"Rayyan...kau Rayyan kan?" Tanyak Eriiq dengan riak wajah sedikit terkejut."Kau Erriq? Eriiq anak jutawan Melson dekat France? Budak yang kena buli dengan kumpulan GD tu kan? Wehhh long time no see bruhh!!!!" Ujar Rayyan dengan nada gembira lalu menarik Eriiq dalam perlukan untuk melepaskan rindu.
"Wahhhh aku rindu dengan kau dhoo. Last kita jumpa pun masa Form 3. Lepastu aku terus cau balik France." Ujar Eriiq yang masih dalam perlukan erat Rayyan.
"Ehem ehem. Udah-udah lah tu jadi gay. Btw abang Eriiq, Erin takde abang yang songsang macam abang tau yang berpelukan dengan lelaki sampai macam ni sekali. Ape abang dah start nak jadi LGBT ke ni? Oh gosh abang!!!" Merapu Eriin apabila melihat agedan itu.
"Oittt mulut kau memang puaka kan adik! Ni Aku nak kenalkan kau BEST FRIEND sehidup semati aku. Nama dia PUTRA RAYYAN. Panggil dia Ray je. Dia sebaya dengan abang. And kau Rayyan, aku nak kenalkan kau dengan last princess and only princess dalam Keluarga Melson, Quin Eriin Melson. Umur dia 19 tahun. Bakal pelajarmu di kolej esok. Dia ambik bidang accounted." Ujar Eriiq panjang lebar itu.
"Ermmm" jawab Eriin dengan nada bosan. Dia tidak berminat untuk berkenalan dengan mamat swing ni. Bagi dia, baik dia layan karton boboiboy masa ni. Ada faedahnya jugak.
Rayyan yang menghulurkan tangan untuk bersalam dengan Eriin hanya diendahkan. Eriin hanya memandag sepi sahaja tangan itu. Tanpa riak bersalahnya budak bernama Quin Eriin Melson.
"Oh sorry ahh bro! Adik aku tak salam dengan lelaki bukan mahram dia! Hehe walaupun dia tak pakai tudung, tapi batas pergaulan dia masih di jaga setakat ni! Sorry ah bagi pihak dia" ujar Eriiq tanda meminta maaf bagi pihak Eriin. Nak suruh budak ni mintak maaf memang nak tunggu kiamat la. Hampeh jawapnya.
"Oeh sokey sokey. Aku yang patut mintak maaf sebab keterlaluan sangat! So, how about your life right now? It's good?" Tanya Rayyan
"So far its good. Aku handle syarikat family. And you?" Tanya Eriiq pulak
"Ermm macam ni la. Aku jadi pensyarah dekat kolej adik kau belajar esok." Jawap Rayyan dengan memandang riak wajah Eriin. Ternyata dia kelihatan sedikit terkejut tetapi dapat dikawal agar bertenang.
"Interesting!! Kau boleh la tolong tengok-tengokkan adik aku ni nanti. Adik aku ni nakal sikit. So aku bagi kau greenlight kalau kau nak tegur dia. Just tegur je ok! Lebih dari itu, sorry to say! HAHAHAHAHA!!" Ujar Eriiq
"No hal lah! Insya-Allah aku boleh handle" balas Rayyan
"Abang, lambat lagi ke nak bertemu ramah ni. Eriin nak balik ni. Lagipun Abang Eniiq dah call yang papa dengan mama datang. Boleh kita bergerak Sekarang tak? BERLENGAS dah rasa rambut ni!!!" Ujar Eriin dengan Nada memerli. Sajew ditekankan perkataan berlengas itu.
"Mama dengan papa datang ehh? Erm okelah kalau macam tu. Ray, kitorang gerak luh arr.. Mintak no.hp kau. Senang nak contact nanti" ujar Eriiq.
"Okey. Aku pun nak gerak jugak ni. Habis baju aku bau AIR COKLAT. See u tomorrow bruh! " balas Rayyan dengan senyuman sinis dilemparkan ke Eriin. Perkataan air coklat sengaja ditekankan untuk membalas dendam.
Selesai berjambat tangan dan memberi nombor telefon memasing, maka bersurai laa 3 insan itu.
.
.
.
TEMPAT: VILLA MELSON
"PAPA MAMA!!!! I MISS U GUYS!!!" Jerit Erinn dari luar villa apabila ternampak kereta mama dan papanya di garaj.
"ERINNN!! MAMA PUN RINDUKAN ERIINN! HOW ARE YOU PRINCESS? SIHAT TAK?" Ujar Quin Emiily Melcweson dengan nada teruja. Sapew yang tak rindukan anak oiiii. Sedegil-degil mana pun anak tu, itu tetap anak kita!
"Amboiii dua insan ni! Kalau dah bertemu, mau roboh villa dikerjekan. Hah Eriin, peluk mama je ke? Papa taknak peluk? Yew la papa tahu papa siapa. Takpelah merajuk la papa kalau macam tu. Cari anak perempuan lain la. Bye" ujar Que Evriiq Melson dengan Nada dibuat-buat sedih.
"Ehh mana adalah papa. Mesti la Eriin rindu dekat papa jugak. Eriin mana pernah tinggalkan mama dengan papa lama-lama. Mau meroyan Eriin nanti. Papa ni apalah. King Melson Mafia's mana boleh merajuk! Nanti nampak buruk! HAHAHAHAHA" Ujar Eriin dengan tawa setannya.
"Amboi mulut kau ni kan adik! Memang dah lama tempah maut ke ape hah! Tampor kang baru tahu" sampuk Eniiq.
"Lek arr bruh! Kau ni spoil mood aku toll laa." Jerkah Eriin.
"Aippp princess papa ni apaa cakap macam tu. Kerna la biasakan diri untuk ditinggalkan oleh mama dengan papa. Macam mana nak kahwin kalau kerna tinggal sikit dah meroyan dah? Mau lari suami adik nanti! MUAHAHAHAHAHA" Usik Que Evriiq terhadap anak bongsunyaa. Bukan dia tidak tahu yang anak sorangnya itu amat allergic apabila topik pasal kahwin diputarkan.
"Papa!! Aper ni! Dahlah adik nak naik atas dulu la. Penat balik dari mall. Bye mamaa bye papa" ujar Eriin dengan Berura-ura untuk baik atas. Panas hatinya apabila topik pasal kahwin diputarkan. Dia bukannya taknak kahwin. Semua orang nak merasa hidup dalam dalam perkahwinan. Tapi dia tidak bersedia lagi. Boleh ke bakal suaminya ITU terima tentang status dirinya yang bakal menjadi QUEEN MELSON MAFIA'S ITU? Hmmm
"Tengoklah anak perempuan awak tu mamanya. Pantang sebut pasal kahwin terus gelabah. Macam mana la bila dia dah ada suami nanti. Boleh ke suami dia terima perangai anak kita tu nanti" keluh Que Evriiq.
"Insya-Allah laa abang. Kita doakan yang baik-baik aje. Kalau dia tak dapat nak cari calon, biar kita je yang carikan untuk dia. Senang cerita. Yang penting dia berkahwin sebelum menginjak ke umur 20 tahun. Tinggal 3 bulan je lagi masa untuk dia merasa hidup bujang." Ujar Quin Emiily.
YOU ARE READING
ISTERI AKU KETUA MAFIA!!!
AçãoDia perempuan, tetapi bukan sebarang perempuan. Dia satu satunya princess dalam keluarga MELSON. Prinsip hidup dia simple je. Kau tak kacau dia, dia pun tak HINGIN nak kacau kau. Segala yang telah diajar oleh Kedua abang kembarnya iaitu QUE ERIIQ M...