9 | Missing

2K 237 38
                                    

Jungkook's POV.

Sera dekat luar main dengan Olfie. Dulu bukan main takut, siap nak bunuh lagi.

Dah 2 bulan duduk sini, baru nak jinak dengan binatang.

You can't stop me loving myself!

Aku memandang telefon yang berdering di atas meja.

Namjoon hyung.

Jaranglah tenuk ni nak telefon aku!

"Oi, hyung." Aku tersengeh sambil memandang peta yang tertampal dekat dinding aku.

"Woi, mangkuk! Orang lain boleh risaukan kau, kau nak oi-oi dengan aku? Kau buat apa sekarang ni? Sera mana?"

Tak ada ribut, mahupun siren kecemasan, Namjoon hyung menghambur maki dekat aku.

"Apa masalahnya ni?! Aku dekat rumahlah. Sera dekat luar dengan Olfie. Apa yang kabut ni?" Aku pula yang marah si tua ini.

"Lahanat! Kau pergi buka televisyen sekarang!"

Terus panggilan diletak.

Hak alah, sentap?

Aku keluar dari bilik aku lalu membuka televisyen.

'Susulan dari itu, anak perempuan kepada Ketua Polis Seoul, Yoo Sangjin yang telah menghilangkan diri tanpa jejak sejak 2 bulan lepas. Berita kehilangan anak polis ini telah menggemparkan seluruh penduduk bandar Seoul.'

Oh man holy shit!

"YOO SERA!! KE SINI CEPAT!!" Mata aku sikit pun tak lepas memandang kaca tv.

Identiti Sera, wajah Sera, kini telah didedahkan.

"Apa?" Sera masuk dengan tenang.

"Kau tengoklah!" Aku tunjuk televisyen.

"Oh my God! I'm in television! Woah!"

Kepala bana dia tak cemas.

"Kau teruja? Woi, kau sekarang dicarilah!" Aku memegang kepalanya lalu goncang sikit.

Sera berdecit lalu menjeling.

"Kau memang tak faham." Sera melepaskan tangan aku dari kepalanya.

"Ini bermaksud, buncit tu memang tak dapat jumpa aku! Ini jalan terakhir untuk dia cari aku. Sebarkan kehilangan aku, dan bagi reward kepada siapa yang jumpa aku. Nampaknya aku dah berjaya." Sera ketawa kuat.

'Kali terakhir saya jumpa Sera, dekat rumah. Saya sedang masakkan untuk makan malam kami. Dia kata dia hendak ke bilik air, dan seterusnya dia hilang.'

Wajah Sera menahan geram.

"Penipu. Makan malam konon. Cuba nak buat sex dengan aku lagi adalah. Minta-mintalah tengah dia cari aku, dia kena langgar." Sera terus menutup televisyen.

"Dia cuba apa?" Aku terkejut.

"Kau tak pekak, kan?" Sera duduk di sofa.

"Kurang ajar gila. Dah berapa kali dia tebuk kau ni?" Aku mengambil tempat disebelahnya.

Dia termenung.

"A-aku tak ingat." Sera geleng.

Mesti dah banyak kali ni.

"Dia pakai kondom tak?"

Sera angguk perlahan. Aku serba salah sebab tanya dia macam tu.

Aku tarik dia ke dakapan aku.

"Tak apa. Kau dah bebas. Kau ada dengan aku. Aku ada dengan aku."

[complete] kidnapped | jungkookWhere stories live. Discover now