"Papa, mama, apa semua ni! Kenapa Eriin kena kahwin secepat mungkin? Apa salah Eriin?" Bentak Eriin. Hari ini, Eriin bersama 2ekor kembar katak hodoh balik ke tempat kelahiran mereka, iaitu di france. Dah tak kisah dh penat ke lelah ke, janji nak tahu penerangan daripada mama and papa jugak.
"Im sorry baby. Ini untuk masak depan baby. Papa dengan mama terpaksa mempercepatkan perkahwinan ini atas faktor ii tertentu." Ujar Que Evriiq dengan nada yang tenang. Ya, dia tahu pasti princessnya ini mengamuk. Kalau tak, mana ada makna dia sanggup naik flight memalam buta macam ni. Haish budak ni.
"Kebaikan apa pa? Ini bukan kebaikan. Tapi ini adalah kemusnahan pa! Papa kata Eriin boleh cari calon Eriin sendiri! Tapi kenapa papa nak tentukan jugak!" Bentak Eriin.
"Macam yang papa katakan tadi, ini untuk kebaikan baby. Mama dengan papa terpaksa satukan baby dengan dia atas dasar keselamatan. Plezz ikut cakap papa untuk kali ni." Pujuk Que Evriiq
"But why paa?" Soal Eriin separuh menangis. Kasar ii dia pun, jangan hingat dia tak reti nak nangis.
"Because..."
…………………………………………
"Tinggal seminggu je lagi anak mama nak kahwin. Dah sedia nak jadi isteri orang baby?" Soal Quin Emilly. Ya, tinggal seminggu sahaja lagi hari pernikahan Eriin. Bakal suami? Sampai sekarang dia tak tau. Dia taknak masuk campur hal perkahwinannya ini. Biarlah mama dan papanya sahaja yang menguruskannya. Dia ikutkan aje.
"Sedia tak sedia, kerna hadap jugak la kan ma? Kenapa Eriin ma? Kenapa?" Rintih sahaja suara gadis ini.
"Macam yang papa katakan, ini untuk kebaikan baby dan bakal suami baby."
"Kebaikan? Riin tak nampak langsung kebaikan pada Riin. Riin hanya nampak kebaikan pada 'dia' je!" Balas Eriin dengan nada yang turun naik turun naik.
"Every cloud has a silver lining dear. Mama pasti, Eriin akan dapat kebahagian Eriin nanti. Sabar ye sayang. Just mama nak pesan, sebenci mana pun baby pada suami baby, plezz jgn jdi isteri derhaka syg. Patuh perintah suami, jga mkn mnm dia, dan jgn sesekali tggikan suara dkd suami ok syg. Plezz jga air muka mama dgn papa" rayu Quin Emiily
"Baik maa. Riin akn dgr semua nasihat mama tu. Tq mama sbb jga riin dgn baik. Rin syg sgt dkd mama." Ucap Eriin dgn penuh syahdu. Setitis demi setitis air matanya jatuh. Sayu apabila dia terdengar luahan mama.
'Aku kerna berubah' tekad Eriin. Ya, dia perlu berubah. Kerana dia akan menghadapi kehidupan yang baru bersama 'suaminya'. Walaupun payah, tpi dia ttp akn mencuba sedaya upaya. Dia redha dan pasrah. Apa nak jadi, maka jadilah. Asalkan dia dapt melihat orang tuanya happy.
YOU ARE READING
ISTERI AKU KETUA MAFIA!!!
ActionDia perempuan, tetapi bukan sebarang perempuan. Dia satu satunya princess dalam keluarga MELSON. Prinsip hidup dia simple je. Kau tak kacau dia, dia pun tak HINGIN nak kacau kau. Segala yang telah diajar oleh Kedua abang kembarnya iaitu QUE ERIIQ M...