan buat korang risau lagi. Dah lah korang! Memekak je lah. Aku datang sini nak menimba ilmu and bukan nak dengar korang ber-pok pek pok pek! "
"Iyya la Iya lah! Ade je dia nak mengelak kan. Alasan tu fuhhh berlambak lambak." Dengus Luna. Si Eriin ni kalau tak degil, keras kepala, baran memang bukan dialah tu. Mohon sabar la wahai bakal suami si Eriin ni..huhuhahaha
"weh Rin! kau taknak masuk kelas sir Rayyan ke? kelas dah nak mula dah ni. Lupakan laa kisah lalu tu. Tak kemana laa ego kau tu cik Rin oii" ujar Ayu dengan mulut memenuhi makanan.
"hish tak senonoh lah kau ni Yu. boleh tak habiskan dulu makanan dalam mulut tu dulu. NAnti nanti laa aku masuk kelas jantan tak guna tu. Lagipun aku ada hal lepasni" jawab Eriin. Ya, dia ada hal penting selepas ini. Mangsa barunya sudah menunggu di markas MELSON.
"hish degil la minah ni. Ikut suka hati kau ahh. okey ahh cau luh" pergghh kau Ayu. sejak bila kau jadi brutal mcm Eriin ni? Cepat bona terpengaruhnya! nauzubillah!!
selepas sahaja sesi bebel membebel, lalu tiga sekawan itu beredar dari cafe dan munuju ke haluan memasing. Luna dengan Ayu ke kelas sir Rayyan manakala Eriin ke markas Melson.
YOU ARE READING
ISTERI AKU KETUA MAFIA!!!
ActionDia perempuan, tetapi bukan sebarang perempuan. Dia satu satunya princess dalam keluarga MELSON. Prinsip hidup dia simple je. Kau tak kacau dia, dia pun tak HINGIN nak kacau kau. Segala yang telah diajar oleh Kedua abang kembarnya iaitu QUE ERIIQ M...