BAB 6

3.9K 128 0
                                    

"Hai adik manisss...mau pergi mana sorang-sorang ini? Mau abang temankan tak?......" Tegur empunya suara..

'Haaa sudah. Sapew pulak tegur aku ni?' Desis hati Eriin. Lalu Eriin memusingkan badanya untuk menghadap dengan si empunya suara itu.

Sedektik...

Dua detik...

Tiga detik...

Pakkkk!!!

"Hah ambik kau! Berani ehh kau nak kacau anak dara orang! Kau takde telor ke hah nak kacau orang! Pangai cam cetan!! Hah ambik kau! Rasakan pernampor aku ni!" Tengking Eriin kepada pemuda dihadapannya itu. Pemuda itu ialah.......RAYYYYYAN!!!! Hah hambek hang! Gatai sangat nak kacau aku! Kan dah kena penampor free2 dekat sink

"Aduhh! Kepalaku sudah lebam! Takguna kau! Aku usik sikit je kot. Yang kau gelabah cam sial tu dah kenapa? Sakit dhooo kepala aku! Kau ni lelaki ke perempuan hah? Tangan macam jantan je aku tengok! Sakit kau tau tak!!!" Marah Rayyan.

"Tulah kau! Buat la lagi macam tu. Laen Kali kalau kau buat macam tu lagi, bukan setakat penampor je aku bagi, dengan kaki aku ni jugak hinggap dekat telor kau. Biar mati pucuk! Padan muka! Tak malu kacau anak dara orang!" Tengking Eriin dengan geramnya. Boleh pulak dia nak kacau aku masa-masa macam ni!! Memang cari nahas la cik bang.

"Sorry ahh! Dah Aku tengok kau Seorang je dekat sini. Itu yang Aku datang nak jengok. Amboii kau! Ayat tu tak boleh deep kan lagi ke? Perempuan apa macam ni! Suka mencarut! Hamboii hamboii hamboii." Sakit hati jugak dia dengan sikap adik kawannya ini. Kalau bukan sebab dia hormatkan kawannya, dah lama budak ni terdampar dekat bilik ICU. Sobar ajewwwlahhhh.

"Aku tunggu Eriiq. Setengah jam aku tercegat dekat sini masih  tak muncul ii jugak si beruk tu! Apa dia ingat dia tu takde adik ke heh! Geram aje aku!" Ujar Eriin.
"Kau tak payah nak geram sangat la dengan abng kau tu. Dia sruh aku hantar kau balik lepas kau habis kelas. Dah jom. Lambat gerak, jem jugak jalan tu nanti." Terang Rayyan. Tadi semasa dia otw untuk keluar dari kelas, Si Eriiq sial tu telefon suruh hantar si adik dia ni.  So kita turutkan ajelah la arahan anak Melson ni. Tak habis ii nak buat bala. Opsss!!!

"Yeke kau ni. Boleh percaya ke idak dengan kau ni?"
"Suka hati kau la cik Eriin oii. Kau taknak baik aku tinggal. Hah balik sorang lah kau. Gerak luh! Paper roger! Cau" belum sempat kaki nak melangkah, Eriin terus meraung namanya. Nak taknak kena ikut balik jugak la dengan si mamat swing nih. Kalau tak, alamatnya kau berkhemah lah dekat kolej ni.
'Tahu takut' desis hati Rayyan.

Dalam kereta, Eriin hanya berdiam diri sahaja kerana tiada modal untuk bercakap. 'Haish mamat ni! Haritu dekat mall marah aku bagai nak rak. Hari ni baik pulak! Dah dah dia ni swing!  KAHKAHKAHKAH.'

"Oii girl! Aku nak tanya kau ni" soal Rayyan sebagai permulaan. Kekok pulak rasa bila dua-dua senyap.
"Ermm. Pedia?" Haaa sudah dah malaun ni. Jangan nak tanya bukan bukan sudah la. Aku bagi flying kick nanti baru tau.

Seketika...

Ding...ding...ding...

'Sapew pulak call ni! Aduh kacau ah!' Gertus hati Eriin. Masa masa ni la menggatal nak call.

"Annyeonghaseyo" (hello).
"Mana kau dik?" Tanye Eriiq. Ceh baru nak tanya mana aku. Tadi aku tunggu kau macam tunggul kau tak tahu pulak! Siap kau!
"Yeonghwaboleo gagijieone syoping haleo gagosipeoyo" (saya nak pergi shopping sbelum tengok movie) haaa hambek kau.
"Jangan memain la dik...aku serious ni! Aku tanya mana kau!" Marah Eriiq.
Eriin hanya tersenyum sinis mendengar marahan Eriiq. Eriin tidak membalas malah menutup hpnya dan off. Nak merajuk syikit dengan dia. Takleh nak bagi muka je dekat orang camni! Nanti naik lemak!

"Ehh malaun! Hantar aku cepat sikit! Kau ni bawak kereta pun lembap!" Rayyan jugak jadi mangsa marah Eriin. Dah dia bawak kereta lembap nak mati! Sapew tak marah!

"Kau tak boleh nak sbar ke! Ke takde iman? Kau taknampak ke depan tu ada accident hah? Ke nak mati awal? Apa dah cukup dah ke amalan kau untuk bawak ke kubur! Harap muka je cantik! Perangai brutal!" Haaa hambek kau Eriin. Apabila si malaun swing sudah bersuara! Fuhh deep beb! Menusuk ke kalbu! Ecececey!

"Perggg deep erghh! Balik nanti aku kena solat taubat ni! Takut amalan tak cukup nak dibawa ke mati" pergg kau Rin. Memerli siap! Caiyokkk Rin!

"Kau ni perangai cam budak kan! Tak payah nak perli aku la brutal! Aku ketok kepala pakai HP ni takde guna gak!"

"Ceh dia yang mula dulu! Aku yang kena! Lu ingat gua goyang ke! Yini Quin Eriin MELSON laa! Manada goyang! Sekali gua sengat lu punya olang terus mati masuk yitu kubur lu tau? " haa tepuk tepuk! Eriin sengal sudah kembali! Payah nak bercakap dengan orang sial macam ni! Orang tengah serious dibuatnya main pulak. Dalam diam Rayyan tersenyum suka. Tak pernah pulak rasa bahagia macam ni! Aihh Rayyan. Lain macam je bunyi Dia tu. Ade Pape ke!

ISTERI AKU KETUA MAFIA!!!Where stories live. Discover now