BAB 7

3.9K 105 0
                                    

"joeun achimimnida!!!" (Good morning) Ujar Eriin kepada Abng abng syaiton nya.

"joeun achimimnida Eriin" kan dah kata abng abng kembar dia ni memang syaiton. Jawab pun serentak.

"eodiyo eomma and abba?" (Dimana mama dan papa) soal Eriin sambil menyuap salad buahnya.

"moleukesseoyo" (saya tidak tahujawab Eriiq dengan selambe badak tanpa rasa bersalah.

"Bodoh la jawapan kau ni Riq. Pe kejadah kau tak tahu mama dengan papa pergi mana." Marah Eriin.

"Dah memang aku tak tahu. Nak buat macam mana. Aku bangun pepagi je mama dengan papa dah keluar. Ada meeting kot." Adik dia ni memang bengap sikit. Syikit syikit nak melenting. Pe dia ingt gua goyang erhh. Yini QUE ERIIQ MELSON laa. Takkan goyangnya walau ditiup taufan. Ceh angkat bakul sendiri la kau Riq.

"Dah aku gerak dulu. Dah lambat dah ni" ujar Eriin berura ura mahu pergi. Hari ni Dia ada kelas bersama dengan pensyarah baru. Setahunya, pensyarah lama dah berhenti kerana akibat kesihatan yang tidak mengizikan.

"Kau naik kereta yang mana satu dik?" Tanya Enniq. Jangan nak ambik kereta BMW aku tu. Aku memang dah cop awal awal dah.

"Aku ambik kereta Audi je. Kau tak payah nak risau la syaiton. Aku taknak pun naik kereta BMW kau tu. " haa tengok power tak aku. Takyah gitau aku dah boleh agak dia nak naik kereta apa. Cehhhh Eriin.

"Erm bagus la kalau camtu. Haa satu lagi. Jangan lupa cari calon. Papa dah memekak dah semalam. Arini aku dengan Eriiq kena balik France. Ade satu kumpulan mafia ni kacau tempat kita. Papa dengan mama pun kena pergi Korea malam ni. Sebab ada orang pecah amanah dekat syarikat sebelah sana. So, kau duduk sini dediam jangan nak buat sial. Kau faham tak ni babi" hah hambek kau. Enniq ni memang payah nak bukak mulut. Sekali dia bukak, panjang lebar dia ceramah. Kau dongar je la yooo.

"Aduh korang ni. Masa-masa ni la nak tinggalkan aku sesorang. Jahanam punya babi hutan. Tau nak bawak sial je. Dah Aku cau dulu. jal gayo (good bye) abng abng syaiton ku. Selamat berjuang di France nanti and semoga cepat mampus!" Baik aku cau dulu sebelum kena tembak. Kau pun Eriin cari nahas tol. Kalau tak cari nahas tu bkan Eriin la namanya.

.

.

.

DI CAFE KOLEJ

"Weh Rin! Kau pahal  moody je aku tengok ni? Ada prob ke? Kalau ad, share la dekat sini. Mana tau aku and si Luna ni boleh tolong!" Ujar Ayu. Jarang nak tengok minah ni moody semacam. Selalunya dia la yang paling sengal. Selalu buat masalah. Hari ni tetiba je senyap. Jin Islam mana yang masuk dalam badan dia ni?

"Aku menyeru keluar la kau daripada tubuh badan kawanku ini. Jika tidak aku akan musnahkan kau!! Keluar la kau wahai syaiton durjana! Syuh syuh syuh" merapu Luna yang dikira bercita-cita untuk menjadi seorang tok bomoh. Sekali pandang memang dah ada bakat dah tu.

"Kau pahal dho!! Aku sepak kau dekat sini baru kau tau! Sengal la kau ni" ujar Eriin. Mana taknya, syok syok dia mengelamun tetiba je makhluk sial ni kacau! Mana tak bengang nye. Bahlul punya kawan.

"Sorry ahh. Kau tu pahal tetiba je senyap. Selalunya time time camni kau buli budak. Haa kau nampak tak budak lelaki dekat hujung meja tu. Dari tadi dia duk usya kau. Gi ahh try sekali. Mana tau sangkut!! KAHKAHKAH" ujar Luna. Ohh lupa nak bagitahu. Sebenarnya, sejak Eriin berpindah dekat kolej baru ni, ramai student perempuan yang iri hati dengan Eriin. Mana taknya, sejak budak bernama Quin Eriin ni muncul, semua jejaka syok dekat dia. Gila kau tak syok, anak kacukan weh! Body pun mantap! Tapi tula, hanya Ayu dengan Luna je sudi berkawan dengan dia. Luna ni anak jutawan dekat Malaysia ni. Yang si Ayu ni pulak anak sedarhana je. Tapi Ayu tak pernah nak ambil kesempatan atas kemewahan yang ada pada Luna and Eriin. Itu yang Eriin respect dekat dia. Mujur la dua dua Sahabat dia ni masuk air sama dengan Eriin. Ada geng!!

"Kau kalau bab bab menghasut ni memang win kan. Pahal tak kau je yang GI try. Nak jugak kitorang tengok kau ni laku ke idok! Btul tak Rin?" Cabar Ayu. Ayu tahu yang si Luna ni pantang dicabar. Tak caye? Haa korang tengok ahh nanti canne dia kenekan dekat lelaki angau tu! MUAHAHAHA..

Tanpa membuang masa, Luna bergerak ke arah geng meja lelaki itu dengan gaya yang cukup menggoda. Gila kau tak menggoda! Dengan skirt hitamnya hanya paras peha, baju blousenya yang berwarna putih itu terdedah leher dan menampakkan sedikit gunung putih gebunya itu cukup menarik perhatian para jejaka di situ! Hanya student perempuan sahaja memberi pandangan menyampah dan benci. Mana tak nya, si Luna ni pun boleh tahan havoc kau tau! Sebab tu la Dia takde kawan dekat kolej ni. Hanya disebabkan pakaian dia sedikit seksi membuatkan dia susah untuk mendapat kawan. Hanya Eriin dengan Si Ayu blur tu je yang Sudi nak kawan dengan dia. Dikira okelah tu sebab diorang pun sama course.

Sesampai sahaja di hadapan meja geng lelaki miang itu...

"Hai Abang..."....

ISTERI AKU KETUA MAFIA!!!Where stories live. Discover now