BAB 9

3.4K 110 0
                                    


"I nak u mintak maaf dengan I! Baru U boleh masuk kelas I!!" Arah Rayyan dengan Nada yang mendatar. Jelingan tajam diberikan kepada Eriin yang rendah sedada dengan nya. Sekali jentik rebah rasanya..wooo beraninya Rayyan nak jentik Eriin. Ape dia ingat Eriin tu lemah ke hah? Amboi amboi amboi..

"What? Mintak maaf dengan kau? Oh gosh! Kau ni mesti kurang kasih sayang kan? Sampai mengemis macam ni? Kau dengar sini yaa Mr.Rayyan, I'm NEVER mintak maaf dengan kau! Jelas? Or kau nak aku ulang balik? Ok ok aku ulang balik oke! DENGAR SINI YA, AKU TAKKAN SESEKALI MELUTUT MINTAK MAAF DENGAN MANUSIA MACAM KAU BITCH!. NEVER MEAN NEVER! understand?" Haaa hambek hambek hambek kau! Syaiton versi Eriin sudah keluar.

"Woi perempuan! Mulut kau tu jangan nak kurang ajar sangat! Aku dah banyak bersabar dengan perangai sial kau ni! Dasar perempuan murahan! Kau dengan perangai sial kau tu boleh mampus la setan!! Mesti Mak ayah kau bodoh kan sebab tak reti nak didik anak! Sebab tu lah semua anak anak dia celaka" Tengking Rayyan dengan nafas turun naik turun naik. Apahal la aku boleh berlembut dengan budak ni semalam. Kalau aku tahu perangai dia teruk macam ni, memang tak lah aku nak hantar kau balik. Biar kau mati kerna culik!

PANG..

"Sial! Kalau kau nak hina aku, aku tak kisah and tak heran langsung la setan! Tapi kau jangan sesekali nak kaitkan Mak ayah aku! Kau tak kenal sape aku so kau jangan nak buat sial depan aku! Fuck kau jantan!" Satu tamparan hinggap di pipi kanan Rayyan. Baru Rayyan tersedar yang dia sudah melebih. Dengan perasaan yang marah dan dendam, Eriin berlari keluar dari dewan kuliah itu. Ayu dan Lina yang tergamam dengan situasi itu terus mengejar Eriin dari belakang.

Dengan sepantas kilat Eriin berlari, dia terus menuju ke parking kereta. Dengan membawa air mata, dia laju memecut kereta Audinya itu. Dia tiada arah tuju sekarang ni. Eniiq dan Eriiq sudah berangkat ke France. Mama dengan Papa pun sudah sampai di Korea. Siapa lagi yang mahu mendengar luahan hatinya sekarang ini. Lalu diambil IPhone X itu dan terus mendail nombor seseorang. Seseorang yang dia percayai dari dulu hingga kini. Seseorang yang selalu ada untuknya jika susah dan senang. Dan seseorang yang selalu menceriakan hidupnya.

"Yoo Rikky! Kau dekat mane?"
"........."
"Jumpa aku dekat tempat biasa. Aku stress ah. Kau sorang je. Faham! Ok cau" selepas mematikan panggilan, Eriin terus memecut laju keretanya  ke tasik. Disitu dia boleh mengubati hati yang luka lara ini. Yaa Rikky! Orang yang sangat dia percayai. Orang yang memahami akan dirinya. Walaupun Rikky lebih tua darinya, tetapi sifat Sengal dan gila-gilanya itu membuatkan Eriin selesa meluahkan masalahnya. Malah, pelbagai nasihat yang akan diberi oleh Rikky jika dia menceritakan masalhnya. Bagi Eriin, dia menganggap Rikky seperti abangnya sendiri. Rikky tidak pernah mengambil kesempatan ke atas dirinya.

RAYYAN POV_

Aku tahu aku salah. Tapi aku takdapat nak kawal baran aku. Budak tu mencabar kesabaran aku! Pertama kali aku rasa penampar dari Seorang perempuan. Sebelum ni, mana ada perempuan  berani nak naik tangan dekat aku. Mak aku pun tak pernah nak naik tangan. Berani betul budak tu!

"Sekarang ni aku nak cakap ape dengan Eriiq? Conform la iblis tu mengamuk! Perlu ke aku pergi mintak maaf dengan dia? Ahh jatuh martabat aku sebagai Seorang lelaki! Semua ni sial la! Tapi memang salah aku pun. Aku dah melampaui batas. Tapi dia pun salah! Kurang ajar sangat tu pahal! Ingat aku ni tiang ke boleh dibuat main! Aku pun ada perasaan whooo! Ingat aku ni alien ke takde perasaan sedih.! Ahh mintak maaf ajelah! Tak rugi apa apa pun" omel Rayyan. Sekali tengok macam orang sewel sebab bercakap sesorang. Lepas habis je dia mengajar, dia terus pergi ke tasik untuk menenangkan fikirannya yang bercelaru ini.

Semasa dalam perjalanan Rayyan untuk ke parking kereta, dia terlihat ada adegan yang tidak menenangkan matanya dia bangku menghadap tasik. Ya dia kenal tubuh badan itu. Sapew lagi kalau bukan Eriin. Tapi siapa lelaki itu? Siapa lap-lap air mata bagai. Perghh sesedap Meggie kari dia je nak lap air mata anak dara orang. Ceh betul la aku cakap tadi! Perempuan semua sama! Murahan!! Niat nak mintak maaf dibatalkan apabila terlihat drama free free depan mata. Lantak kau lah perempuan. Tapi kenapa hati dia rasa sakit? Sakit bila melihat kemesraan Eriin dengan lelaki itu. Apahal tetiba je ni?

ISTERI AKU KETUA MAFIA!!!Where stories live. Discover now