"ehh cik adik manis ni buat aper sesorang dekat luar memalam macam ni?" soal seorang pemuda itu.
aduh kacau line la babun ni. Suka hati mak bapak akulah nak buat ape pun. Rumah aku. Bukannya rumah kau.
"Tengah goreng keropok lekor. Nak jugak ke?" soal Eriin sinis tanpa memandang wajah lelaki itu.
'amboi garang nya. I like' gertus lelaki itu.
" ermm boleh lah. Saya nak RM2.00 ringgit." layankan aje laa."hishh kau ni. Jangan kacau aku boleh tak. Pargi main jauh jauh lah. Lagipun kau siapa hah datang rumah aku ni?"soal Eriin bengis. Dia berdiri dan menghadap wajah lelaki itu. Ceh, harap muka je helok, tapi hampeh.
"ouh saya datang dengan mummy dengan daddy saya. Tak sangka pulak terjumpa bidadari garang macam awak ni. Btw, nama saya Putra Qayyum. 27 tahun. Just call me Qay je. And you?" ciss hingat aku nak tahu sangat ke nama malaun ni. Sabar Riin sabar. Layankan ajer dia ni. Mana lah tahu yang dia ni pesakit mental yang tersesat ke. haaa.
"Aku Quin Eriin Melson. Panggil aku Yiin je. Dah lah pergi lah masuk dalam tu. Menyemak je lah kau duduk sini" hambek kau. Kalau boleh nak je aku halau kau dari sini. Biar padan muka kau.
"Yiin taknak masuk sekali ke? Jom lah kita masuk sama sama. Tak manis tau anak dara duduk dekat luar sorang sorang" ujar Qay dengan sengihan di bibir.
"hish kau ni. Petua zaman mana kau guna ni hah. Sukati aku lah nak masuk ke tak. Rumah aku kan? so boleh tak kau berambus je masuk dalam. Ek eleh poyo ahh kau ni" kan aku dah cakap, Eriin ni memang brutal. Ikut pangai sapa laa dia ni. Haishh
"Ye lah Eriin oii. Abang Qay masuk dulu yaa. Bye bye Eriin sayang" ujar Qayyum sambil mengenyit mata.
Meremang bulu roma den nengok nya. Apahal nak ber~abang sayang dengan aku ni. Gila punya olang. Lu pikir gua cair ke hah? Yini Eriin laa. Manada cair. Pooorah!
Aku hanya menghantar pemergiannya melalui ekor mata sahaja sambil mengelengkan kepala. Haish lelaki zaman sekarang susah sangat nak percaya.seketika itu...
"Adikk! mana kau?" haa bala utama keluarga Melson sudah memanggil.
"Wuuu aku dekat kolam ikan ni" jawabku.
"Kau buat apa dekat sini hah dik. Mama dengan papa cari kau tadi. Dah jom masuk. Makan malam nak mula dah tu. Hish kau nk menyusahkan aku betul la." ujar Eriiq sambil menjentik dahi adiknya.
"sakitlah babi. Elleh, aku nak ambik angin pun tak boleh. Spoil mood betul laa kau ni." marah Eriin.
lalu mereka pun menuju ke dalam rumah dan bergerak ke meja makan. sesampai sahaja aku di meja makan, aku perasan bahawa ada 'ahli baru' disini
'Aikk tadi aku rasa ada 3orang je. Datin Sri Rose, Dato' Sri Kamal and Putra Qayyum je. Lagi 2orang ni siapa pulak?sorang lelaki yang sebaya dengan abang Eriiq and sorang lagi budak perempuan dalam likungan 7tahun. Tapi lelaki tu nampak familiar lah. Tapi dekat mana ehh? ahh lantak lah' desis hati Eriin
"hah baby girl, sejak bila baby girl jadi tugu negara dekat sini. Mari duduk cepat." arah Que Evriiq.
dengan perasaan malu menyerang dalam diri, aku duduk dengan cepat. Aku perasan bahawa dua daripada seorang 'ahli baru' itu tidak memandang aku. haih, hodoh sangat ke aku ni?
"cantik la anak kau Ev. Berkenan sungguh aku. Berapa umur dia Ev? " Soal Dato' Sri Kamal.
"19 tahun baru Mal. Mestilah cantik. Tengok mak bapak dia ahh macam mana. Kan laling kan?" ceh acah sweet pulak mama dengan papa ni. Geli geliman aku dibuatnya.
"laa muda lagi. Tengok mata dia tu bang. Cantik lah bang. Mata dia ikut Quin Erliina kan Emii? sebab dia sorang je mata warna hazel. Kau, Ev dengan anak anak kau semuanya mata warna biru laut." soal Datin Sri Rose. Oh lupa pulak nak kenalkan, Quin Erliina ni nenek aku. Dia orang France tapi masuk islam masa nikah dengan grandfather. So, mata aku ni turun temurun dari dia la ni.
"ye lah Rose. Quin Erliina je yang mata warna hazel ni. Yang lain semunya warna biru laut" jawab mamaku.
"dah jemput lah makan. Nanti nanti lah pulak kita sambung menyembangnya. Sejuk lauk ni dibuatnya." ujar papaku pula. Oh papa, u my hero. Ilovu papa!
"Eniiq, baca doa" arah papa.
YOU ARE READING
ISTERI AKU KETUA MAFIA!!!
ActionDia perempuan, tetapi bukan sebarang perempuan. Dia satu satunya princess dalam keluarga MELSON. Prinsip hidup dia simple je. Kau tak kacau dia, dia pun tak HINGIN nak kacau kau. Segala yang telah diajar oleh Kedua abang kembarnya iaitu QUE ERIIQ M...